Početkom ovog tjedna svjetlo dana ugledala je prva hrvatska AI platofrma – Crobot. Nekolicina korisnika koji su se do 23. travnja u 20 sati prijavili putem e-maila imala je priliku isprobati ovaj novi hrvatski chatbot. Među njima je bio i Lider.
Već smo pisali o tome kako je prošao naš prvi razgovor s Crobotom, no zanimalo nas je i tko stoji iza ovog nadasve ambicioznog poduhvata. Riječ je o projektu kojega je samostalno pokrenuo Nikica Kovačević, web developer u marketinškoj agenciji Spread, kako bi pokazao što sve umjetna inteligencija može.
– Inspiriran spoznajom da mnogi, nažalost, nisu svjesni potencijala umjetne inteligencije i svega što nudi, odlučio sam se posvetiti njenom razvoju i implementaciji kako bih pružio korist što većem broju ljudi – govori nam Kovačević, koji je na RIT-u Croatia završio preddiplomski studij informacijske tehnologije i ima četiri godine iskustva u struci.
– Cijeli život uživam u blagodatima tehnologije, a umjetna inteligencija kao zadnja tehnološka revolucija dala mi je poseban ‘kick‘ i zaintrigirala me jer nudi mnogobrojna rješenja i izazove koji još nisu ni istraženi – dodaje Kovačević.
Ovaj chatbot, kaže njegov tvorac, namijenjen je svima koji žele iskoristiti mogućnosti AI tehnologije za poboljšanje svog života ili poslovanja, a odgovore može dati čak i na različitim dijalektima.
Dvjestotinjak prvih korisnika
Projekt je prvo radio nekoliko mjeseci kao hobi, a kasnije mu se pridružila kolegica za marketing, zaslužna za promociju Crobota, koji je putem Facebook oglasa došao i do nas. Iznenađeni velikim odazivom, morali su ranije zatvoriti prijave kako bi ograničili broj korisnika.
– Nakon što smo zaključili da postoji velik interes za AI tehnologijom u Hrvatskoj, odlučili smo provesti kampanju za prikupljanje korisnika u testnoj fazi. U samo nekoliko dana, uz minimalna ulaganja u oglašavanja putem društvenih mreža, uspjeli smo prikupiti više stotina prijava za korištenje Crobota. Međutim, zbog ograničenih kapaciteta i želje da provjerimo stabilnost platforme s manjim brojem korisnika, morali smo ograničiti broj korisnika na njih oko 200. Svaki korisnik dobio je ograničeni broj tokena, a oni predstavljaju jedinice kojima se korisnik služi u interakciji s chatbotom – objašnjava Kovačević i ističe da su reakcije prvih korisnika za sada pozitivne.
Dobra je vijest što su ipak odlučili proširiti kapacitet novih korisnika za registraciju, pa su tako registracije otvorene još nekoliko dana, s ograničenim brojem mjesta.
Veliki planovi
No Crobot je u samom početku svog djelovanja iznio i neke krive informacije. Tako nam je, naime, rekao da ga je stvorila hrvatska tvrtka Nanobit, što nije istina, potvrdili su nam to i Kovačević i direktor Nanobita Ivan Murat. Upravo taj problem netočnih odgovora nešto je na čemu Kovačević nastoji dalje raditi.
Uskoro također kreću u potragu za potencijalnim investitorima koji bi im dali daljnji zamah u razvoju platforme i akviziciji novih korisnika, a trebat će im i drugi stručnjacima kojima planiraju proširiti tim.
– Uz daljnji razvoj i implementaciju novih značajki, planiramo dalje širiti Crobota i ponuditi ga kao alat za unaprjeđenje poslovanja i korisničkog iskustva na web stranicama u Hrvatskoj i šire. Jedan od noviteta koji se sprema je usluga treniranja i instalacije chatbotova za poslovne korisnike i njihove web stranice kako bismo omogućili još veću upotrebljivost naše platforme. Naša usluga instalacije AI chatbota omogućit će treniranje chatbota kako bi davao točne i korisne odgovore povezane sa sadržajem web stranice na kojoj je primjenjen – zaključuje Kovačević i usput nam otkriva da rade i na chatbotu koji na tekstualne upite odgovara glasom i generiranim slikama.