Streaming servisi iz godine u godinu kontinuirano rastu, a prema podacima koje je predstavio OnlyAccounts.io, očekuje se da će globalni prihodi od streaminga temeljeni na pretplati dosegnuti 95,3 milijarde dolara u 2023. godini, odnosno ostvarit će 18 posto viši prihod nego godinu ranije.
Predviđa se da će ova brojka skočiti za dodatnih 73 posto u sljedeće četiri godine i dosegnuti iznos od 137 milijardi dolara u 2027. godini. U samo pet godina broj ljudi koji koriste pretplatničke streaming usluge gotovo se udvostručio, skočivši sa 610 milijuna u 2017. na 1,16 milijardi prošle godine.
Prema podacima Statista Market Insightsa, globalni prihod od streaminga temeljenog na pretplati gotovo se utrostručio od 2017., premašivši 80 milijardi dolara u 2022. Prodaja u fizičkom formatu pala je za gotovo 30 posto u ovom razdoblju, dok su digitalni pay-per-view i plaćena preuzimanja ostvarili znatno sporiji rast od streaminga.
Zbog sve više ponude na tržištu i zahvaljujući novim igračima u području streaminga, očekuje se da će se prihodi dodatno povećati u sljedećih pet godina te da će prihod od streaminga rasti po prosječnoj stopi od 9,5 posto u razdoblju od 2023. do 2027. godine i tako dosegnuti 137 milijardi dolara na globalnoj razini.
SAD, Kina i UK vodeći u svijetu
Istraživanje Statiste pokazalo je da gotovo 65 posto ukupnog prihoda pretplata na zahtjev (SVOD) dolazi samo iz tri zemlje; SAD-a, Kine i Ujedinjenog Kraljevstva.
SAD, kao najveće tržište SVOD-a ove će godine generirati prihod od 39,2 milijarde dolara i nastaviti rast godišnjom stopom od 8,6 posto u razdoblju od 2023. do 2027. godine što će rezultirati projiciranim obujmom tržišta od 54,6 milijardi dolara.
Kinesko bi tržište u istom razdoblju trebalo zabilježiti prosječnu stopu rasta od 10,1 posto uz porast prihoda od SVOD-a s 19,4 milijarde na 28,5 milijardi dolara dok bi Ujedinjeno Kraljevstvo s gotovo 5,5 milijardi do 2027. trebalo rasti četverogodišnjom stopom rasta od 8,9 posto.
‘Streaming ratovi‘ između medijskih divova Netflixa, Applea, Amazona i Hulua gurnuli su novčanu potrošnju medijske industrije na rekordne razine. Tijekom proteklih pet godina, medijske tvrtke potrošile su blizu 445 milijardi dolara na video sadržaj kako bi držali korak u utrci za povećanjem gledanosti.
Prema najnovijim prognozama Statista iz svibnja, oko 1,3 milijarde ljudi diljem svijeta gledat će SVOD video zapise ove godine, u odnosu na 1,16 milijardi u 2022., s UK-om, Kinom i SAD-om kao prva tri tržišta. Na ovim razvijenim digitalnim tržištima, potrošači nastavljaju odmicati od tradicionalne pay-TV potrošnje u korist fleksibilnijih, pristupačnijih i ekspanzivnijih video formata.
Statista očekuje da će broj korisnika nastaviti rasti sljedećih godina i dosegnuti 1,5 milijardi u 2025., a do 2027. se predviđa porast ove brojke za dodatnih devet posto na 1,64 milijarde korisnika diljem svijeta.