Vijest da brend luksuznih automobila dolazi pod okrilje Rimac grupe sa sjedištem u Hrvatskoj, iako očekivana jer se to preuzimanje ranije najavljivalo, odjeknula je u domaćoj i inozemnoj poslovnoj javnosti. Premda će proizvodnja Bugattija ostati u Francuskoj za Hrvatsku je posebno značajno što će se najvredniji dio, cjelokupno istraživanje i razvoj, preseliti u Rimčev novi kampus u Svetoj Nedelji.
- Kao prvo, Rimac dokazuje da je svijet ravna ploča, kada su u pitanju inovacije. One mogu nastati bilo gdje i najčešće i nisu vezane uz velike kompanije, već uz ingeniozne pojedince iz malih firmi u kojima se odluke donose brzo – komentirao je Željko Perić, vlasnik konzultantske tvrtke Caper.
Sljedeća faza, komercijalizacije inovacija jest, dodaje, za male firme problematična jer zahtijeva resurse, financijske, ljudske te u dobroj mjeri i nasljeđe, brend, marketinške mišiće. Prema Perićevom mišljenju Rimac je tu fazu pametno premostio partnerstvima s investitorima koji sve to imaju.
- Ovaj potez preuzimanja brenda Bugatti vidim kao još jedan hrabri Rimčev potez koji donosi štih i snagu tradicije, glamura i jaku marketinšku platformu koja će pomoći boljoj komercijalizaciji Rimčevih inovacija. Rijetko koji potez hrvatskih poduzetnika je u zadnjih 30-ak godina doveo hrvatski biznis na radar svjetske poslovne javnosti kao što su to napravili inovativni Rimac i Infobip.
Iskrene čestitke Rimcu i puno sreće jer će je trebati s obzirom da djeluje u segmentu koji je jako vruć i u kojemu igraju brojni igrači. No, on je dokazao da su partnerstva s dobro izabranim partnerima u ovakvim slučajevima daleko bolja opcija od tvrdoglavog inzistiranja na samostalnom razvoju, pa vjerujem da će i dalje donositi pametne odluke – istaknuo je Perić.
Jure Mikuž, suosnivač i partner u fondu South Central Venturesu koji jako dobro poznaje regionalnu startup scenu, kaže da je ovo jedinstven događaj. - Na ovaj način puno dobija cijela zajednica jer u ovakvom partnerstvu uvijek ima puno tzv. spill over efekata. Za Rimca ovo spajanje znači potvrdu njegove kvalitete, a za Hrvatsku pozicioniranje u prvi red zemalja u auto industriji. Vrlo dobro! - kaže Mikuž.
Podsjetimo, Rimac Grupa bit će najveći dioničar nove kompanije Bugatti Rimac d.o.o., s udjelom od 55 posto, dok će 45 posto udjela imati Porsche. Mate Rimac zadržat će svoj postojeći udjel u Rimac Grupi od 37 posto , Porsche ostaje na 24 posto, Hyundai Motor Group na 12 posto, a ostali investitori na 27 posto. Razvoj, proizvodnja i isporuka baterijskih sustava, pogonskih sklopova i ostalih EV komponenti, po kojima je Rimac poznat i kojima je stekao povjerenje brojnih proizvođača automobila, bit će odvojeni u novi poslovni subjekt - Rimac Technology - koji će biti u stopostotnom vlasništvu Rimac Grupe. Rimac Technology ostaje neovisna tvrtka koja surađuje s brojnim svjetskim proizvođačima automobila, objavili su iz Rimac Automobila.