Adris grupa, prema nerevidiranim konsolidiranim izvješćima za četvrto tromjesečje 2022. godine, ostvarila je ukupan prihod u iznosu od 6,5 milijardi kuna, što je za 14 posto više u usporedbi s prethodnom godinom. Prihod od prodaje robe i usluga iznosio je 6,1 milijardu kuna, i za 16 posto je veći od prihoda ostvarenog u 2021. godini.
Konsolidirana dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 1,26 milijardi kuna, što je rast od 19 posto. Neto dobit u 2022. godini iznosi 550 milijuna kuna, što je za 37 posto više od neto dobiti ostvarene u prethodnoj godini, i za devet posto veća je od neto dobiti ostvarene u 2019. godini. Neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi pak 419 milijuna kuna i, u usporedbi s prethodnom godinom, veća je za 41 posto.
Turistički dio Grupe ostvario rast, a istarski dio dostigao rezultat iz 2019. godine U 2022. godini turistički dio Grupe ostvario je prodaju od 1,92 milijuna jedinica, što je 30 posto više u usporedbi s prethodnom godinom, odnosno ostvario je 97 posto rezultata iz rekordne 2019. godine. Pritom je istarski dio ostvario pet posto veću prodaju od prodaje u 2019. godini, zagrebački hoteli 69 posto, a dubrovački dio 77 posto prodanih jedinica.
Luksuzni segment
U istarskom dijelu najbolje je poslovao luksuzni segment, ostvarivši, u usporedbi s 2019. godinom, 15 posto više prodanih jedinica. Turistički segment ostvario je prihode od prodaje robe i usluga u iznosu od 1,95 milijardi kuna, što je 43 posto više nego prošle godine, odnosno 11 posto više od rekordne 2019. godine. Ostvarena je dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u iznosu od 617 milijuna kuna, što je 23 posto više od prošlogodišnje i čini 97 posto ostvarenja rekordne 2019. godine. Ostvaren je EBIT u iznosu od 286 milijuna kuna, a neto dobit 303 milijuna kuna.
U turističkom dijelu Grupe nastavljen je transformacijski program.
Osobit je naglasak u području unaprjeđenja korisničkog iskustva, upravljanju prihodima upotrebom napredne analitike te daljnjem razvoju direktnih kanala prodaje. U operacijama je napravljen veliki pomak u brendiranju i standardizaciji restoranske ponude, najvećim dijelom u kampovima i naseljima. Transformacijske inicijative obuhvaćaju digitalizaciju ključnih procesa u tvrtki.
Ostvarena ulaganja u turističkom dijelu Grupe u 2022. godini iznose 445 milijuna kuna, a najveći dio odnosi se na rekonstrukciju i repozicioniranje zagrebačkog hotela Panorama, čime će Adrisov turizam osnažiti svoju poziciju u segmentu gradskih hotela. Više od 100 milijuna kuna uloženo je i u podizanje kvalitete kampova, prije svega zajedničkih sadržaja, a nastavljene su i pripreme na dva strateška turistička projekta - zagrebačkom hotelu Westin te splitskom hotelu Marjan. CO nastavlja digitalizaciju poslovanja te snažno širenje u segmentu poliklinika Hrvatsko tržište osiguranja u 2022. godini raslo je sedam posto, pri čemu je Croatia osiguranje učvrstilo svoju lidersku poziciju s 25,6 posto tržišnog udjela. Tržišni udio u neživotnim osiguranjima iznosio je 30,5 posto, što je rast od gotovo jedan postotni bod u usporedbi s prethodnom godinom.
Tržište osiguranja
Ostvarena je ukupna bruto zaračunata premija Croatia osiguranja u Hrvatskoj u iznosu od tri milijarde kuna, što je rast od 6,5 posto. Konsolidirana bruto zaračunata premija, uključujući i regionalne podružnice, iznosi 3,72 milijardi kuna, što je za osam posto više od prethodne godine. Kombinirani omjer iz redovitog poslovanja CO grupe iznosi 93,9 i za jedan postotni bod je veći od ostvarenja u 2021. godini, prije svega zbog ulaganja u prodajne aktivnosti. U 2022. godini Croatia osiguranje ostvarilo je konsolidiranu neto dobit od 378 milijuna kuna, što je rast od četiri posto.
Croatia osiguranje nastavlja i s ulaganjima u privatno zdravstvo, a vrijednost ulaganja iznosi približno 150 milijuna kuna. U 2022. godini Croatia Poliklinike, u usporedbi s prošlom godinom, ostvarile su rast prihoda iz temeljne djelatnosti za 48 posto. Tijekom 2022. godine provedene su opsežne prilagodbe regulatornim promjenama uvođenja eura kao službene valute te novih računovodstvenih standarda za osiguravajuća društva (MSFI 17 i MSFI9) koje su stupile na snagu početkom 2023. godine.
Cromaris ostvario osam postotni rast
Cromaris je u 2022. godini ostvario prodaju od 13.444 tona ekvivalenta svježe ribe, što je za osam posto više nego u prethodnoj godini. Na izvoznim tržištima ostvaren je količinski rast od 10 posto, ponajprije zahvaljujući snažnom rastu na tržištima Italije i Španjolske. Cromaris i nadalje ostvaruje visok udio od prodaje na inozemnim tržištima – 88 posto količinske prodaje i jednako toliko prihoda od prodaje. U portfelju diferenciranih proizvoda, koji su u 2022. godini činili 34 posto prihoda, najveći rast ostvaruju svježi fileti i novouzgojena vrsta - zubatac. Uz količinski rast, ostvareno je i povećanje cijena, prosječno devet posto.
Cromarisov prihodi od prodaje iznose 721 milijun kuna, što je rast od 18 posto, a dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) 83 milijuna kuna, što je rast od 24 posto. Neto dobit pak iznosi 18 milijuna kuna i za 39 posto je veća od prošlogodišnje. U 2021. je pripremljen i započeo, a u protekloj 2022. godini nastavljen program transformacijskih inicijativa s naglaskom na profitabilnost. Višegodišnji ciklus programa poslovne izvrsnosti težište ima u dva ključna područja – tržišnom poslovanju i operacijama. U prosincu 2022. godine u Cromarisu je s radom započela nova fotonaponska elektrana koja omogućuje izravnu pretvorbu sunčeve energije u električnu, a nalazi se na krovu pogona mrjestilišta u Ninu. S kapacitetom 700kW zadovoljava 20 posto potreba za električnom energijom mrjestilišta. Investicija je vrijedna gotovo pet milijuna kuna te potvrđuje Cromaris kao lidera u održivom poslovanju.
CO nastavlja digitalizaciju poslovanja te snažno širenje u segmentu poliklinika
Hrvatsko tržište osiguranja u 2022. godini raslo je sedam posto, pri čemu je Croatia osiguranje učvrstilo svoju lidersku poziciju s 25,6 posto tržišnog udjela. Tržišni udio u neživotnim osiguranjima iznosio je 30,5 posto, što je rast od gotovo jedan postotni bod u usporedbi s prethodnom godinom. Ostvarena je ukupna bruto zaračunata premija Croatia osiguranja u Hrvatskoj u iznosu od tri milijarde kuna, što je rast od 6,5 posto. Konsolidirana bruto zaračunata premija, uključujući i regionalne podružnice, iznosi 3,72 milijardi kuna, što je za osam posto više od prethodne godine. Kombinirani omjer iz redovitog poslovanja CO grupe iznosi 93,9 i za jedan postotni bod je veći od ostvarenja u 2021. godini, prije svega zbog ulaganja u prodajne aktivnosti. U 2022. godini Croatia osiguranje ostvarilo je konsolidiranu neto dobit od 378 milijuna kuna, što je rast od četiri posto. U segmentu razvoja digitalnog poslovanja u 2022. godini CO je nastavilo s ulaganjem vrijednim 100 milijuna kuna.
Ostvarena premija iz ukupnog digitalnog poslovanja u 2022. godini rasla je 68 posto, dok je broj klijenata Croatia osiguranja koji koristi Moja Croatia mobilnu aplikaciju porastao za 75 posto. Croatijin pak digitalni brand Laqo u 2022. godini ostvario je rast od 84 posto, a program sigurne vožnje Laqo Prevent aktivno koristi 37 posto korisnika mobilne aplikacije. U skladu s politikama održivosti Grupe uvedena je i napredna funkcionalnost praćenja emisija CO2 u prometu putem koje vozači mogu pratiti i pozitivno utjecati na vlastiti ugljični otisak u okolišu.