Kompanije
StoryEditor

Teodora Skelin - Sjajni posao s webom za naplatu odšete od aviokompanija

04. Listopad 2019.
Teodora Skelin
Splitski startup Claimdon našao je svoju nišu, posao kojim se u Hrvatskoj ne bavi nitko – uime putnika vodi postupak naplate potraživanja od aviokompanija, od naknada za neiskorištenu kartu, troškova tijekom čekanja do odštete zbog kašnjenja. Pozitivno je riješio više od devedeset posto pritužbi putnika i prošle je godine rastao četiristo posto u odnosu na godinu prije

Koliko ste puta gubili živce zbog nestale prtljage i otkazanih letova ili sumanuto jurili po zračnoj luci pokušavajući uhvatiti svoj zrakoplov jer su vas vremenske i druge neprilike predugo zadržale u gradu iz kojega ste krenuli na put? Za svaku takvu neugodnost u džep ste mogli pospremiti nekoliko stotina eura. Najjednostavniji način da to učinite jest da se javite splitskom startupu Claimdon. Riječ je o prvome hrvatskom sustavu koji pomaže putnicima da naplate potraživanja od aviokompanija. Priča je krenula prije tri godine.

– Vjerujem da najbolje poslovne ideje dolaze iz osobnog iskustva, ponajviše zato što se takvim idejama najlakše posvetiti s posebnim entuzijazmom i emocijom. Upravo je tako 2016. nastao i Claimdon, kad sam se našla u situaciji u kojoj mi je otkazan let i suočila se sa svim neugodnostima i troškovima koje nosi takva promjena u planu puta. Od ideje do ostvarenja projekta i puštanja prve verzije mrežne stranice prošlo je otprilike godinu dana. Najprije je trebalo ispitati postoji li uopće potreba na tržištu za tim oblikom usluge koja bi putnicima služila kao sredstvo u svim neplaniranim situacijama u kojima se mogu naći kad odluče putovati zrakoplovom. Kad smo odlučili zaista pokrenuti razvoj platforme, pokušali smo cijeli postupak automatizirati koliko je god moguće kako bismo korisnicima omogućili što jednostavniji pristup toj usluzi, takav koji im neće oduzimati mnogo vremena. Claimdon je pokrenut vlastitim, ograničenim financijskim sredstvima i nakon mnogo sati koje smo utrošili u njegov nastanak. Zato nismo mogli ulagati u promidžbu pa smo se usredotočili na društvene mreže i kvalitetu usluge koju pružamo, što nam donosi izvanredne rezultate i preporuke na temelju kojih nam se ljudi obraćaju – uvela nas je u priču Teodora Skelin, Claimdonova suosnivačica.

Dovoljan je klik

Cijeli se postupak obavlja online. Potrebno je samo uzeti svoj plan putovanja i na Claimdonovim stranicama ispuniti formular traženim podacima. Poslije toga sustav automatski izračunava jesu li zadovoljeni osnovni preduvjeti za podnošenje pritužbe aviokompaniji i informira korisnika o kolikoj je odšteti riječ. Stvar zatim u svoje ruke preuzima Claimdonov Odjel za pritužbe koji provjerava sve okolnosti na temelju podataka koji su dostavljeni i onih koje imaju u svojoj bazi.

Claimdon pruža uslugu vođenja postupka naplate potraživanja od aviokompanija uime putnika. U ta potraživanja ubrajaju se naknada za neiskorištenu kartu i stvarnih troškova tijekom čekanja (hrana, napitci, smještaj, prijevoz od zračne luke do smještaja i natrag) te fiksno propisana odšteta od 250 do 600 eura, ovisno o duljini leta i vremenu zakašnjenja. To se može zatražiti i do tri godine nakon leta, a u nekim europskim državama čak i nakon toga. Važno je napomenuti da čak i onda kad se aviokompanija pobrine za putnike, osigura novi let, smještaj, hranu i ostalu skrb tijekom čekanja, putnici mogu ostvariti fiksno propisanu odštetu ako promjena nije nastala zbog izvanrednih okolnosti kao što su vremenske neprilike, štrajk osoblja zračne luke ili restrikcija kontrole leta.

Provizija nakon naplate

Proviziju naplaćuju samo ako se i klijent uspješno naplati od aviokompanije. Ako izravna komunikacija s njom ne donese pozitivan ishod, prema potrebi kontaktiraju s ugovornim odvjetnicima diljem Europe te uime putnika snose sve troškove odvjetničkih usluga i postupka. Njihove usluge pokrivaju sve letove iz zemalja članica Europske unije, Švicarske, Islanda i Norveške te letove prema tim državama pod uvjetom da je avioprijevoznik registriran u Europskoj uniji.

U Claimdonovu internom timu danas rade četiri osobe, a dio poslovanja prepušten je vanjskim suradnicima i velikom broju ugovornih odvjetnika u Europi kad zatrebaju njihove usluge.

– Htjela bih istaknuti da nas, iako se upiti i zahtjevi koje svakodnevno primamo većinom odnose na pritužbe, posebno vesele oni koji se odnose na prilike za zaposlenje i rad u Claimdonu. Oni su nam pokazatelj da su nas prepoznali ne samo oni kojima treba naša usluga nego i mladi ambiciozni ljudi. Zato, ako uzmemo u obzir trend rasta koji smo do sada bilježili, vjerujem da će naš interni tim i dalje rasti – napomenula je Skelin.

Iako od početka imaju klijente iz cijeloga svijeta, ponajprije su usredotočeni na Hrvatsku, što je i logično jer su u našoj zemlji jedina tvrtka koja pruža tu vrstu usluge s razvijenom platformom i sustavom automatske provjere.

Educiranje putnika

Dio je​ Claimdonove misije i podizanje svijesti putnika o njihovim pravima. Naime, prema posljednjim istraživanjima, 35 posto ljudi na globalnoj razini svjesno je da može dobiti odštetu i nadoknadu troškova, no samo 3,6 posto smatra da zaista zna što sve može tražiti u slučaju otkazivanja leta i sličnih neugodnosti. Zato u Claimdonu na svojim stranicama na Facebooku svakodnevno nastoje educirati putnike, kao i blogom u kojem često obrađuju te teme. Budući da je riječ o biznisu u koji vani ulazi sve više tvrtki, kod Teodore Skelin ​provjerili smo i koje su njihove prednosti u odnosu na stranu konkurenciju.

– Na globalnom tržištu postoje konkurentske tvrtke koje, za razliku od nas, uime putnika većinom potražuju samo fiksnu odštetu. U sklopu naše usluge može se potraživati i povrat troškova smještaja, prijevoza, hrane, napitaka te cijene neiskorištene karte. Također nam se sve više ljudi obraća nakon što su se već koristili nekim drugim servisima zato što s nama mogu komunicirati na hrvatskom jeziku, ali i zato što druge tvrtke najčešće nemaju partnere odvjetnike u Hrvatskoj. Pružamo kvalitetnu i transparentnu uslugu bez financijskog rizika, nastojeći što brže odgovoriti na sve upite i obavještavati o svakom većem pomaku u pojedinom slučaju. Još važnije je da, ako klijent dostavi sve potrebne dokumente i postoji osnova za naknadu, ne odustajemo dok ne ishod ne bude pozitivan. Ima kompanija koje, unatoč tome što je isplata opravdana i neizbježna, pokušavaju odugovlačiti s plaćanjem, zbog čega imamo dogovorenu suradnju s odvjetnicima diljem Europe koji preuzmu slučajeve i uspješno ih završe – naglasila je Teodora Skelin.

Nova, bolja web-stranica

U ovoj godini Claimdon je jako iskoračio izradivši novu mrežnu stranicu koja je dijelom financirana novcem iz fondova Europske unije, što je i jedini novac koji je dosad primio. Izradom nove web-stranice, ključnog elementa za pružanje usluge, cijeli je postupak još pojednostavnio za klijente i učinio ga preciznijim te uveo neke nove funkcionalnosti poput platforme B2B za korisnike i partnere. Ona je ponajprije namijenjena suradnji sa svim akterima u prodaji aviokarata te planiranju i prodaji turističkih aranžmana koji uključuju putovanje zrakoplovom, a koji upoznavanjem svojih putnika s mogućnostima potraživanja žele pružiti jednu dodatnu uslugu i vrijednost.

U Claimdonu su pozitivno riješili više od devedeset posto pritužbi putnika i prošle su godine zabilježili rast od četiristo posto u odnosu na 2017. Podatke iz 2018. u prvih su devet ovogodišnjih mjeseci već i premašili. Još je jedna Claimdonova posebnost svakako društveno odgovorno poslovanje. Naime, dio svojih prihoda daruje u dobrotvorne svrhe.

– Nemoguće je pomoći svakomu, ali ovako smatramo da će, ne novac koji doniramo, već naš primjer poslovanja pokazati da se to načelo može ugraditi i u najmanje sustave iako je ono najčešće u zaista velikim i financijski snažnim tvrtkama. Klijentima omogućavamo da odaberu objekt donacije, a velike humanitarne organizacije koje su sklopile ugovor s nama prethodno su nas dobro provjerile i znaju s kim uspostavljaju suradnju. Novac koji ide u humanitarne svrhe odvaja se od naše provizije, a ne od klijentove naknade, ali odlučili smo svakoga klijenta uključiti u taj proces tako da on umjesto nas odabere kojoj ćemo humanitarnoj organizaciji uplatiti darovani iznos – objašnjava Teodora Skelin. 

22. studeni 2024 09:47