Preporučeno
StoryEditor

Tvrtke koje šire tržište akvizicijama i organskim rastom (1)

08. Lipanj 2016.

Dvadeset osvajača hrvatskog i globalnog tržišta koje smo izdvojili u ovoj temi ne puni naslovnice, no oni su u sjeni politike iskoristili kraj recesije i krenuli u agresivan razvoj. Među njima su najveće tvrtke, ali i mali poduzetnici koji su uočili priliku u nekoj niši. Pridružuju im se i nove tvrtke, među kojima ima i kandidata za prvoga hrvatskog jednoroga, startup koji će vrijediti milijardu dolara.

Više o ovome možete pročitati u tjedniku Lider, a sada vam donosimo prvih deset tvrtki koje šire tržišt akvizicijama i organskim rastom

1. Agrokor Najveća hrvatska kompanija gotovo je sinonim za širenje u različite djelatnosti. Akvizicijom Mercatora Agrokor je zacemenetirao lidersku poziciju u regiji u fizičkoj maloprodaji, a sada to planira napraviti i u virtualnoj preko platforme za internetsku trgovinu Abrakadabra. Veliku pozornost posvećuje digitalnoj transformaciji, na kojoj će se temeljiti budućnost poslovanja. Ivica Todorić

2. Orbico Neumornim širenjem i akvizicijama po Srednjoj Europi, posebno Poljskoj, Orbico je postao jedan od najvećih europskih distributera. Ove je godine u Poljskoj proveo još dvije akvizicije, vrijedne stotinjak milijuna eura. Na tom tržištu sada ostvaruje oko 700 milijuna eura prometa, a dio tog prometa trebao bi biti i od distribucije proizvoda iz Hrvatske i regije. Branko Roglić

3. Mlinar Mlinar se ambiciozno širi na inozemna tržišta, zadnje na kojem je otvorena Mlinarova franšiza je Australija, a najavljuje Saudijsku Arabiju. Prošle je godine otvorio prvo prodajno mjesto u Njemačkoj, gdje ih planira imati ukupno 150, a razvija prodajnu mrežu i u Mađarskoj i Sloveniji. Svemu tome prethodio je val širenja novoga koncepta pekarnice po Hrvatskoj. Mato Škojo

4. Podravka Akvizicijom slovenskog Žita Podravka je nakon dugo vremena napravila ozbiljnu kupnju. Zasad se rezultat vidi u podebljanim rezultatima za prošlu godinu i rastu cijene dionice. Rast dobiti dobra je vijest za dioničare, ali Podravka i dalje treba pronaći odgovor na pitanje kako povećati prodaju. Kako stvari stoje s prodajom državnog udjela, možda će ga pronaći novi dioničar. Zvonimir Mršić

5. Haix Ove godine njemački proizvođač obuće Haix otvorio je dva nova pogona pored Čakovca. Proširenjem proizvodnih kapaciteta i ulaganjem u nove strojeve omogućeno je povećanje proizvodnog obujma sa šest na ukupno deset tisuća pari obuće na dan. Nove investicije omogućile su i nova zapošljavanja, pa sada Haix u Hrvatskoj zapošljava 730 radnika. Ewan Haimerl

6. Mini mljekara Veronika Veronika delikatese i trgovine, koje u zadnje vrijeme niču posvuda, najslikovitije govore o tržišnom zamahu te zagorske mini mljekare, koja trenutačno ima 43 vlastita maloprodajna mjesta. Očekuje daljnji rast poslovanja zbog velike potražnje, razmatra osvajanje Dalmacije, a iz fondova EU planira povući sredstva za novu opremu i obnovu voznog parka. Mladen Šurbek

7. Meteor Đakovački proizvođač sredstava za čišćenje Meteor lani je u paketu kupio zagrebački Labud i Badel iz Siska, no čini se da na tome ne planira stati. Zanima ga i Badel 1862, za koji je poslao pismo namjere, a ako uspije mogao bi spojiti mali i veliki Badel i postati važan igrač u industriji pića. Lani je rast prihoda grupe bio veći od 30 posto, a nastavak rasta očekuje i ove godine. Ante Raspudić

8. AgroFructus Grupa Početkom godine AgroFructus je preuzeo tri velika otkupljivača svježeg voća i povrća u Makedoniji, čime je dodatno učvrstio poziciju lidera u proizvodnji, otkupu, skladištenju i prodaji svježeg i prerađenog voća i povrća u regiji. Grupa danas ima šest tvrtki u Hrvatskoj i inozemstvu, a plan je nastaviti rasti organski, putem novih akvizicija ili ‘greenfield‘-investicija. Denis Matijević

9. Energia naturalis Brzorastuće Prvo plinarsko društvo (PPD) dio je grupacije Energia naturalis (ENNA), čije se tvrtke bave energetikom, infrastrukturom i logistikom. Tvrtke iz grupacije posluju u zemljama Srednje i Istočne Europe i kontinuirano se šire. Prihodi grupacije također strelovito rastu, lani za gotovo milijardu kuna, odnosno 30 posto, što se ponajviše može zahvaliti inozemnim tržištima. Pavao Vujnovac 10. Wollsdorf Lani je u poslovnoj zoni Jalžabet pored Varaždina austrijska tvrtka Wollsdorf Leder otvorila pogon s oko 250 novih radnih mjesta. Wollsdorf je vodeća svjetska tvrtka u proizvodnji i obradi te finalizaciji kožnatih komponenti u autoindustriji, industriji namještaja te avioindustriji. U sljedećih nekoliko godina u najavi je širenje proizvodnje i udvostručenje broja zaposlenih u Hrvatskoj. Andreas Kindermann

22. studeni 2024 14:14