Google će uskoro dopustiti oglašivačima da umjetnu inteligenciju (AI) ne koriste samo za optimizaciju oglasa, već i njihovu izradu. Oglašivači će tako moći pružiti Googleu tekst, slike i videozapise, a generativni AI će ‘remiksirati‘ materijal za izradu prilagođenih oglasa na temelju ciljane publike i prodajnih ciljeva.
Kampanje koje generira AI bit će slične onima koje bi marketinška agencija mogla proizvesti, prema Financial Timesu koji je imao uvid u internu Googleovu prezentaciju za oglašivače.
- Nastavljamo istraživati kako umjetna inteligencija može dodatno preobraziti postojeća sredstva oglašivača kako bi njihove kampanje bile što učinkovitije - rekao je Googleov glasnogovornik Farrell Sklerov za Fortune.
Napomenuo je da je umjetna inteligencija temelj Googleovog oglašavanja. Na primjer, tvrtka koristi AI za predlaganje teksta u Google Adsu za klijente, predviđanje stope kojom će korisnici Googlea kliknuti na njih te za spajanje ponuda oglašivača s upitima korisnika.
Ipak, s oglasnim kampanjama koje generira umjetne inteligencija, tehnologija bi bila još više uključena u stvaranje sadržaja, a takvo bi nešto potencijalno moglo naškoditi marketinškim agencijama kojima bi se oglašivači inače mogli obratiti.
- Zapravo vidimo da mnoge agencije prihvaćaju postojeća AI rješenja kao što su licitiranje, ciljanje skupina i kreativnost, tako da smo i dalje uzbuđeni oko toga što budućnost nosi za sve u ekosustavu oglašavanja - dodao je Sklerov.
Nadljudski alati i njihovi rezultati
Insider je jednom prilikom nazvao oglašavanje poljem koje je u najvećem riziku od gubitka radnih mjesta zbog sve bržeg razvoja umjetne inteligencije. Još jedna potencijalna zabrinutost su tzv. halucinacije, odnosno često viđeni scenariji u kojima Googleov Bard ili OpenAI-jev ChatGPT jednostavno izmišljaju stvari i daju nam netočne informacije.
S automatski generiranim kreativnim oglasnim sadržajem, rekao je Sklerov za Fortune, to nije problem jer se temelji na postojećoj imovini oglašivača, što znači da su male šanse za širenje netočnih informacija iz drugih internetskih izvora. Google je također rekao Financial Timesu da planira postaviti zaštitu ne bi li spriječio takve činjenične pogreške.
Nema sumnje da generativni AI alati mogu kreirati dobre proizvode, bilo u oglašavanju ili drugim područjima. Profesor u poslovnoj školi Wharton Sveučilišta u Pennysilvaniji nedavno je proveo eksperiment ne bi li otkrio što AI alati mogu postići kada im se da poslovni projekt i 30 minuta vremena. Rezultate je opisao kao ‘nadljudske‘.
Za pjesmu koja je postala vrlo popularna na Spotifyju i Apple Musicu, a navodno je nastala u suradnji između Drakea i The Weeknda, pokazalo se da je generirana umjetnom inteligencijom te je krajem travnja uklonjena s platformi. Jedan je njemački umjetnik pak nedavno osvojio glavnu nagradu za fotografiju koristeći sliku generiranu umjetnom inteligencijom, a ne fotoaparatom. Na koncu je odbio nagradu.
Meta također planira oglašivačima ponuditi generativne AI alate, prema intervjuu koji je Nikkei objavio tijekom prošloga mjeseca s tehničkim direktorom Mete Andrewom Bosworthom. Oglašivači će moći tražiti od umjetne inteligencije da ‘napravi slike za njihove tvrtke koje funkcioniraju za različitu publiku‘, rekao je Bosworth i dodao da će na taj način tvrtke uštediti puno vremena i novca u procesu.