Tehno
StoryEditor

Tehnologije o kojima se najviše raspravljalo u 2021.

06. Siječanj 2022.

Budući da se razvijaju velikom brzinom, nove će tehnologije nastaviti revolucionirati način na koji ljudi žive i rade. Kako bi otkrili o kojim se novim tehnologijama koje mijenjaju načine rada i razmišljanja najviše raspravljalo online u 2021. godini (siječanj – studeni 2021.), softverska tvrtka Walkme.com analizirala je najnovije podatke iz analitičkog alata Buzzsumo. Evo tehnologija o kojima je napisano najviše web članaka u 2021. godini:

  1. Umjetna inteligencija (artificial intelligence)
  2. Strojno učenje (machine learning)
  3. Virtualna stvarnost (virtual reality)
  4. Proširena stvarnost (augmented reality)
  5. Kvantno računalstvo (quantum computing)
  6. Računalstvo u oblaku (cloud computing)
  7. Robotska automatizacija procesa (robotic process automation, RPA)
  8. 5G
  9. Digitalni blizanci(digital twins)
  10. Rubno računanje (edge computing)

Rezultati su pokazali da umjetna inteligencija zauzima prvo mjesto, s procijenjenih 175.837 online članaka napisanih o tehnologiji od siječnja do studenog 2021., što je čak 526 online članaka dnevno.

Strojno učenje (eng. machine learning) je na drugom mjestu – oko 103.508 online članaka. Na trećem mjestu je virtualna stvarnost (VR) s napisanih 64.509 online članaka.

Slijede proširena stvarnost (34.632), kvantno računalstvo (32.548) i računalstvo u oblaku (28.874), dok su zadnja mjesta u top 10 pripala tehnologijama robotske automatizacije procesa, 5G, digitalnih blizanaca i rubnog računanja.

Rafael Sweary, predsjednik i suosnivač Walkme.com komentirao je istraživanje ističući da 'nije čudo' da je umjetna inteligencija jedna od tema o kojima se danas najviše raspravlja, s obzirom na njezinu sveobuhvatnost.

– Umjetna inteligencija može pomoći u razumijevanju načina na koji ljudi komuniciraju sa softverom i proaktivno preporučiti načine za poboljšanje korisničkog iskustva, uz radnje koje se mogu odmah poduzeti. To je 'win' za tvrtke koje mogu prikupiti vrijedne podatke o korištenju tehnologije i razumjeti probleme krajnjih korisnika. A to je 'win' i za zaposlenike koji se mogu brzo snaći u tehničkim izazovima tvrtke i ne moraju se mučiti s onboardingom ili obukom – osobito na daljinu. Sve se radi automatski, podatci se izdvajaju uz umjetnu inteligenciju i strojno učenje – zaključio je Sweary.

20. studeni 2024 19:24