S pojavom ChatGPT-ja prije nešto više od pola godine, vladala je oduševljenost tim novim alatom koji nam može povećati efikasnost na poslu, ubrzati svakodnevne operativne zadatke, pa čak i pisati kod. Međutim, ubrzo se ispostavilo da su takva rješenja umjetne inteligencije nerijetko pristrana te daju nadasve nepouzdane rezultate, a paralelno s time javio se i strah da će takvi AI alati zauzeti radna mjesta zaposlenicima.
– Problem je što se na tržištu vodi mrtva utrka tko će izbaciti bolji model i uhvatiti taj momentum. Upravo tu trebamo biti oprezni jer, kada takvi modeli pretražuju cijeli internet, na kojemu se nalaze i dobre i loše informacije, to može biti opasno – upozorila je Jelena Škalec iz IBM-a Hrvatska, predstavljajući na nedavno održanoj konferenciji Power of Data njihova rješenja koja mogu pomoći u toj situaciji.
Na pitanje treba li vjerovati chatbotima, odnosno hoće li ChatGPT zamijeniti postojeće chatbote, Škalec je dala jasan odgovor.
– Neće, jer chatbot mora imati specifično znanje vašeg biznisa, znati vaše procese, pretpostaviti što će vaši korisnici pitati te znati kako na te upite odgovoriti. Mora imati specifično znanje, a ne generičko – objasnila je Škalec.
IBM-ova enterprise konverzacijska AI platforma chatbot je kojemu ljudi mogu vjerovati, istaknula je Škalec, a primjeri njegove primjene su korisnička podrška za zdravstvena pitanja o bolovanju, legalna pitanja ili HR procese poput upita o godišnjim odmorima, ili, pak, resetiranje lozinki.
Kako je dodala, IBM radi na tome da njihova AI rješenja budu transparentna, odnosno da se može objasniti kako je chatbot došao do tog odgovora kojega je dao.
To, recimo, nije slučaj s generičkim AI modelima poput ChatGPT-ja, koji iz onoga što vide generiraju potpuno nove podatke, što je tijekom konferencije objasnio Domagoj Marić, voditelj odjela umjetne inteligencije i znanosti o podacima u tvrtki Megatrend poslovna rješenja.
Marić je predstavio aktualno potpodručje primjene umjetne inteligencije – računalnu obradu prirodnog jezika. Radi se o području koje omogućava računalima da razumiju, interpretiraju i generiraju sadržaj pisan ljudskim jezicima. Dolaskom ChatGPT-ja područje je ekstremno dobilo pažnje na svjetskoj razini, potencijalnih načina primjene za poboljšanje poslovnih procesa, pa i svakodnevnog života.
Lucija Jusup, podatkovna znanstvenica u Megatrendu, tijekom konferencije prikazala je kako funkcionira njihov chatbot Lendyr koji odgovara na financijska pitanja poput toga kolike su kamatne stope za kredit koji želimo dignuti, koliko bi nas cijeli kredit koštao, a chatbot sve te odgovore može dati i u obliku videozapisa.