Duh novog vremena snažno puše u jedra mlade hrvatske agencije eWyse koja se orijentirala na strano tržište te djeluje u skladu s novom vizijom poslovanja koja ruši barijere nametnute hijerarhiziranim uređenjem.
Nakon što su krajem prošle godine radeći klasične edukacije za razvoj poslovnih vještina u sklopu hrvatske franšize DOOR Training udarili u zid, junaci ove priče, Mario Buljan i Maja Katinić, nisu pokleknuli, nego su se, kao što i dolikuje trenerima, zapitali što sada mogu napraviti. Odlučili su da se moraju digitalizirati i potražiti klijente izvan granica Hrvatske žele li prestati preživljavati i boriti se iz mjeseca u mjesec za opstanak. Tako je nastala eWyse agencija koja uz klasične programe za razvoj pregovaračkih, prezentacijskih, voditeljskih, prodajnih, komunikacijskih i drugih vještina, elektronički prenosi mudrost osmišljajući e-learning sadržaje.
Digitalizacija i spas u izvozu
Sedam godina poslovanja isključivo na domaćem tržištu (franšiza je tako nalagala), a potom veliki preokret i iskorak u izvoz čine Marija Buljana, CEO eWysea, izuzetno sretnim.
- Nastavljamo raditi sa svim dosadašnjim klijentima, ali nećemo više obrađivati hrvatsko tržište u proaktivnom smislu. Orijentirani smo na strano tržište, prvenstveno na SAD i ne mogu biti sretniji zbog te odluke jer je ekonomija u Hrvatskoj na niskom stupnju razvoja - novac ne teče, nema ga. Za razliku od primjerice klijenata iz SAD-a koji će svoju odluku donijeti već tijekom razgovora preko Skypea, proces donošenja odluka u Hrvatskoj jako je dug. Dogovori se često otkazuju i nikad ne znaš što ćeš raditi idući mjesec. Ishod poslovanja je neizvjestan, a razlog tog problema je i velika rotacija kadrova u upravama. Promjenom predsjednika uprave prekida se suradnja. Tako smo izgubili dosta poslova, objašnjava Buljan koji ima 20 godina iskustva u poduzetništvu.
eWyse je u prvom polugodištu svog poslovanja odradio nekoliko projekata, imaju klijente iz Švicarske, Njemačke, SAD, a planiraju se proširiti i na australsko tržište te na Bliski Istok.
- Izvoz je u svakom slučaju isplativ jer se u zapadnim zemljama za isti proizvod može postići do pet puta viša cijena. Inozemni klijenti spremni su izdašno platiti kvalitetnu uslugu ili proizvod te tako omogućuju razvoj tvrtke. Cijena rada u Hrvatskoj je vrlo niska; poduzetnik od prihoda jedva može isplatiti plaće i platiti najam, a kupnja novog računala, putovanja i odlasci na sajmove ne dolaze u obzir. Samim time nema razvoja, tumači Buljan te toplo preporučuje svima koji mogu isporučiti kvalitetnu uslugu da se okrenu izvozu jer neće prosperirati samo oni, već dolazi do priljeva sredstava u Hrvatsku.
- Treba se odvažiti! Treba vjerovati u svoj proizvod! Treba povjerovati sam sebi da možeš, da to nije nikakav bauk!, ohrabruje Buljan u svom trenerskom stilu sve da se odvaže i počnu izvoziti s obzirom na to da je, kako kaže, kvaliteta našeg rada na visokoj razini, a stranac je to spreman platiti.
CEO novog kova
Modernizacija ove tvrtke ne odnosi se samo na okretanje svijetu digitalne tehnologije i inozemnom tržištu, već ona počiva na temeljima međusobnog uvažavanja i suodlučivanja koje se kosi s tradicionalnom strukturom upravljanja.
[caption id="attachment_237115" align="alignright" width="378"] Maja Katinić i Mario Buljan unatoč velikoj razlici u godinama odlično surađuju[/caption]
- Moja vizija kao CEO-a, koji bi trebao imati ulogu vođe, lidera, nekoga tko usmjerava, je da treba uzeti u obzir mišljenje cijele organizacije bez obzira na hijerarhiju i dosadašnje životno iskustvo. Dobitna kombinacija je spoj životnog iskustva i milenijum generacije koja se srodila s digitalnom tehnologijom. Stariji trebaju progledati. Nema šanse da firma može uspjeti ako ne uključimo mlađe generacije jer bez njih uprava je slijepa, ne zna što se događa, rekao je Mario Buljan, CEO eWysea te dodao kako su prvog klijenta dobili upravo preko Instagrama.
- U našoj firmi njeguje se otvoren odnos, mladi ljudi se itekako poštuju i nema omalovažavanja. Ja na posao idem sa smješkom na licu, ne samo zato što volim ono što radim, već i zato što se na poslu ugodno osjećam, potvrdila je dvadesetak godina mlađa zaposlenica eWysea Maja Katinić kako ovo nisu prazne riječi.