Hrvatska
StoryEditor

[Poslovni putopis] Franšiza riječkog Rakhia bara začetak je imala – još u školskim klupama

08. Veljača 2022.
Matija Blažević i Matej Raguzinfoto Ratko Mavar

Kako od rakije napraviti franšizu? To se usudila grupa mladih riječkih poduzetnika, koji se bave nizom djelatnosti. Počeli su s turizmom, proširili se u ugostiteljstvo, počeli organizirati evente… I, dok su drugi počinjali u garaži, Matija Blažević i Matej Raguzin u zajednički su biznis krenuli još iz –škole. Živjeli su u istoj zgradi, i počeli su s organiziranjem srednjoškolskih i studentskih partyja, što se pretvorilo u djelatnost turizma za mlade. Drugi zajednički nazivnik njihovih djelatnosti je u koroni, koja je udarila baš na sve.

Lockdown je privremeno zatvorio dva ugostiteljska objekta u Rijeci, s pandemijom je stradao posao turističkih agencija – od ljetnih boat partyja na Zrču do zimskog Knockout Snow Festivala. Ipak su uspjeli preživjeti prvu godinu korone, i polako je krenuo oporavak.  Tako su ove zime planirali jedan tjedan skijaških tuluma, ali su zbog velikog interesa morali otvoriti i drugi termin. Organizirali su i adventiranje kod riječkog HNK. Očekuju dosta i od Papaya travela, odnosno aranžmana u Novalji (Zrče). 

Baš uoči korone pokrenuli su franšizu s rakijama. Još 2015. preuzeli su jedan kafić u Rijeci, preimenovali ga u Rakhia bar i rebrendirali u urbani lokal s rakijom za novu generaciju, mlade urbane ljude, kojima se nudi tradicionalno piće na moderan način.

Imali su stotinjak dobavljača, pa su zaključili da mogu ponuditi i svoje originalne proizvode. Tako je nastao brend Hogster sa 14 vrsta voćnih rakija i likera.

– Recept je naš, rakije proizvodi OPG iz Svetog Križa Začretja, a likeri su iz Rijeke – objašnjava Blažević.

Naravno, glavni poligon bio je matični Rakhia bar koji je došao na prvo mjesto na TripAdvisoru u kategoriji riječkog noćnog života. Te 2019. godine, izračunali su vlasnici, u srcu Rijeke popijeno je 82.559 rakija. Taj broj zasigurno ne mogu dovesti u pitanje ni porezni inspektori.

Kad je posao već tako dobro krenuo, sljedeći je korak bila ponuda franšize, u čemu im je pomogao sugrađanin, suosnivač starije i poznatije franšize Surf'N'Fries Andrija Čolak. Nakon 14 mjeseci  rada izbacćen je na tržište proizvod – franšizni model Rakhia bara za fiksne objekte, a u pripremi je i ponuda mobilne varijante. U knjizi standarda naznačeni su svi uvjeti, koraci i troškovi ulaska u taj biznis. Novi Rakhia bar može se otvoriti za 3-6 mjeseci, a ukupno ulaganje procjenjuje se na 76-179 tisuća eura.

Osim glavnog 'specijaliteta kuće' – metra rakije u kojem su oko dvije litre Hogstera s okusima po izboru – u ponudi su i ostala alkoholna i bezalkoholna pića. Dodatni uvjet je obvezno organiziranje deset evenata mjesečno. U riječkom Rakhia baru ih je u 2019. organizirano čak 167, popur Rakhia speed drinkinga, Old school RnB-a, Rakhia taste guessinga…  

U opsežnim pravilima na 114 razrađena je svaka sitnica, sve do ponašanja konobara, a franšizeri su poslušali Čolakove savjete i ponudili potencijalnim kupcima franšize mnoštvo grafika, koraka i check boxova. I kad se učinilo da su na pragu uspjeha, kad su se počeli javljati zainteresirani (čak i s Malte!), sve je stalo uoči trećeg vala korone. No, Blažević i Raguzin, kao i druga dvojica suvlasnika - Ivo Brunjak i Diego Dekanić - uvjereni su da će im se tržište otvoriti. Dotad, njihov brend Hogster dostupan je u riječkom Rakhia baru i preko internetske trgovine.   ž

Sutra: Svi traže Torpove invertere za električne off-road motocikle  

22. studeni 2024 10:25