Sada kad nastojimo postati i regionalni igrač, moći ćemo se još više poistovjetiti s izazovima s kojima su suočene tvrtke koje su dio puta kojim smo mi krenuli - već prošle
Piše: Miodrag ŠajatovićOva e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. |
Procijenili smo da su teme koje su aktualne poslovnoj publici u Hrvatskoj gotovo jednako korisne biznismenima diljem BiH |
S današnjim brojem počinje nova faza u razvoju našega poslovnog tjednika Lider. Ovaj, 129. broj Lidera osim hrvatskog, ima i posebno izdanje za tržište Bosne i Hercegovine. Procijenili smo da će 3.000 primjeraka u prvo vrijeme biti optimalna naklada kojom ćemo pokriti potrebe poslovne javnosti u susjednoj državi. U BiH Lideru naša će ekipa, sastavljena od urednika i novinara s tog područja, pripremati za početak oko petinu ukupnog sadržaja novine. Ostatak lista bit će dostupan u istom sadržaju za čitatelje u obje države. Ne želimo biti izdavač koji dođe u neku zemlju i onda gazi tvrtke u pretežno domaćem vlasništvu Procijenili smo, a to su nam u ove dvije i pol godine izlaženja potvrđivali i pretplatnici s područja BiH, da su teme koje su aktualne poslovnoj publici u Hrvatskoj, gotovo jednako korisne biznismenima i donositeljima odluka u državnim strukturama diljem BiH. Jednostavno, kao što se mnogi procesi u Sloveniji događaju tri do pet godina prije nego u Hrvatskoj, tako će prilagodbe i procesi u Hrvatskoj za nekoliko godina biti ‘preslikane‘ u BiH. Mudri čitatelj bit će u prilici na vrijeme se prilagoditi i izbjeći zamke u koje su upadali oni koji su putem u globalizaciju i EU krenuli nešto prije. Mi u redakciji i cijelom Liderpressu svjesni smo da tržište BiH nije nimalo jednostavno, ali to nam je još jedan poticaj da nakon uspješna uvođenja Lidera u Hrvatskoj, uspjeh ponovimo i u susjednoj državi. Ima tu i, nazovimo to, moralno-uređivačko-poslovne obveze. Uporno inzistiranje na većem izvozu hrvatskih tvrtki, jedan je od temeljnih uređivačkih načela Lidera. Po njemu se razlikujemo od svih drugih. Ali, ako drugima ‘solimo pamet‘, onda bismo i vlastitim primjerom trebali živjeti uvjerenja za koja se zauzimamo. I do sada je među našim pretplatnicima bilo više stotina onih kojima smo Lider slali izvan hrvatskih granica. No tek je pokretanje BiH Lidera preuzimanje pravog rizika ulaska na tržište koje nije matično. Međutim, kad govorimo o izvoznom iskoraku Lidera, to ne znači da želimo promovirati uskogrudne interese hrvatskog biznisa u BiH. Mi želimo izvesti osnovnu Liderovu ideju, a to je da bude odvjetnik biznisa prema državnoj administraciji i da na zanimljiv način educira poduzetnike, menadžere i one koji su još neodlučni da to postanu. Taj recept primijenit ćemo na svakom novom tržištu na koje ćemo ulaziti. Naravno da ćemo se veseliti svakoj proizvodnoj investiciji tvrtki iz Hrvatske u BiH. Brojit će se i klasičan izvoz, ali konačnu ocjenu davat ćemo nakon što zbrojimo koliko je neka hrvatska tvrtka omogućila otvaranje radnih mjesta u BiH ili koliko je dobavljača iz Bosne i Hercegovine angažirala za svoje potrebe. To je i razlog da je tema tjedna u ovom broju pregled i struktura investicija iz Hrvatske u BiH. Ali u BiH izdanju uvijek ćemo davati korak prednosti domaćim igračima koji su, stjecajem okolnosti, u još nezavidnijoj situaciji od svojih kolega iz Hrvatske. Baš kao što korak prednosti dajemo domaćem biznisu u Hrvatskoj. Uvjereni smo da takav recept, partnerski a ne imperijalističko-osvajački, dugoročno vodi uspjehu i opstojnosti projekta. Ne vjerujemo u društveno odgovorno ponašanje izdavača koji dođu u zemlju i onda gotovo isključivo gaze tvrtke u pretežno domaćem vlasništvu. A prema tvrtkama iz svoje matične zemlje primjenjuju druge, blaže, kriterije. Ni u BiH izdanju nećemo biti protiv globalizacije. Jasno je da će kapital s bogatog i razvijenog Zapada dolaziti i osvajati. Ali ne smije se odustati od regionalnog partnerstva i jačanja, da bi se za pet ili deset godina stvorila struktura koja će se ravnopravno nositi s drugim igračima. Mi u Lideru bit ćemo ponosni ako u toj utakmici damo svoj doprinos. A sada kad nastojimo postati i regionalni igrač, moći ćemo se još više poistovjetiti s izazovima s kojima su suočene tvrtke koje su dio puta kojim smo mi krenuli - već prošle. |