Socios je najveća platforma koja pruža infrastrukturu za fan tokene u kripto industriji. Od nastanka projekt je skupio više od 120 partnera u nogometu, košarci i drugim profesionalnim sportovima, te pokrenuo 50 fan tokena do danas. Ovog tjedna tvrtka je sklopila partnerstvo s još jednim istaknutim partnerom, otkrivajući sponzorski ugovor i ugovor o licenciranju s europskom nogometnom organizacijom UEFA-om za Ligu prvaka.
Kroz dogovor, Socios će lansirati fan tokene na temelju godišnjeg turnira Lige prvaka, zajedno s Europskom ligom, Europskom konferencijskom ligom i Superkupom. Ugovor vrijedi do sezone 2024.
Socios već ima brojne ugovore o fan tokena s momčadima koje sudjeluju u UEFA-inim natjecanjima, uključujući Paris Saint-Germain, Manchester City, AC Milan i Juventus. Tvrtka planira lansirati besplatne dodatne tokene za postojeće vlasnike tokena za te i druge klubove koji sudjeluju u programu, pružajući dodatni poticaj za držanje svojih kripto tokena.
Fan tokeni službeno su licencirani kripto tokeni koji pružaju određene povlastice vlasnicima, osim potencijala, tj. nagađanja da će s vremenom povećati vrijednost. Vlasnici tokena imaju prednosti kao što su glasovanje o timskim odlukama, pristup ekskluzivnim događajima i druge pogodnosti.
UEFA-ini fan tokeni tome dodaju još jedan sloj. Socios i UEFA nagradit će vlasnike tokena mogućnostima osvajanja VIP putovanja na UEFA-ina događanja, posjet sjedištu UEFA-e, mogućnosti susreta i pozdrava, među ostalim povlasticama.
Novoobjavljeno partnerstvo dolazi nakon što je UEFA u listopadu objavila zahtjev za podnošenje prijedloga (RFP), s posebnim naglaskom na potencijalne partnere kao što su kripto mjenjačnice, NFT platforme i pružatelji fan tokena.
- UEFA razumije da će blockchain tehnologija igrati sve važniju ulogu u načinu na koji mi, kao društvo, poslujemo i digitalno komuniciramo. Upravo zato su objavili RFP pozivajući najbolje projekte u prostoru da se jave i podijele svoje prijedloge za suradnju. - izjavio je izvršni direktor Sociosa Alexandre Dreyfus.
Socios je također osigurao značajna marketinška sredstva kao dio sponzorskog ugovora, uključujući virtualnu signalizaciju perimetra, reklamne panoe i prava na digitalno sponzorstvo u SAD-u.
- Ogroman globalni doseg i mreža UEFA-e omogućit će nam da privučemo stotine milijuna navijača, povećavajući našu vidljivost i omogućujući nam da educiramo ogromnu publiku u korist fan tokena. - dodao je Dreyfus.
Sociosova matična tvrtka Chiliz počela je skupljati velika partnerstva u europskom nogometnom svijetu 2018. godine i od tada je proširila fokus, dodajući partnere poput Ultimate Fighting Championshipa i esport timova kao što su OG i Team Vitality.
U novije vrijeme Socios se proširio na američki sport, potpisujući partnerstva s 27 NBA momčadi, uključujući Los Angeles Lakerse i Chicago Bullse, kao i nekoliko NHL i NFL timova. Ti se savezi naplaćuju kao marketinški ugovori i ugovori o angažmanu navijača i trenutno nemaju komponentu tokena, možda zbog regulatorne nesigurnosti u SAD-u.
Socios fan tokeni trenutno su kreirani na chiliz chainu, platformi koja fork ethereuma. Prošlog tjedna, međutim, chiliz je najavio planove za pokretanje blockchaina za fan tokene druge generacije u partnerstvu s ankrom, izgrađenog na novo rebrendiranoj BNB mreži (bivši binance smart chain).
Chiliz Chain 2.0 obećava niže naknade za transakcije od trenutne platforme, a još uvijek je kompatibilan s ethereumom i njegovim programskim jezikom Solidityem zahvaljujući ethereum virtual machine (EVM) potpori. Testnet nove platforme pokrenut će se u ovom tromjesečju, a Chiliz vjeruje da će fan tokene učiniti pristupačnijima za potencijalno mnogo veću publiku.
- Mi omogućavamo vodećim brendovima da izgrade fan tokene, NFT-ove i digitalnu imovinu. Postavljamo temelje za autentičnu i prosperitetnu budućnost sporta i zabave u blockchainu. - rekao je Dreyfus o novoj platformi.