COVID-19 nije zaobišao ni sveprisutne influencere. Već se danima strani influenceri po medijima žale i kukaju kako su kampanje stopirane, kako ne mogu letjeti na egzotične destinacije i kako sponzori otkazuju suradnje, dok oni hrvatski još nisu podigli svoj glas. Sigurno da neki i guštaju, ne zbog korone, već zbog kukanja influencera, jer oni svakako ništa ne rade, zar ne.
No, niti jedna industrija nije izbjegla negativne posljedice uzrokovane koronavirusom pa tako niti industrija influencer marketinga.
I dok njima naknade padaju ili u potpunosti izostaju, sponzorirani sadržaj na Instagramu se u isto vrijeme povećao za 40 posto.
James Nord, osnivač influencerske marketinške platforme Fohr, podijelio je svoje uvide i podatke o tome kako COVID-19 utječe na marketinšku industriju influencera i kako izraditi buduću strategiju dok budućnost nije sigurna. Prije otprilike mjesec dana, Fohr tim se počeo pripremati za učinke COVID-19 na influencersku marketinšku industriju.
- Počeli smo istraživati kako se marketinški proračuni influencera mogu mijenjati tijekom krize i kakvi su potencijalni izazovi s kojima će se influenceri suočiti. Čim smo uvidjeli da će ovo postati globalna pandemija, povećali smo budžete za digitalni marketing jer sve više ljudi provodi vrijeme na telefonima, posebno sada. Istraživanje je pokazalo da se prosječno vrijeme provedeno pred ekranima, povećalo za 5 sati i 40 minuta dnevno, što je povećanje od 18 posto u odnosu na vrijeme prije krize. Pretpostavljam da će se to samo nastaviti povećavati ili u najmanju ruku ostati isto, dok se i dalje društveno distanciramo od ne-digitalnog svijeta – rekao je Nord.
Za brendove nije sve izgubljeno kada je riječ o angažmanu publike. Kako se sve više ljudi okreće e-trgovini, postoji prilika za objavljivanje oglasa koji će pružiti kupcima vrijednost tijekom ovih potpuno nepredviđenih okolnosti.
- Kada smo analizirali obrasce utjecaja, primijetili smo da se osim povećanja vremena pred ekranima, povećao i standard objavljivanog sadržaja – kaže Nord i dodaje kako pratitelji postaju još više angažirani, što potvrđuje i 80 posto influencera koji su sudjelovali u istraživanju.
Veća angažiranost može se pripisati i tome da ljudi u trenutcima brige i neizvjesnosti traže poznata lica kojima mogu vjerovati i koji simboliziraju 'normalnost', a to izgleda neki pronalaze upravo u influencerima i javnim osobama.
Kako će se situacija razvijati u budućnosti za influencere još nije sigurno, ali ako se trenutno stanje sa zabranama putovanja i socijalnog distanciranja nastavi, mnogi od njih, posebno oni koji se oslanjaju na putovanja za svoje kampanje, ostat će kratkih rukava.