Neto dobit grupe Podravka u prvom je polugodištu ove godine dosegnula 197,6 milijuna kuna, što je 22,3 posto više u odnosu na isto razdoblje lani, objavili su u četvrtak iz te kompanije.
Nadzorni odbor Podravke na današnjoj sjednici potvrdio je nerevidirane rezultate poslovanja Grupe za prvo polugodište, izrazivši 'zadovoljstvo i podršku svim naporima koji su učinjeni kako bi kompanija i u ovim još uvijek otežanim uvjetima poslovanja uzrokovanim utjecajem bolesti covid-19 nastavila s ostvarenim rastom profitabilnosti', navodi se u priopćenju.
Segment Prehrana u prvom je polugodištu ostvario 136,3 milijuna kuna neto dobiti, što je za 13,9 posto više nego godinu prije, dok je segment Farmaceutika ostvario 61,3 milijuna kuna neto dobiti, odnosno 46,3 posto više.
Prihodi od prodaje Grupe u prvom su polugodištu iznosili 2,2 milijarde kuna te su bili za jedan posto niži u odnosu na usporedno razdoblje.
Očekivani pad prihoda od prodaje u odnosu na 2020. godinu zapravo je posljedica neuobičajeno velikih narudžbi i stvaranja dodatnih zaliha kod kupaca u ožujku prošle godine uzrokovanih uvođenjem lockdowna u većini zemalja u kojima Grupa Podravka posluje, ističe se u priopćenju.
Navodi se i da kada se primjerice uspoređuju ukupni prihodi od prodaje iz prvog polugodišta ove godine s usporednim razdobljem 2019. koja nije bila obilježena krizom uzrokovanom pandemijom covid-19, tada su prihodi za 4 posto veći, što pokazuje pozitivne trendove u poslovanju kompanije.
U okviru segmenta Prehrana najveći porast prihoda od prodaje u prvom polugodištu ostvaren je kod poslovnog programa Kulinarstvo u iznosu od 2,5 posto.
Iz Podravke ističu kako je i poslovni program Dječja hrana, slastice i snack zabilježio rast prihoda od prodaje u iznosu od 1,7 posto, dok je rast prihoda od prodaje zabilježen i kod poslovnog programa Podravka hrana, i to u iznosu od 2,4 posto.
Kod segmenta Farmaceutika najveći rast zabilježen je u kategoriji Lijekovi na recept, čiji su prihodi od prodaje porasli za 4,3 posto u odnosu na prvo polugodište 2020. godine
Promatrano prihode od prodaje po regijama, u okviru segmenta Prehrana iz Podravke ističu rast prihoda od prodaje na tržištima Zapadne Europe i prekooceanskih zemalja u iznosu od 8,2 posto u odnosu na usporedno razdoblje lani.
Na tim tržištima rast prodaje ostvaren je kod gotovo svih poslovnih programa, od kojih su najveći apsolutni rast generirali poslovni programi Kulinarstvo, Dječja hrana, slastice i snack te Podravka hrana.
Segment Farmaceutika najveći relativni rast prihoda od prodaje u iznosu od 13,9 posto ostvario je unutar regije Centralna Europa, zbog veće prodaje kategorije Lijekovi na recept, navodi se još u priopćenju.