Pravda za sve
StoryEditor

Zagrebački holding ne obavještava građane da su u preplati

31. Ožujak 2016.

Slučajni odlazak u Holding radi reklamacije pomogao mi je shvatiti da sam već godinu i pol dana u preplati, o čemu nisam imao pojma. Za to vrijeme uredno su stizali sljedeći računi

Priča iz osobnog iskustva: došao mi je račun za vodu od oko 1200 kuna, s tim da sam potrošio 600, a pridodano je još šestotinjak kuna. Ništa mi nije bilo jasno, ali, ne znam zbog čega, odlučio sam to platiti i nakon toga otići u Zagrebački holding reklamirati.

Gospođa na šalteru rekla mi je da je račun s njihove strane storniran, ali i napomenula da imam i preplatu od 700 kuna iz rujna i listopada 2014. te studenoga i prosinca 2015. Sveukupno sa storniranim računom Zagrebački holding dužan mi je vratiti više od 1900 kuna.

Nisam imao pojma o preplati, tj. da Holding drži mojih sedamstotinjak kuna iz četiri uplate. Bio sam ljutit, ali ipak nisam reagirao nego sam lijepo zamolio da mi se vrati novac odlučivši osobno pitati Holding zašto nisam obaviješten o preplati.

Sad mi je svega dosta!

No ipak je moja supruga sutradan otišla u Holding (stan je na njezino ime) i nakon razgovora s gospođom na šalteru nazvala me tražeći od mene da joj pošaljem izvode kao dokaz o uplati (račun sam plaćao sa svog računa online). ‘Ma kakav dokaz‘, zaurlao sam, ‘pa ima sve podatke ispred sebe u kompjuteru‘. Međutim, gospođa na šalteru inzistirala je tvrdeći da je takva procedura, pa sam morao gubiti vrijeme da pronađem uplate, prebacim ih u PDF, memoriram i pošaljem mailom.

Već sam se bio poprilično iznervirao, supruga mi je govorila da se smirim, pa sam se ipak, kako se ono kaže, skulirao, ali vrlo brzo nakon toga eksplodirao sam. Nazvala me supruga, rekla je da je predala zahtjev za povrat i da ćemo novac dobiti za mjesec do dva. E tad mi je bilo svega dosta. Kakvih dva mjeseca, moj novac drže godinu i pol dana i što to rade dva mjeseca da bi zaključili kako mi ga trebaju vratiti.

Poslao sam vrlo oštar upit Holdingu napomenuvši da ću o ovome pisati. Pitao sam ih zašto me nisu obavijestili da još od 2014. imam preplatu kojom su se koristili bez moga odobrenja, a istovremeno su mi bili spremni obračunati zateznu kamatu ako bih kasnio u plaćanju računa za neki drugi mjesec. ‘Hoćete li vi platiti meni kamate za novac koji ste držali bez moga odobrenja‘, pitao sam ih. Na to mi pitanje nisu odgovorili, no naveli su da se na jedinstvenoj uplatnici (voda, otpad...) preplata za usluge ne iskazuje jer to nije moguće, za razliku od zasebnih računa. Zašto nije moguće, ne kažu.

Nisu shvatili problem

Iako su me iz Vodoopskrbe i odvodnje zvali već isti dan ispričavajući se zbog cijele situacije, moram reći da ipak nisam zadovoljan njihovim odgovorom. Jedino što su konkretno odgovorili je da zaista nije potrebno slati izvode ako imaju podatke te da je gospođa na šalteru pogriješila, kao i to da se novac vraća najkasnije za 15 dana. Nisam baš siguran da je pogriješila, a bojim se da nisu shvatili u čemu je problem jer su mi rekli da je u slučaju preplate potrebno zatražiti povrat. To pak znači da moram svaki put nakon plaćanja otići u Holding i pitati jesam li u preplati, što je izvan svake pameti. Ako to ne mogu riješiti, onda neka nam više ne šalju jedinstvenu uplatnicu, nego za svaku uslugu posebno.

Što bi se dogodilo da nisam otišao reklamirati račun. Holding bi osim ranijih sedamstotinjak od mene dobio dodatnih 1200 kuna i šutio. Iako su u Holdingu pokazali spremnost da objasne cijelu stvar, apeliram da odmah poprave taj besmisleni sustav. 

23. studeni 2024 04:28