Bez interneta je današnji život postao nezamisliv. Vrlo velik broj svakodnevnih značajnih funkcionalnosti se preselio online. U tom segmentu svakako treba naglasiti kupovinu. Kada pogledate oko sebe, mnogobrojne različite vrste trgovina već uspješno posluju putem interneta. Među njima se nalazi mnogo Internet trgovina koje nude specifične proizvode i s druge strane velik broj onih koji nude manje-više podjednake vrste proizvoda. U najvećem broju su Internet trgovine koje prodaju svoje proizvode direktno korisniku (B2C), ali sve veći broj tvrtki koje posluju s drugim tvrtkama iskazuju potrebu za otvaranjem Internet trgovine (B2B). U oba slučaja velika je i značajna potreba da se tvrtke koje otvaraju Internet trgovinu istaknu na tržištu i ostvare što više prihoda, a pritom na lak i jednostavan način pristupaju svim podacima iz svoje ponude koje mogu u svakom trenutku samostalno ažurirati.
Iako velik asortiman proizvoda, zanimljiva i lijepo dizajnirana Internet trgovina, kvalitetne marketinške aktivnosti i sposoban tim mogu učiniti mnogo za uspjeh u njenom poslovanju, bez kvalitetno programirane ecommerce platforme, jednostavne i pristupačne kod korištenja, sve navedeno neće dati dobre rezultate. Dobra platforma će vam omogućiti da jednostavni ali i kompleksni poslovni procesi budu praćeni automatiziranim funkcionalnostima. Za uspješan odabir dobre ecommerce platforme važno je predvidjeti potrebe vašeg poslovanja i usporediti ih s odabranim rješenjem. Iz tog razloga je presudna mogućnost provjere rada administracije platforme Internet trgovine, prije odluke o kupovini.
Mogućnost isprobavanja testne verzije administracije Internet trgovine
Zatražite testnu verziju administracije i mogućnost online prezentacije. Velika je prednost kada postoji mogućnost da nakon prezentacije platforme sami isprobate njene funkcionalnosti i lakoću unosa podataka. Na taj način se i sami možete uvjeriti koliko funkcija unosite ručno, a koliko se može odraditi automatiziranim procesima. I u konačnici koliko vremena i resursa na taj način možete uštedjeti. Tijekom prezentacije administracije uživo prodajna osoba ili developer vas vodi kroz softver i pokazuje vam kako ga koristiti. Nakon prezentacije možete postaviti određena pitanja koja se odnose na vaše poslovanje. S takvim načinom upoznavanja administracije Internet trgovine konkretno ćete steći dojam kako sve skupa funkcionira i kolika je snaga funkcionalnosti. Ne zaboravite obratiti pozornost na jednostavnost korištenja, ključne funkcije i koja je mogućnost raznih integracija. Preporuka je da isprobate nekoliko različitih platformi prije kupovine zbog bolje usporedbe.
Automatizacija kod unosa i ažuriranja funkcionalnosti
Tvrtka Mathema d.o.o. se bavi izradom Internet trgovina već 14 godina i iz svog velikog iskustva naglašavaju kako je automatizacija zasigurno jedna od najvažnijih mogućnosti prilikom unosa i ažuriranja podataka u web shop. Automatizacija će uštedjeti vrijeme i resurse svakoj tvrtki, znatno olakšati vođenje web shopa i uz to umanjiti mogućnost za pogreške i propuste. Ona se može odnositi na vrlo širok spektar funkcionalnosti u administraciji Internet trgovine:
- kod prijenosa većeg broja podataka iz nekog odjela u drugi
- dodavanje raznih opcija kod većeg broja artikala ili odjela
- obrade narudžbi
- slanja podataka u ERP sustav
- i mnogi, mnogi drugi procesi…
Prilagodba administracije prema potrebi korisnika
Slijedeći važan segment na koji trebate obratiti pozornost prije odabira ecommerce platforme je mogućnost prilagodbe administracije za unos podataka u Internet trgovinu vašim trenutnim ili budućim potrebama u poslovanju. Neke platforme su fleksibilnije u tom segmentu od drugih. Potrebu za raznim prilagodbama češće imaju tvrtke sa specifičnim procesima poslovanja i one se teško uklapaju u već pripremljene šablone. Koliko uspjeha može ostvariti Internet trgovina, ovisi o mogućnostima prilagodbe razvoja raznih funkcionalnosti i integracija. Navedeno ne bi trebale razmatrati samo veće B2B tvrtke, često puta i manje Internet trgovine imaju zamisli i potrebe za određenim specifičnostima.
Integracije s drugim sustavima
Kod odabira ecommerce platforme svakako treba provjeriti koje su mogućnosti integracije drugih sustava i kako je to riješeno kroz administraciju. Na primjer, ako želite integraciju ERP sustava u Internet trgovinu, vrlo je važno da se sustav automatski sinkronizira u dvosmjernoj komunikaciji. Jer kad bi se dogodila situacija da kod svakog novog podatka morate pojedinačno kliknuti kako bi se on prebacio u vaš ERP sustav, sinkronizacija gotovo pa i gubi smisao. Na taj način podliježe mogućnosti da se dogodi propust i pogreška kod sinkronizacije.
Bez imalo dvojbe, kvalitetna administracija igra ključnu ulogu u cijelom ecommerce poslovanju. Bez obzira na veličinu vaše tvrtke, uvijek je dobra ideja mapirati vaše potrebe i zahtjeve zajedno s proračunom, kako biste pronašli pravo rješenje. Iako vaša tvrtka u početku možda neće trebati sve značajke i uređaje koje određeni sustav nudi, to ne znači da vašoj tvrtki neće trebati dodatne, naprednije funkcije u budućnosti. Ne zaboravite kako sve navedeno treba pratiti jednostavnost unosa i ažuriranja. Administraciju (4) VSC Pro+ platforme možete isprobati odmah i zatražiti prezentaciju (5) stručnog tima iz Matheme!