Hrvatska
StoryEditor

Ulaganje u Škrlet – za užitak, ali i za gospodarski razvoj Moslavine i prosperitet lokalne zajednice

30. Lipanj 2021.
škrlet škrlet

Ako želimo gledati pozitivno ovo nas vrijeme pandemije potiče na održivost, individualni pristup i povratak tradiciji i prirodi, a u tom kontekstu i razvoj vinskog turizma koji je više od prodaje vina. Sljubljeno s domaćom hranom, vino kao dio naše gastro ponude  može snažno utjecati na povećanje prometa, a posebnost vinskog turizma je i uključivanje malih obiteljskih gospodarstava što može utjecati na snažniji gospodarski razvoj ruralnih sredina i prosperitet cijele zajednice.

U sinergiji vinarskih udruga i turističkih zajednica, Moslavina se uspješno pozicionira kao vinska regija, a vino postaje jedan od najjačih moslavačkih brendova. Ovaj vinorodni kraj u zagrljaju parka prirode Lonjsko polje i trsnog gorja, sa svojim glavnim adutima: škrlet i vinske ceste, domaća gastronomija, prirodne ljepote, biciklističke i druge staze, može izvrsno upotpuniti kontinentalnu turističku ponudu. Vino i turizam su prirodni partneri. Važnost zajedništva i udruživanja ovdje je posebno važno kako bi osnažili brend. Sinergijsko djelovanje vinarstva odnosno poljoprivrede i turizma ključ je njihovog dodatnog razvoja – s jedne strane promovirati moslavačka vina na stranim tržištima, kao i regiju u kojoj nastaje, te s druge strane širiti poljoprivrednu proizvodnju na nepoljoprivredne djelatnosti odnosno obogaćivanje turističke ponude razvojem ruralnog turizma.

Glavni fokus je na promociji škrleta, s obzirom da je upravo ta autohtona sorta vina najpoznatiji predstavnik regije i prava moslavačka eno-ikona, a riječ je o autohtonoj sorti koju uzgajaju svi vodeći vinari moslavačkog područja. Moslavina je tako jedna od rijetkih vinorodnih regija kontinentalne Hrvatske koja se uspjela oduprijeti modi sadnje popularnih francuskih i njemačkih sorti te kao najvažnije kultivare sačuvati svoje iznimne autohtone sorte.

Veći gradovi regije prepoznaju ovaj potencijal, te ulažu u eno gastronomske programe i manifestacije, čime se stvaraju složeni turistički proizvodi. Kvalitetnim sadržajima i dobrom komunikacijom s medijima, takva događanja doprinose imidžu destinacije s kvalitetnim food&drinks sadržajima. Osim prilike za sudjelovanje u vinskim događanjima, posjetitelji imaju priliku upoznati vinare te uživati u ambijentu moslavačkih vinarija i podruma uz gastro delicije moslavačke kuhinje.

Vinarije Moslavine posljednjih godina doživljavaju velik uzlet i osim domaćih, osvajaju i prestižna međunarodna priznanja na izložbama i stručnim ocjenjivanjima, a zasluge za to, osim odličnih i marljivih vinara, ima i kutinski Festival vina koji već godinama potiče povećanje kvalitete proizvodnje vina u Moslavini te upoznavanje vinskog svijeta s moslavačkim vinima. Ljubitelji hrvatskih vina, a pogotovo onih od autohtonih sorti moslavačkog kraja uživali su u Kutini proteklog vikenda, 25. i 26. lipnja gdje je nakon godinu dana pauze održana velika vinska manifestacija Festival vina MoslaVina Kutina, u sklopu koje se održala 27. Izložba vina Hrvatske i vina izvornih sorti.

Jedna za drugom nizale su se ekskluzivne vinske radionice, od Pjenušave Moslavine do Odležanih škrleta koje su otkrile urbanu stranu tradicionalnih moslavačkih vina, uz sudjelovanje značajnog broja vinskih profesionalaca i stručnjaka. Za širu publiku održan je vinski event uz večeru od pet sljedova s jelima od šarana i vrhunskim škrletima. U finale dvodnevnog festivala uveli su nas Wine&Bike -vinska biciklijada, te promocija pjenušca, a glavni program obuhvatio je dodjelu priznanja najbolje ocjenjenim vinarima, posebne eno-gastro degustacije, radionice najbolje ocijenjenih škrleta i glazbene nastupe.

Da bismo se pozicionirali na tržištu kao vinarska regija svakako je važno ulagati u marketing, procijeniti postojeću strategiju i definirati smjernice za unaprjeđenje brendiranja, te nadalje raditi i poticati udruživanje i sinergiju vinara, uz korištenje dostupnih nacionalnih mjera i poticaja. Kriza s pandemijom nas je usporila, ali nas nije omela u nastojanjima da Moslavinu predstavimo kao jedinstvenu turističku destinaciju, da udružimo snage i zajednički nastupimo na tržištu jer će sada, više nego ikad, biti potrebno zajedništvo i suradnja.

22. studeni 2024 00:08