Unatoč tomu što su pandemija i lockdown u poslovnu svakodnevicu brzo nametnuli videopozive, Zoom i Microsoft Teams sastanke, većina se poslovne komunikacije i dalje odvija preko e-mailova, a odmah nakon njih najpopularniji način komunikacije i dalje su – telefonski pozivi. To se posebno odnosi na tvrtke u srednjoj i istočnoj Europi, gdje se tek nešto više od 10 posto ukupne poslovne komunikacije odvija preko oblaka, odnosno takozvanog clouda.
Zamislite da se jednim klikom iz telefonskog razgovora možete prebaciti na videopoziv, pa da onda i vi i kolega u isto vrijeme možete podijeliti svoje prezentacije u tom razgovoru, i to s bilo kojeg uređaja. Poslovno korisničko iskustvo poput ovoga itekako je moguće, i to uz usluge nove tvrtke na hrvatskom tržištu – njemačkog NFON-a, jednog od vodećih europskih pružatelja poslovnih govornih usluga na cloudu čije je sjedište u Münchenu.
Njihova novopredstavljena aplikacija Cloudya Meet & Share, bazirana na telefonskom sustavu, pojednostavljuje i olakšava poslovnu komunikaciju koja se i dalje temelji na PBX tehnologiji (eng. business telephone system), a koja je tradicionalno u srcu NFON-ova poslovanja.
– U mnogo slučajeva tvrtke koriste nekoliko različitih platformi za potrebe različitih vrsta komunikacije. U tom slučaju, zbog komunikacijskih kanala više poslužitelja dolazi do poteškoća u komunikaciji i nepotrebnim trošenjem resursa na rad i održavanje što nerijetko završi financijskim troškovima. S Cloudyjom i dodatnim setom značajki, omogućili smo europskim tvrtkama da dobiju sve usluge od jednog poslužitelja – rekao je na predstavljanju u Beču Stefan Walcz, dopredsjednik za razvoj proizvoda za NFON, dodajući da europske tvrtke sada imaju mogućnost telefoniranja i videopozva koristeći usluge jednog poslužitelja, a sve kao dio jednog rješenja.
Lakše odvajanje poslovnog od privatnog
Walcz je objasnio da je PBX telefonija još uvijek potrebna jer će se u budućnosti i dalje koristiti, no ključno ju je integrirati u novo komunikacijsko okruženje videopoziva.
– Integracija računalne telefonije, odnosno CTI (eng. computer telephony integration), nešto je što ljudi danas traže više nego ikada – objasnio je Walcz ističući da prelazimo s tzv. PBX tržišta na UCaaS tržište (eng. unified communications as a service, odnosno objedinjene komunikacijske usluge koje mogu biti dostupne iz oblaka).
I dok tržište raste te integracija u druge sustave postaje još važnija, medij preko kojeg još uvijek najviše komuniciramo je glas. Iako hrvatske tvrtke koriste cloud telefoniju, većina poslovne komunikacije odvija se preko službenih mobitela. U Austriji je, primjerice, situacija drugačija. Oni, naime, s kolegama komuniciraju preko poslovnih telefona koje nakon radnog vremena ostavljaju u uredima te ih koriste isključivo dok su na poslu. Na taj se način mogu lakše odvojiti od posla i ne ‘nositi’ ga kući, što NFON želi pružiti i domaćim tvrtkama. Njihova Clodyja Meet & Share omogućuje upravo takav tip komunikacije integriran s mogućnostima videopoziva.
Efikasniji rad
No, tu priča s integracijom ne staje. NFON je u Beču predstavio i svoj CRM Connect sustav, u sklopu kojega se tijekom telefonskog poziva s klijentom iz tvrtke mogu automatski povezati sa svojom bazom klijenata iz CRM-a (digitalnog sustava za upravljanje odnosima s klijentima). To je izuzetno važno za efikasniji rad zaposlenika s klijentima, kao i općenito za bolju poslovnu komunikaciju.
CRM Connect povezuje većinu najpopularnijih CRM sustava (poput Salesforcea i Microsoft Dynamicsa 365) s Cloudya platformom, koja funkcionira kao telefonski cloud sustav.
– Podatci o korisniku iz CRM i ERP sustava, kao što su ime i tvrtka, vidljivi su prilikom trajanja poziva, što znatno smanjuje broj aplikacija koje moraju biti otvorene u isto vrijeme. Kao rezultat imamo efikasniji rad zaposlenika i puno bolju internu komunikaciju – objasnio je Walcz.
Jan-Peter Koopmann, glavni tehnološki direktor NFON-a, dodao je da zbog toga CRM Connect kao inovativno softversko rješenje na kraju dovodi do povećanja poslovnih procesa i prihoda tvrtki. Osim s CRM sustava, Cloudya također može uvesti i integrirati podatke s Microsoft Outlooka i brojnih drugih poslovnih alata.
Zamjena ‘crnih kutija’ s cloudom
NFON, inače izlistan na Frankfurtskoj burzi, već pet godina djeluje na području Poljske, a sada su se proširili i na tržište Hrvatske i Slovenije. Djeluju na principu B2B poslovanja pri čemu veliku pažnju pridaju svojim partnerskim IT tvrtkama u drugim državama (kojih broje više od 3000 u 15 europskih zemalja) koje kao posrednici implementiraju NFON-ove usluge kod krajnjih korisnika – tvrtki s minimalno 20 zaposlenika. Nišne tvrtke su im male i srednje veličine, a počinju se širiti i na velike tvrtke s više od 250 zaposlenika. Za Hrvatsku kažu da bi im idealni korisnici bile tvrtke poput Valamara, Konzuma i Plodina.
No, ističu da im područje djelovanja krajnjih korisnika nije toliko važno – može se raditi o financijskim uslugama, malim računovodstvima, odvjetničkim društvima ili osiguravateljskim kućama, ali ipak kao primjer savršenog klijenta navode retail tvrtke.
Tradicionalno su tvrtka s pozadinom u PBX telekomunikacijama na što se žele i dalje fokusirati. Želja im je, kako su objasnili na predstavljanju, ‘izbaciti crne kutije iz podruma tvrtki’ te ih zamijeniti cloud telefonijom te tako olakšati i poboljšati kvalitetu poslovne komunikacije.