Pandemija je trajno promijenila živote ljudi širom svijeta, potaknuvši snažnu potražnju za računalima koja će potrajati barem do 2025. godine, procjenjuje kineski proizvođač Lenovo nakon skoka dobiti u prvom fiskalnom kvartalu. U razdoblju od travnja do lipnja neto dobit kineskog diva poskočila je 119 posto, na 466 milijuna dolara, što je najbolji rezultat otkada su osnovani, pokazuje izvješće objavljeno u srijedu.
Prihod je uvećan gotovo za petinu, na također rekordnih 16,9 milijardi dolara. Najveći proizvođač osobnih računala u svijetu ne vidi naznake posustajanja potražnje koju je pokrenula pandemija jer mnogi ljudi i dalje rade od kuće a kompanije pri otvaranju ureda kupuju nova računala.
- Hibridni model rada postat će 'novo normalno', osobna računala ponovo zauzimaju središnje mjesto u životu i radu ljudi - zaključio je u razgovoru za Reuters predsjednik uprave i izvršni direktor kompanije Yuanqing Yang.
Globalna nestašica čipova protegnut će se po njegovoj procjeni do sredine iduće godine, a Lenovo mora realizirati još brojne narudžbe. Pomoći će im jedinstveni hibridni model nabave koji uključuje kupnju dijelova od vanjskih proizvođača i internu proizvodnju. Yang ističe da i Lenovo priželjkuje "hiperrast" u poslovanju s mobilnim uređajima, koje uključuje Motoroline mobitele, i namjerava iskoristiti priliku nakon povlačenja nekadašnjeg tržišnog lidera Huaweija.
- Definitivno ćemo ubuduće nastojati ostvariti profitabilni rast u tom dijelu poslovanja - ističe.
- Želimo zauzeti solidno treće mjesto u Sjevernoj Americi, rasti ćemo brže u Europi i u nekim zemljama u azijsko-pacifičkoj regiji - dodaje.
U razdoblju od travnja do lipnja u svijetu je prodano 82,3 milijuna osobnih računala, za 13 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, a isporuke su porasle prvi puta od posljednjeg tromjesečja 2019., izvijestila je u srpnju savjetodavna tvrtka Canalys. Lenovo je učvrstilo vodeću poziciju na tržištu s isporučenih više od 20 milijuna računala treće tromjesečje zaredom i udjelom u tržištu od 24,4 posto. Tržišni udio HP-a iznosio je s 22,6 posto, a Dellov 17 posto, utvrdio je Canalys.