Rimac Automobili objavili su detaljne planove za novi kampus koji će uključivati prvu tvornicu automobila u Hrvatskoj, bit će baza za istraživanje, razvoj i proizvodnju, ali će sadržavati i poneke neočekivane elemente poput skloništa za životinje, frizera, veterinarsku ambulantu i uzgoj vlastite hrane.
Vlasnik ove tvrtke, Mate Rimac, za Bloomberg je rekao da će Rimac Automobili proizvoditi najviše 100 vozila godišnje i da će njegov fokus u tom segmentu ostati na malim serijama, a sve kako bi se izbjeglo nadmetanje s proizvođačima koji su kupci njegove tvrtke.
Kao što je već poznato, Rimac Automobilima core bussines nije proizvodnja električnih vozila već razvoj i proizvodnja komponenti za njih, a Rimčevu tehnologiju ugrađuje se u modele Aston Martin Valkyrie i Koenigsegg Regera. Osim toga, već neko vrijeme Volkswagen, kao najveći partner Rimac Automobila, preko ove tvrtke želi konsolidirati Bugatti, no nakon što je Rimac odbio mogućnost da većinsko vlasništvo tvrtke prebaci na Volkswagen, odnosno Porsche, u zamjenu za Bugatti, Nijemci su došli s novim prijedlogom, piše Bloomberg.
Naime, taj njemački proizvođač automobila je toliko 'zagrizao' da Rimcu nudi većinski udio u novoj tvrtki, odnosno odrekao bi se većeg dijela vlasništva nad Bugattijem samo da Rimac preuzme i modernizira ove superaute.
Ovo je za Rimca prilično nezahvalna pozicija jer je Porcshe, nakon njega, pojedinačno najveći suvlasnik Rimac Automobila i tvrtka koja mu je tržišnu valuaciju podigla na gotovo 1 milijardu dolara. Mate Rimac je, piše Bloomberg, već jednom istaknuo da nije sklon izlasku na burzu preko SPAC-a, ali da ipak o tome promišlja.
Special purpose acquisition company (SPAC) je, inače, kompanija koja se osniva zbog izlaska na burzu putem IPO-a i koja ima obvezu preuzeti neku drugu kompaniju. Lani je Rimac za Financial Times rekao da bi često korištenje SPAC-ova moglo naštetiti dugoročnim izgledima industrije u kojoj posluje.
- Kad mi uvrstimo dionice u burzovnu kotaciju, želim pokazati brojke, želim da se dionicama trguje na temelju činjenica, a ne napuhavanja. Nadam se da će SPAC-ovi biti uspješni. Mnogi od njih neće. Nadam se da neće previše naštetiti sektoru - kazao je lani za Financial Times.
Bloomberg napominje da su Rimac Automobili jedina tvrtka koja se bavi s elektomobilnosti koja se može pohvaliti da već pet godina stvara profit – u 2019. prihodi su im bili 23 milijuna eura i dobit od 1,4 milijuna eura, a za 2020. rezultati još nisu revidirani, ali iz tvrtke ističu da su ostvarili snažan rast.
Zbog kapitala za rast i činjenice da mu putem SPAC-ova konkurencija lako dolazi do kapitala, Rimac ipak ne može zanemariti takav način izlaska na burzu, piše Bloomberg.
- Djevojka za koju se svi žele oženiti - to smo trenutno mi za SPAC-ove. Svi nas zovu jer imamo ovu jedinstvenu priču i vrijednu ponudu. Razgovaramo, provjeravamo sve mogućnosti i vidjet ćemo kasnije ove godine - zaključuje Rimac, a prenosi Bloomberg.