Nije nepoznanica da su među mladima danas društvene mreže izrazito popularne. No njihova se popularnost razlikuje od države do države. Najpopularnije su društvene mreže na svijetu Facebook, Instagram i TikTok, a vrlo su popularne i aplikacije za dopisivanje kao što su WhatsApp i Facebook Messenger (Statista, 2020). Pritom, važno mjesto ima i YouTube koji se po broju korisnika nalazi odmah iza Facebooka (Statista, 2020).
Ako pak gledamo s poslovne strane, Linkedin je mjesto koje spaja ljude istih poslovnih interesa, razmišljanja i stajališta. Svaka društvena mreža ima svoje karakteristike i posebnosti, svoju retoriku i pristup po kojima se razlikuje od drugih i zbog čega svaka od njih privlači drugačiju skupinu korisnika. Različitost u pristupu najbolje se vidi po najpopularnijim influencerima na svakoj od njih.
No da društvene mreže imaju praktičnu funkciju, potvrđuje i činjenica da ih svakako možemo koristiti, osim u privatne svrhe i zabavu, i u poslovnoj sferi života. Iako mnoge kompanije još uvijek ne vide prave prednosti i nedostatke utjecaja društvenih mreža, utjecaj na njihovo poslovanje može biti vrlo značajan, kako u pozitivnom tako i u negativnom smislu.
Utjecaj putem društvenih mreža
Društvene mreže razvile su se do te mjere da su postale ozbiljan i unosan posao, pa se tako razvilo i zanimanje 'influencer' koji na društvenim mrežama razvija svoja poslovna carstva. 'Influncer' u engleskome jeziku označuje osobu ili skupinu osoba koje imaju bilo kakav utjecaj. Stoga je influencer, nesumnjivo, osoba čije mišljenje i djelovanje ima težinu, a vezana je za popularnost na društvenim mrežama zbog velikog broja pratitelja te osobe. No sve je više i 'kuratora'. Pojam dolazi iz umjetnosti, a označuje osobu koja je dobar znalac na određenom području ljudske aktivnosti.
Stručnjaci predviđaju da će se taj fenomen nastaviti u budućnosti jer ljudi vjeruju drugim online korisnicima zbog osjećaja bliskosti na društvenim mrežama. Upravo iz razloga što okupljaju velik broj korisnika istomišljenika na svojim platformama, doseg koji njihova poruka može ostvariti, kao i popularnost, postaje jako privlačna marketinškim stručnjacima. U današnje vrijeme, osobe koje imaju veliku zajednicu na društvenim mrežama, dobivaju marketinške ugovore i tako postaju brend ambasadori.
Društvene mreže dobivaju i onu obrazovnu notu, one postaju mjesto na kojima možemo učiti od drugih s iskustvom u području koje nas zanima i voljan ga je podijeliti s drugima, spaja istomišljenike, širi vidokrug. Osobe s velikim utjecajem koriste ih kako bi nas motivirale, ohrabrile, podučile, ali i potakle da se odvažimo te daju korisne savjete.
U svakom slučaju, motivirajuća je činjenica da postoje ljudi posvećeni širenju korisnih i edukativnih materijala, spremni približiti se drugima na jedan moderan, suvremen i digitaliziran način koji se u ovo doba sve više i više otvara i nudi nam pregršt mogućnosti.Što o svemu tome misle naši panelisti, ljudi koji su svaki u svojoj domeni vrlo aktivni na društvenim mrežama, te koja su njihova stajališta i razmišljanja, saznajte na našem jedanaestom BESPLATNOM webinaru pod naslovom 'Kuratori na društvenim mrežama' koji će se održati na Zoom platformi u srijedu, 9. lipnja, u 14 sati. Organizator je FIMA, a suorganizator Business Sailing i Woom.
Prijaviti se možete putem poveznice, a što o toj temi ukratko imaju za reći panelisti, pogledajte u kratkoj najavi.