Direktor Službe za unapređenje poslovanja Hrvatske pošte i tvrtke kćeri Locodels Luka Škacan ima važan cilj: prevesti Poštu 1.0 u novo vrijeme i uspostaviti inovacijsku kulturu.
– Danas je više nego ikada potrebno unapređivati procese i uvoditi nove tehnologije – tvrdi Škacan koji se došavši u Poštu suočio s izazovom kako konzervativno poduzeće pretvoriti u moderno, ono koje odgovara potrebama novih, povezanih korisnika.
Zahvaljujući znanjima, iskustvu i spremnosti da se uhvati ukoštac s izazovnim zadatkom, dosad je proveo mnogo uspješnih projekata u kojima se fokusirao na tehnološke inovacije, uvođenje novih usluga te digitalizaciju ključnih internih i korisnički orijentiranih procesa. Budući da je, kako se ističe u A1 prvoj hrvatskoj interaktivnoj mapi vještina za poslove budućnosti, voditelj digitalne transformacije iznimno traženo zanimanje u digitalnoj ekonomiji, doznajemo koje su vještine ključne kako bi se osmislili i izveli složeni procesi za učinkovitu digitalnu transformaciju poslovanja.
Od običnoga do digitalnog poštara
Škacan je umijeće upravljanja takvim procesima svladao obrazujući se i stječući radno iskustvo. Završio je studij na Fakultetu elektrotehnike i računarstva, zaposlio se u GrupiEricsson Nikola Tesla, gdje je proveo šest godina, i to uglavnom u inozemstvu. Za to vrijeme završio je postdiplomski studij organizacije i menadžmenta na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu. Zatim je kao strateški i tehnološki konzultant tri godine proveo u Deloitteu, gdje mu je jedan od klijenata bila i Hrvatska pošta.
– Tadašnja uprava ponudila mi je da budem u timu koji će postavljati projektno upravljanje i koji će takvu potpuno tradicionalnu organizaciju prebaciti u matricu funkcionalne organizacije i projektnog upravljanja – prisjeća se dolaska u Poštu Škacan koji je prije četiri godine proveo jedan od najvažnijih digitalnih projekata u toj tvrtki.
Riječ je o Digitalnom poštaru, projektu kojim su digitalizirani ključni interni procesi u dostavi, nakon čega su se poštari umjesto olovkom i bilježnicom na terenu počeli služiti mobilnom aplikacijom. Kako bi dobio preciznu sliku procesa koji želi unaprijediti i osmislio odgovarajuće rješenje, uz analizu podataka Škacan se bacio na terensko istraživanje – nekoliko tjedana radio je kao poštar. To je bilo iznimno važno jer, ističe, kompanije u doba povezanih korisnika trebaju biti usmjerene na potrebe korisnika (customer-centric) i zaposlenika (employee-centric).
– S obzirom na to da sam imao sreće šest godina provesti u inozemstvu, radio sam u Njemačkoj, Engleskoj, na Bliskom istoku i u Africi, naučio sam neka pravila poslovne kulture u kojima nema rigidnosti prema zaposlenicima. Najuspješnije korporacije zasnivaju se na tome da vam okružje bude nekoliko sretnih ljudi. Sve kompanije koje su uspjele dovoditi ljude s osmijehom na posao i trudile se da takvi i odlaze s njega bilježile su najbolje rezultate – objašnjava Poštin direktor za unapređenje poslovanja u čijem je timu dvanaestero zaposlenika.
Što vas čini boljim od prosjeka
Na njegovoj poziciji nedopustivo je da ne ide ukorak s tehnološkim vještinama i najnovijim rješenjima na međunarodnom tržištu, ali, ipak, za upravljanje najvažnijima smatra meke vještine.
– Morate vladati tehnologijama da biste se njima bavili, ali to neće jamčiti da budete bolji od prosjeka. Boljim vas čine karakteristike kojima možete utjecati na ljude da učinkovitije rade i da ostvarite zajednički uspjeh – tvrdi Škacan koji, uzimajući u obzir potrebe korisnika, osmišljava razne projekte kao što su razvoj usluga u e-trgovini, portal posta.hr, paketomati te uvođenje plaćanja digitalnim aplikacijama i kriptovalutama.
Kao ključne vještine za svoje zanimanje izdvaja učinkovito upravljanje timom, proračunom i vremenom, ali i naprednu upotrebu Worda, PowerPointa i Excela te specifičnih softvera za upravljanje projektima. Uz dvosmjernu komunikaciju i precizan komunikacijski plan važne su liderske osobine jer, kaže, za uspješno upravljanje projektima treba pozitivno utjecati na svakog člana projektnog tima. Navodi također da je nužno poznavati industriju, tehnologiju i procese na kojima se radi, ali i analitičnost kako bi se moglo što bolje definirati na kojem procesu primijeniti koju inovaciju i tako ostvariti potencijal za tržišni uspjeh. Detaljan uvid u vještine potrebne za poslove budućnosti dostupan je u A1 interaktivnoj mapi na vjestinebuducnosti.a1.hr.
Sadržaj omogućuje A1 Hrvatska.