Usred pandemije COVID-19 koja je, čini se, ipak polako na zalasku većina je bila primorana raditi od kuće iz udobnosti vlastitog doma, a neke tvrtke su na tome itekako profitirale.
Jedna od njih je i tvrtka Zoom Communications, čija se aplikacija za video konferencije Zoom pokazala kao savršen suputnik radnom narodu u vrijeme karantene. Koliko je u zadnja četiri mjeseca povećana upotreba te aplikacije najbolje govori činjenica da je Zoom Communications trenutno vrijedniji od sedam najvećih zrakoplovnih kompanija zajedno.
Od 15. svibnja 2020. Zoomova tržišna kapitalizacija narasla je na 48,8 milijardi dolara, usprkos prihodima od samo 623 milijuna dolara u protekloj godini.
Ali što je to što razdvaja Zoom od njegove konkurencije s obzirom da aplikacija za video konferencije ima 'more'?
Analitičari iz industrije kažu da su poslovni korisnici 'navukli' na aplikaciju zbog jednostavnog sučelja i korisničkog iskustva, kao i mogućnosti da istovremeno podrži do 100 sudionika. Aplikacija se također razbuktala među nastavnicima za korištenje u mrežnom učenju, nakon što je izvršni direktor Eric Yuan poduzeo dodatne korake kako bi osigurao da škole mogu besplatno koristiti platformu.
Sudionici sastanka na Zoomu su naglo su skočili posljednjih mjeseci, krećući se od 10 milijuna u prosincu 2019. do nevjerojatnih 300 milijuna u travnju 2020. godine.
S druge strane medalje bogatstva u ovim mjesecima našle su se aviokompanije kojima se dogodio do sada neviđeni pad jer su međunarodna putovanja gotovo svugdje u svijetu bila ukinuta tj. zabranjena.
To se naravno odrazilo na prihodima, pa su najveće svjetske aviokompanije zabilježile pad prihoda od 62 posto u vrijeme krize, pa mnoge sada traže pomoć država kako bi preživjele.
A kada će se redovni avio promet vratiti u normalu još nitko sa sigurnošću ne može znati, ali veliki ulagači poput Warrena Buffetta već su povukli svoje dionice iz zrakoplovnih kompanija, pa je to za neke isto tako siguržan znak da će oporavak biti dug i težak.
A što je sa Zoomom? Hoće li ovaj nedavni uspjeh aplikacije trajati? To se pitaju i mnogi ulagači koji nestrpljivo čekaju rezultate tvrtke za prvo tromjesečje ove godine, koji će sigurno biti odlični, ali opet, kada se svi vrate na posao, što ćemo s video konferencijama?