Hrvatska
StoryEditor

Uvođenje elektroničkih potpisa i pečata digitalizirat će poslovanje državne i javne uprave

08. Veljača 2022.
Bernard Gršić i Jure Sertićfoto Imagomedia

Digitalizacija javnog poslovanja započela je uspostavljanjem sustava e-Građani, koji je pokrenut s ciljem povećanja transparentnosti javnog sektora te brže i jednostavnije komunikacije između građana i javne uprave. Danas su e-Građani virtualno komunikacijsko mjesto koje omogućava siguran pristup i sve ključne informacije o elektroničkim uslugama. No, danas predstavljena Platforma za e/m-Potpis i e/m-Pečat jedinstveno je rješenje koje će omogućiti tijelima državne i javne uprave elektroničko potpisivanje i ovjeru dokumenata, navodi se u priopćenju Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva.

– Ova platforma namijenjena je prvenstveno tijelima državne i javne uprave, koja će njezinim korištenjem digitalizirati poslovne procese koji zahtijevaju primjenu elektroničkog potpisa i pečata. Korištenjem e-potpisa i e-pečata državnim službenicima omogućit će se komunikacija s građanima na jednostavan, siguran i brz način. S druge strane, ova platforma pruža gotovo rješenje za sva tijela kojima za razvoj elektroničkih usluga za građane treba elektronički potpis i elektronički pečat. Upravo ova platforma će omogućiti digitalizaciju, transformaciju postupaka u elektroničku uslugu, a koja se danas provode u papirnatom obliku ili dolaskom na šalter. Platforma potiče razvoj usluga koje građani mogu obavljati bez ograničenja radnog vremena i koja im pruža dodatnu sigurnost za korištenje usluga iz vlastitog doma ili s mobilnih uređaja – izjavio je državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva Bernard Gršić.

– Iznimno mi je drago što je upravo AKD na međunarodnom natječaju izabran za izradu platforme e/m Potpis i e/m Pečat. AKD je jedna od najznačajnijih tvrtki na području digitalizacije usluga javne uprave u Republici Hrvatskoj. S velikim brojem uspješno provedenih nacionalnih i međunarodnih projekata, kao i dugogodišnjim iskustvom i kompetencijama u području digitalnih identiteta i sigurnosti, znali smo kako i ovaj zadatak možemo realizirati na najvišoj razini. Uvjeren sam kako će uspješna implementacija ovog projekta značajno doprinijeti daljnjoj digitalizaciji društva i ubrzavanju procesa, na korist svih naših građana – zaključio je glavni direktor Agencije za komercijalnu djelatnost Jure Sertić.

Implementacija Platforme za e/m-Potpis i e/m-Pečat podržat će servise za elektroničko potpisivanje i pečatiranje dokumenata sa svih platformi i uređaja, kao i validaciju (provjeru) tih elektroničkih potpisa i pečata. Uvođenjem novih informacijskih rješenja i e-Usluga u javnoj upravi povećat će se efikasnost poslovanja i smanjiti troškovi dostave dokumenata.

Projekt 'Uspostava platforme s elektroničkim uslugama za e/m-Potpis i e/m-Pečat' u cijelosti je financiran iz Kohezijskog fonda Europske unije, a njegova ukupna vrijednost je 22.465.901,38 kn. Razdoblje provedbe projekta je od 20. studenoga 2018. do 20. rujna 2022.

22. studeni 2024 03:03