Reuters je objavio impozantne detalje o financijskom krahu južnokorejskog brodara Hanjin Shippinga koji slovi kao sedmi od najvećih prijevoznik tereta morem na globalnoj razini. Evo ključnih podataka:
- 14 milijardi dolara - procijenjena vrijednost tereta na brodovima tvrtke koji čekaju dozvole za vez iz straha lučkih vlasti da neće namiriti troškove.
- 400,000 - procijenjena brojka kontejnera ‘nasukanih‘ na brodovima Hanjina.
- 8,300 - procijenjena brojka vlasnika tereta.
- 38 milijuna dolara – procijenjena vrijednost roba, uglavnom televizora i drugih uređaja, koje se nalaze na dva broda Hanjina, a pripadaju isključivo Samsungu.
- 1,700 dolara - prosječna cijena transporta robe u dvanaestmetarskim kontejnerima na relaciji između američke zapadne obale i Azije. Cijena istovjetne usluge je u svibnju iznosila 788 dolara.
- 7.8 posto – obujam ukupne transpacifičke trgovine usmjerene na američko tržište za koju je odgovoran Hanjin.
- 141 – ukupni broj brodova tvrtke (97 za prijevoz kontejnera i 44 za transport rasutog tereta) od kojih je više od polovice spriječeno u vezu, a četiri zaplijenjeno.
- 5.5 milijardi dolara – iznos Hanjinovog duga zaključno s krajem lipnja.
- 293 milijuna dolara – aktualna tržišna kotacija Hanjina koji je u posljednja dva tjedna izgubio oko trećine prijašnje vrijednosti.
- 226 milijuna dolara – operativni gubitak Hanjina u razdoblju od travnja do lipnja uz prihode od 1.3 milijarde dolara
Sve vodeće kompanije u brodarskoj industriji trpe financijske muke zbog brojnih međusobno povezanih faktora uključujući slab rast globalnog BDP-a, višak kapaciteta na brodovima, zasićenost inventara u američkim trgovinama, usporavanje kineske ekonomije i generalni pad potražnje za kontejnerskim prijevozom.