Za sve one koji misle da su tempi passati za pokretanje biznisa, jer su preveć stari, evo jedna dobra vijest – u svom posljednjem istraživanju, Harvard Business Review (HBR) je potvrdio da je mladost možda ludost, ali nema nikakve veze s uspjehom biznisa.
Budući da su Bill Gates i Paul Allen imali samo 20, odnosno 22 godine kad su osnovali Microsoft, Jeff Bezos 30 kad je u svijet pustio Amazon, a Steve Jobs samo 21 kad je u osnovao Apple, ne čudi što je vladalo mišljenje da je mladost na neki način povezana s uspjehom u Silicijskoj dolini. No, ako se morate kladiti na uspjeh mladog ili sredovječnog poduzetnika, bolje je pare staviti na potonjeg.
Kako prenosi portal Entrepreneur, HBR je u istraživanju koristio podatke Ureda za popisa stanovništva SAD-a te otkrio da je prosječna dob poduzetnika u trenutku kad su osnovali kompaniju – 42 godine.
Najuspješniji s 45
Kako bi pak saznali koje su dobi poduzetnici koji su osnovali visokotehnološke tvrtke, u računicu su uključili čimbenike poput patenata, investicija ili pak broja STEM zaposlenika, a potom se u sljedećem koraku usredotočili na najuspješnije startupove. Pokazalo se da je prosječna dob osnivača startupa koji odgovaraju spomenutim kriterijima 45 godina. Također, zaključili su stariji u prednosti zbog svog iskustva koje igra presudnu ulogu u poslovnom uspjehu.
Istraživači su otkrili da poduzetnici s najmanje tri godine radnog iskustva prije osnivanja vlastite tvrtke imaju 85 posto veću vjerojatnost da pokrenu uspješan startup. HBR je dodatno razotkrio mit o mladim osnivačima analizom poduzetničkih priča Bezosa, Jobsa i Gatesa. Oni su, naime, kompanije pokrenuli rano, ali pravi poslovni uspjeh počeli ostvarivati mnogo kasnije.
Preciznije, Bezos je imao 35 godina kad je Amazon počeo širiti svoje poslovanje na druge proizvode, a ne samo knjige, a 41 kad je lansirao Amazon Prime. Kad je Apple kreirao svoju najprofitabilniju inovaciju – iPhone, Jobs je imao 52 godine. Iako je Bill Gates bio najmlađi milijarder s 31 godinom (1987.), Microsoft je tad bio star punih deset godina. Ili, kako zaključuje Entrepreneur, mudrost doista dolazi s godinama.