Tehnopolis
StoryEditor

Znate li gdje su vam članovi obitelji? Aplikacija Life360 zna

15. Prosinac 2014.
Piše:
lider.media

Life360 naziv je aplikacije dizajnirane kako bi članovi obitelji znali gdje je svaki pojedini član. Korisnici dobivaju obavijesti kada se netko vrati ili ode na posao, a uključena je i procjena vremena dolaska.

Suosnivač i CEO tvrtke, Chris Hulls, ne voli kada ljudi njihovu aplikaciju zovu ‘aplikacijom za praćenje‘. U tri godine ta je besplatna aplikacija sakupila 100 milijuna korisnika, odnosno 45 milijuna obitelji koje se koriste aplikacijom. Koristi se za organiziranje obiteljskih večera, skupljanje djece s raznih sportskih aktivnosti ili, koliko god to jezivo zvučalo, lociranje članova obitelji.

Ipak, za uspješno poslovanje je potrebno mnogo više od velikog broja korisnika. Kompanija trenutno ostvaruje prihode isključivo na temelju dodatnih usluga, koje se plaćaju pet dolara mjesečno ili 50 dolara godišnje. Takvih je korisnika trenutno 50 tisuća.

Ono što Life360 čini poželjnim partnerom je golema količina podataka koje kompanija prikuplja. Tako je kompanija ostvarila partnerstvo s tvrtkom Nest (koju je kupio Google), koja se bavi proizvodnjom pametnih kućanskih uređaja. Primjerice, zajedno su radili na pametnom termostatu, pri čemu je Life360 pružao informacije o tome kad koji član obitelji dolazi kući. Međutim, kompanija trenutno od toga ne ostvaruje profit.

Potencijalno unosnije partnerstvo moglo bi biti ono s ADT-om i petom po redu najvećom europskom telekomunikacijskom kompanijom Telecom Italia. Naime, svaki mobilni uređaj koji će prodati Telecom Italia sadržavat će aplikaciju Life360, što će im otvoriti put prema novim korisnicima, a, nadaju se, i onima koji će plaćati dodatne usluge, što će tvrtki donositi profit.

- Naši su korisnici vrjedniji od korisnika Snapchata. – tvrdi još jedan od osnivača, Alex Haro, aludirajući time na činjenicu da najveći postotak korisnika Snapchata čine tinejdžeri koji nemaju veliku platežnu moć.

Aplikacija Life360 pokrenuta je 2008. godine, a početna ideja bila je povezivanje članova obitelji u izvanrednim ili hitnim situacijama. U prvoj godini postojanja privukla je svega pet tisuća korisnika. Stvari su se počele pokretati 2011. godine kada je Apple dopustio aplikacijama da prate lokacije korisnika. Nakon Božića te godine ogroman je broj korisnika skinuo aplikaciju, a otad bilježe višestruki rast. Novac koji su dosad prikupili trenutno im je dovoljan da izdrže još dvije godine te im omogućava da odbijaju prijedloge koji se protive njihovim uvjerenjima i stavovima. Tako su nedavno odbili suradnju s jednom telekomunikacijskom kompanijom iz Saudijske Arabije koja je zahtijevala da se prikriju lokacije muškaraca, a dozvole samo lokacije žena.

- Smrtno se bojim konkurencije. Trenutno smo ispred 99,9 posto aplikacija, ali u svakom biznisu vrijedi isto pravilo – ili si div ili nisi. Moramo postati divovi prije nego to učini netko drugi. – zaključuje Hulls.

26. studeni 2024 05:23