Preporučeno
StoryEditor

Hrvatske ceste: Ugovor o gradnji mosta Trogir – Čiovo imamo s Viaduktom, a ne s njegovim podizvođačima

21. Ožujak 2017.

Na jučerašnje izlaganje predsjednika Uprave Viadukta Joška Mikulića organiziranom za predstavnike medija, u kojem je obrazlagao poteškoće u izgradnji mosta Trogir – Čiovo, zatražili smo mišljenje Hrvatskih cesta. Mikulić je rekao da Hrvatske ceste nisu željele financirati izgradnju čelične konstrukcije po fazama, iako je to, naglasio je, dobra praksa u građevinskim radovima, pa je Viadukt morao podići kredit kako bi se isfinancirala gradnja konstrukcije.

U Hrvatskim cestama (HC) pak ističu da ‘ne mogu i neće plaćanje izvršavati shodno običajima u građevinarstvu, kako Mikulić predlaže, već striktno sukladno ugovornim obvezama i zakonu te u skladu s pravilima Europske unije‘. Ugovorom je, napominju u HC, određen način plaćanja, a također je određeno da ‘izvedbeni projekt, koji je Mikulić više puta spomenuo, izrađuje izvođač radova‘.

>>>Čiovski most gotov do zime iako Viadukt neće zaraditi na projektu

Što se pak tiče plaćanja radova po fazama, HC napominje da su do sada nekoliko puta platili završene radove po pojedinim fazama, ili kako to oni zovu, ‘po zaprimljenim situacijama‘.

- Izvedbeni projekt bio je dio ugovornog troškovnika, tj. stavka ugovornog troškovnika, koja je bila poznata na samom natječaju tj. u tijeku javne nabave. Hrvatske ceste svoje obveze prema izvođaču radova plaćaju i prije roka plaćanja, tj. zaprimljene ovjerene situacije pristigle od izvođača radova plaćene su odmah po zaprimanju. Izvedbeni projekt kao i radovi izvedeni po istome plaćeni su izvođaču radova. Isto tako plaćena je sva čelična konstrukcija, koja je pristigla na gradilište, a za koju je Viadukt ispostavio situciju – poručuju iz HC.

No ovdje treba reći kako je Mikulić mislio na financiranje gradnje čelične konstrukcije koje čeličane nisu mogle samo financirati, a ne na završene dijelove konstrukcije koje jesu plaćene. Zato je Viadukt podigao kredit od 26,5 milijuna kuna od PBZ-a da bi isfinancirao gradnju čelične konstrukcije. Ipak, iz HC ponavljaju da se strogo drže ugovora, zakona i pravila EU te da imaju ugovor s Viaduktom, a ne s njegovim podizvođačima, među kojima su i čeličane.

U HC-u također tvrde da lokacija mosta nije mijenjana, kao što se tvrdi u Viaduktu, odnosno određena je još 2007., a geomehanička istraživanja tla urađena su 2009. U Viaduktu pak tvrde da su morali napraviti novo geomehaničko ispitivanje tla, jer prvotno ispitivanje koje je napravila IGH, kažu u Viaduktu, ukazivalo je da je tlo sastavljeno od gline, iako se tokom radova pokazalo da glina nije glavni sastojak tla.

23. studeni 2024 03:51