Hrvatska
StoryEditor

Vladaju izazovna vremena pa se i sektor osiguranja treba prilagoditi

04. Studeni 2021.
Hrvatski dani osiguranja 2021.

Aktualne teme vezane uz stanje i najnovija kretanja na tržištu hrvatskog i europskog osiguranja bile su fokus konferencije 'Hrvatski dani osiguranja'. Među izazovima koji zahvaćaju i ovaj sektor spomenuti su i pandemija, dva potresa koja su pogodila Hrvatsku, pa onda i digitalizacija, održivost i ulazak Hrvatske u eurozonu. Brojni sugovornici složili su se da živimo u izazovnim vremenima i da su se životi svih promijenili, ali i da su se osiguravajuće kuće u tome uspjele snaći. 

Na samom početku konferencije, Slaven Dobrić, predsjednik Upravnog odbora Hrvatskog ureda za osiguranje, istaknuo je da je cijeli sektor adekvatno odgovorio na izazove koji su došli s pandemijom i svim ostalim neprilikama, od potresa do vremenskih nepogoda.

image

Mr.sc. Slaven Dobrić, predsjednik Upravnog odbora Hrvatskog ureda za osiguranje

foto
– Uspješno smo pokazali da se na brzi način možemo prilagoditi svim promjenama i da im dati adekvatan odgovor. S druge strane imali smo izazov regulatornih promjena, gdje bi izdvojio nove kriterije Vrhovnog suda za naknadu neimovinske štete. Na to smo isto uspješno odgovorili – objasnio je Dobrić te dodao da im to daje na samopouzdanje da će se moći nositi i s budućim izazovima.

Dobrić je također objasnio i da osiguravajući sektor mora gledati na budućnost i mora se biti spreman mijenjati jer živimo u izazovnim vremenima, posebno kada je u pitanju transformacija koja se odvija jako brzo, što je izazovno, ali i nosi nove prilike.

– Radeći na isti način, ne mijenjajući se nećemo moći uhvatiti te prilike. Jedini način da ih uhvatimo je da konstantno unaprjeđujemo rad naših društava te se dodatno educiramo – kazao je Dobrić.

Na konferenciji je prisustvovala i Ana Zorić, ravnateljica Uprave za gospodarstvo i financijski sustav iz Ministarstva financija Republike Hrvatske. Ona se također složila s time da se svi, pa i industrija osiguranja trebaju znati prilagođavati novim situacijama, dok je Velibor Mačkić, posebni savjetnik Predsjednika Republike Hrvatske za ekonomiju koji je pozdravio okupljene, istaknuo da je zadaća osiguravajuće industrije da pokuša identificirati i minimalizirati neizvjesnosti. Apelirao je da na sve koji su dio te industrije da sredstva koja imaju usmjere na nove stvari jer, smatra, transformacije kojih će biti sve više zahtijevaju brzo prilagodbu.

Ante Žigman, predsjednik Upravnog vijeća Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA) u sklopu svojeg izlaganja na temu 'Digitalna i zelena tranzicija industrije osiguranja' istaknuo je da digitalizacija koja je zahvatila i sektor osiguranja donosi pozitivne rezultate.

image

Dr.sc. Ante Žigman, predsjednik Upravnog vijeća Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga

foto Streaming.hr
– Ubrzana primjena digitalnih tehnologija koja se u ovim okolnostima događa u sektoru osiguranja donosi višestruke prednosti jer može umanjiti troškove poslovanja osiguravajućih društava, a posljedično i smanjiti premije za pokriće rizika te učiniti dostupnijim uslugu osiguranja većem broju korisnika – objasnio je Žigman te dodao da bi upravo zbog digitalne tranzicije i okrenutosti prema dugom roku osiguravatelji životnog osiguranja mogli pomoći u pokretanju zelene ekonomije ulaganja.

No, objasnio je i gdje postoji prostor za napredak.

– Istovremeno, trebamo biti svjesni i rasta ekoloških rizika. Porast broja prirodnih katastrofa nije praćen jednakom dinamikom porasta osiguranja tih rizika – samo jedna trećina svjetskih gubitaka je osigurana. Hrvatska se posebno ističe većim jazom između ukupnih i osiguranih ekonomskih gubitaka od prirodnih katastrofa u odnosu na ostatak EU te u tom segmentu postoji potencijal za poboljšanje – objasnio je Žigman.

Zvonimir Savić, glavni ekonomist Hrvatske gospodarske komore (HGK) i posebni savjetnik predsjednika Vlade Republike Hrvatske za ekonomska pitanja te predsjednik Upravljačkog odbora za uvođenje eura kao službene valute plaćanja u Republici Hrvatskoj, osvrnuo se na tranziciju i procese pripreme ulaska Hrvatske u eurozonu. Istaknuo je da će to dogoditi 2023. godine, kako je predviđeno te da je 'euroizacija' u Hrvatskoj već dugo vremena prisutna na više načina (kroz kredite, udio u deviznim depozitima, u turizmu) pa i da je Hrvatska spremna za tu tranziciju.

Članovi Uprava iz čak četiri društava za osiguranje, dotaknuli su se stanja na hrvatskom tržištu osiguranja uz uvid u aktualne teme i kretanja. U sklopu toga, Vančo Balen, član Uprave Croatia osiguranja, istaknuo je da su digitalne mogućnosti i inovacije unaprijedile poslovne procese.

– Uloga svih nas u osiguranju je da zajednicu učinimo što otpornijom na sve izazove, kontinuirano pritom prilagođavajući vlastite proizvode vremenima u kojima poslujemo. U tom pogledu, mi ostajemo posvećeni pouzdanim osiguravačkim rješenjima, no predvodimo i digitalizaciju osiguravajućeg tržišta razvijajući inovativne proizvode koji su na razinama najnaprednijih osiguranja na svijetu – kazao je Balen.

No, iako su kratkoročne prilagodbe važne, Daniel Matić, predsjednik Uprave Allianz Hrvatska, naglasio je da je u ovom sektoru i dalje najvažnije kvalitetno djelovati 'na duge staze' i kontinuirano ulagati u ljudske potencijale te komunikacijske i promotivne aktivnosti.

– Svako obećanje dano klijentu danas moramo moći ispuniti sutra ili za deset-dvadeset godina, a isto tako trebamo znati osigurati kvalitetna obećanja klijentima u budućnosti – objasnio je Matić.

Istaknuvši da je 'osiguranje je posao u čijem fokusu su ljudi', predsjednica Uprave Uniqa osiguranja, Sabine Usaty, osvrnula se na utjecaj trenutnih ekonomskih faktora te objasnila da će upravo jednostavnost i digitalizacija učiniti proizvode i usluge osiguranja jasnijima i praktičnijima ljude, a Mario Carini, predsjednik Uprave Generali osiguranja, istaknuo je da je protekli period utjecao na mnoge organizacijske promjene.

– Posljednji mjeseci bili su pravi test za sve nas u Hrvatskoj, kako u profesionalnom tako i u privatnom životu. Ponosan sam i zahvalan na tome kako se svi naši ljudi u Generaliju prilagođavaju 'novom normalnom', osobito u pogledu načina na koji sada radimo i komuniciramo, održavajući snažan ljudski dodir dok neumorno provodimo reinženjering procesa u svim poslovnim funkcijama. Vjerujem da nas to čini jačima i održivijima za daljnji rast i suočavanje s onim što slijedi, počevši od uvođenja eura te novih računovodstvenih standarda – objasnio je Carini.

22. studeni 2024 16:26