Budući da se razvijaju velikom brzinom, nove će tehnologije nastaviti revolucionirati način na koji ljudi žive i rade. Kako bi otkrili o kojim se novim tehnologijama koje mijenjaju načine rada i razmišljanja najviše raspravljalo online u 2021. godini (siječanj – studeni 2021.), softverska tvrtka Walkme.com analizirala je najnovije podatke iz analitičkog alata Buzzsumo. Evo tehnologija o kojima je napisano najviše web članaka u 2021. godini:
- Umjetna inteligencija (artificial intelligence)
- Strojno učenje (machine learning)
- Virtualna stvarnost (virtual reality)
- Proširena stvarnost (augmented reality)
- Kvantno računalstvo (quantum computing)
- Računalstvo u oblaku (cloud computing)
- Robotska automatizacija procesa (robotic process automation, RPA)
- 5G
- Digitalni blizanci(digital twins)
- Rubno računanje (edge computing)
Rezultati su pokazali da umjetna inteligencija zauzima prvo mjesto, s procijenjenih 175.837 online članaka napisanih o tehnologiji od siječnja do studenog 2021., što je čak 526 online članaka dnevno.
Strojno učenje (eng. machine learning) je na drugom mjestu – oko 103.508 online članaka. Na trećem mjestu je virtualna stvarnost (VR) s napisanih 64.509 online članaka.
Slijede proširena stvarnost (34.632), kvantno računalstvo (32.548) i računalstvo u oblaku (28.874), dok su zadnja mjesta u top 10 pripala tehnologijama robotske automatizacije procesa, 5G, digitalnih blizanaca i rubnog računanja.
Rafael Sweary, predsjednik i suosnivač Walkme.com komentirao je istraživanje ističući da 'nije čudo' da je umjetna inteligencija jedna od tema o kojima se danas najviše raspravlja, s obzirom na njezinu sveobuhvatnost.
– Umjetna inteligencija može pomoći u razumijevanju načina na koji ljudi komuniciraju sa softverom i proaktivno preporučiti načine za poboljšanje korisničkog iskustva, uz radnje koje se mogu odmah poduzeti. To je 'win' za tvrtke koje mogu prikupiti vrijedne podatke o korištenju tehnologije i razumjeti probleme krajnjih korisnika. A to je 'win' i za zaposlenike koji se mogu brzo snaći u tehničkim izazovima tvrtke i ne moraju se mučiti s onboardingom ili obukom – osobito na daljinu. Sve se radi automatski, podatci se izdvajaju uz umjetnu inteligenciju i strojno učenje – zaključio je Sweary.