Umjetna inteligencija u posljednje je vrijeme glavni fokus IT sektora, pa sada svi žele svoj dio kolača. Početkom ove godine cijeli je svijet zaludio novi chatbot ChatGPT, iza kojeg stoji tvrtka OpenAI, a ovog je tjedna objavljena i nova verzija ChatGPT-4 koja, za razliku od prve verzije koja je generirala samo tekst, prihvaća i vizuale, o čemu smo već pisali u Lideru.
Vrijednost ChatGPT-a je brže-bolje prepoznao Microsoft koji ga je ranije ove godine ugradio u svoj pretraživač, Bing, a gotovo se svakodnevno može pročitati i čuti da neki drugi tehnološki gigant ide prema razvoju vlastite inačice umjetne inteligencije.
Jedan od njih je Google koji produbljuje svoj prodor u generativnu umjetnu inteligenciju uvodeći ranije ovog tjedna značajke koje će korisnicima omogućiti stvaranje teksta na Gmailu i Google Dokumentima koristeći AI.
Tvrtka trenutno testira AI proizvode i čini ih dostupnima ograničenom broju korisnika svog Workspace-a koji uključuje Gmail i alate kao što su Dokumenti, Tablice, Prezentacije, Disk i slično.
– Bez obzira jeste li HR stručnjak koji treba izraditi prilagođene opise poslova ili roditelj koji sastavlja pozivnicu za rođendansku zabavu vašeg djeteta s temom pirata, Workspace vam štedi vrijeme i trud pri pisanju te prve verzije. Jednostavno upišite temu o kojoj želite pisati i nacrt će se odmah generirati za vas – objasnila je potpredsjednica Google Workspace-a Johanna Voolich Wright.
Google se svakako može pohvaliti s više od tri milijarde korisnika Workspace-a, a glavna mu je konkurencija na tržištu trenutno Microsoft 365, odnosno nekadašnji Office 365. Alati bi dodatne značajke umjetne inteligencije trebali dobiti kasnije ove godine a već je ranije najavljeno da bi umjetna inteligencija trebala stići i u Google internetsku tražilicu.
Hoće li doći nova Siri?
Dakle svi idu u rat za najbolje AI alate, a neke se glave sada okreću i prema tvrtki Apple koja je prošli mjesec održala interni događaj fokusiran na umjetnu inteligenciju. Prema pisanju New York Timesa, trenutno jako puno odjela, uključujući i odjel koji radi na Siri, virtualnom asistentu koji je dio operativnih sustava iOS, iPadOS, watchOS, macOS, tvOS i audioOS, radi na vlastitom konceptu umjetne inteligencije.
Korisnici Appleovih proizvoda dugo su se žalili da Siri ne razumije upite te da ne može razumjeti različite naglaske i fonetiku ljudi koji žive u različitim dijelovima svijeta, čak i ako govore istim jezikom.
U intervjuu za New York Times, bivši je Appleov inženjer John Burke, koji je radio na Siri, rekao da je Appleov asistent imao sporu evoluciju zbog ‘nezgrapnog koda‘, koji je otežavao čak i ažuriranja osnovnih značajki. Također je spomenuo da Siri ima veliku bazu podataka s masovnom količinom riječi. Dakle, kada su inženjeri trebali dodati značajke ili fraze, baza podataka je morala biti ponovno izgrađena, a taj bi proces navodno trajao do šest tjedana.
Iako još nije sigurno radili se na ‘Siri 2.0‘ ili je riječ o potpunom novom projekti koji će virtualnog asistenta baciti u zaborav, iz tvrtke su poručili da se ne žele ograničiti sa Siri.
Tvrtka već neko vrijeme koristi značajke koje pokreću umjetna inteligencija, čak i ako isprva nisu vidljive. To uključuje bolje prijedloge na tipkovnici, obradu u fotografiji, otključavanje maske s Face ID-om, pranje ruku i otkrivanje pada na Apple Watchu te, nedavno uvedena, opcija karaoka na Apple Musicu.
Društvene mreže s AI-jem
Apple je uglavnom šutio o svojim naporima u razvoju umjetne inteligencije. No u siječnju je tvrtka pokrenula program koji autorima nudi usluge pripovijedanja koje pokreće umjetna inteligencija kako bi svoje knjige pretvorili u audio knjige. Ovo je pokazalo da proizvođač iPhonea već razmišlja o korištenju generativne umjetne inteligencije.
Razgovor o umjetnoj inteligenciji ne može proći bez spominjanja Mete, tvrtke koja stoji iza Facebooka, Instagrama i WhatsApp-a, a upravo će te aplikacije dobiti umjetnu inteligenciju. Kako je najavio Mark Zuckerberg, izvršni direktor kompanije, Metine će društvene mreže dobiti ‘kreativne i ekspresivne‘ alate, a trenutno se istražuje mogućnost kreiranja teksta, filtera, oglasa te videa korištenjem umjetne inteligencije.
– Imamo puno posla prije nego što dođemo do stvarno futurističkih iskustava, ali uzbuđen sam zbog svih novih stvari koje ćemo usput izgraditi – poručio je Zuckerberg.
Meta, koja provodi značajna istraživanja u području umjetne inteligencije, ne želi dopustiti konkurentima da ju zaobiđu u utrci za najbolje AI alate, no zanimljivo je da se o nekada svakodnevnoj temi Metaverzuma trenutno ne govori ništa.
Još jedna tvrtka koja je napredovala u području umjetne inteligencije ove godine je i Snapchat koja je na tržište lansirala ‘My AI‘, novi chatbot koji je dostupan kao eksperimentalna značajka za Snapchat+, pretplatničku uslugu društvene mreže.
– My AI može raditi stvari kao što je pomoć u odgovoru na trivijalno pitanje ili pisanje haikua, a ima i svoj jedinstveni glas i osobnost koji igraju ulogu u učenju korisnika vrijednosti kao što su prijateljstvo, učenje i zabava – poručili su iz tvrtke.
Utrka za najbolje alate koje pokreće umjetna inteligencija i dalje se vodi, a koja će tvrtka tu pobijediti još uvijek nije sigurno.