Nakon dvije godine obilježene pandemijom u kojima je tehnološki sektor doživio veliki rast, globalna je potrošnja na aplikacije u prvoj polovici 2022. godine dosegnula 65 milijardi dolara te je zabilježen blagi rast potrošnje u odnosu na godinu ranije. Do kraja je godine zabilježena ukupna potrošnja na IOS-u i Google Playu u iznosu od 133 milijarde dolara, a preuzeto je oko 143,6 milijardi aplikacija.
Američki portal TechCrunch iznio je podatke o najpopularnijim aplikacijama u prošloj godini, a na prvo je mjesto ponovo zasjeo TikTok s ukupno 672 milijuna preuzimanja dok ga prati Instagram s 548 milijuna preuzimanja. Treće je pak mjesto zauzela aplikacija WhatsApp s ukupno 424 milijuna preuzimanja.
Zanimljiv je to podatak s obzirom da je Facebook, Instagramova i WhatsAppova sestrinska platforma, prošle godine pala za gotovo 25 posto te se trenutno nalazi na osmom mjestu ljestvice globalno najpreuzimanijih aplikacija. Ipak, unatoč tužbama i padu popularnosti kod nešto mlađih korisnika, Metine platforme i dalje drže svoje mjesto na listi najpopularnijih.
Na četvrto je mjesto zasjela aplikacija CapCut namijenjena uređivanju videozapisa, a peto je mjesto zauzela nekada najpopularnija aplikacija među mladima, Snapchat. Aplikacija pod matičnom tvrtkom Snap nalazi se u ‘top 5‘ najpreuzimanijih aplikacija iako su joj dionice u prvih devet mjeseci prošle godine pale za gotovo 80 posto.
Društvena mreža Telegram zauzela je šesto mjesto na ljestvici s ukupno 310 milijuna preuzimanja diljem svijeta, a svoju je popularnost prošle godine posebice dostigla zbog ruske invazije na Ukrajinu kada su se sve velike tehnološke tvrtke povukle s teritorija Rusije.
Čak dva mjesta na listi deset najpreuzimanijih zauzele su igre. Tako je Subway Surfers s ukupno 304 milijuna zauzela sedmo mjesto dok je deveto mjesto zauzela igra Stumble Guys s ukupno 254 milijuna. Posljednje mjesto na listi ‘top 10‘ zauzela je aplikacija Spotify.