
BMW i Alibaba objavili su da su se udružili u razvoju umjetne inteligencije za automobile u Kini. Ova odluka dolazi dok se Alibaba grupa pokušava više usredotočiti na unovčavanje svojih proizvoda i povećanje baze kupaca. Alizila, digitalna redakcija Alibaba grupe, objavila je na svojoj web stranici da će u sklopu partnerstva, novi BMW ‘Intelligent Personal Assistant‘ (IPA) integrirati prilagođeni AI sustav koji su zajednički razvili BMW i Alibaba, prenosi EuroNews.
- Mehanizam s umjetnom inteligencijom temeljit će se na Yan AI-u, pametnom AI rješenju osnaženom Qwen-om koji je razvio Banma, Alibabin dobavljač rješenja za inteligentni kokpit. IPA poboljšana umjetnom inteligencijom debitirat će u modelima BMW Neue Klasse koji će se prozvoditi u Kini počevši od 2026., postavljajući nove standarde za inteligentnu i intuitivnu interakciju između čovjeka i vozila – piše na stranici.
Očekuje se da će ova suradnja biti značajna prekretnica u unapređenju mobilnosti vođene umjetnom inteligencijom u Kini. Ove značajke umjetne inteligencije usredotočit će se na poboljšanje usluga mobilnosti u automobilu, poput njihove navigacije i značajki pomoći, kao i prirodnije glasovne interakcije. Također će podržati Alibabine ambicije da potakne promjene putem AI tehnologije, zajedno s BMW-ovim ciljem da integrira AI u svoj asortiman proizvoda.
BMW-ovi modeli Neue Klasse u početku će imati dva AI agenta, nazvana Travel Companion i Car Genius. Oni se mogu koristiti za različite prilagođene usluge i pomoć u stvarnom vremenu. To uključuje stvari poput planiranja odlaska na večeru, nakon čega AI sustav nudi prijedloge kombinacijom ocjena restorana, podataka o prometu u stvarnom vremenu i osobnih preferencija.
- Naše dugoročno partnerstvo s Alibaba grupom primjer je zajedničkog rasta postignutog zajedničkim stvaranjem. BMW će bliže surađivati s kineskim tehnološkim partnerima na električnoj mobilnosti i inteligentnim tehnologijama kako bismo dobili našu dobitnu priču - rekao je Sean Green, predsjednik i glavni izvršni direktor BMW Grupe za Kinu.
- Naše partnerstvo označava ključni korak u implementaciji velikih jezičnih modela pokretanih umjetnom inteligencijom na čelu napredne proizvodnje, a Qwenova integracija u BMW-ove sustave u automobilu pokazuje kako umjetna inteligencija može revolucionirati mobilnost. AI je pokretačka snaga za unapređenje produktivnosti u svim industrijama. Radujemo se bliskoj suradnji s BMW-om u pionirstvu AI aplikacije u sektoru mobilnosti koje pokreću inovacije i istinski podižu korisničko iskustvo –rekao je Eddie Wu, izvršni direktor Alibaba grupe.
BMW se nastavlja fokusirati na električna vozila
BMW se uvelike usredotočio na električna vozila u posljednjih nekoliko godina, nastojeći uspostaviti značajan udio u prodaji potpuno električnih vozila do ove godine. Također ima za cilj proizvesti potpuno električne verzije ključnih modela. Očekuje se da će lansiranje Neue Klasse znatno pomoći grupi da ispuni svoj cilj povećanja udjela isporuka isključivo na električni pogon na 50 posto od ove godine nadalje.
- Potpuno električna vozila činila su više od 17 posto ukupne prodaje prošle godine. Uključujući plug-in hibride, gotovo jedno od četiri prodana vozila bilo je elektrificirano - rekao je Oliver Zipse, predsjednik upravnog odbora BMW AG, na godišnjoj konferenciji 2025. u Münchenu i najavio da ciljaju na daljnji rast e-mobilnosti u 2025.
Međutim, europski proizvođači električnih vozila u cjelini i dalje se bore, a nekoliko automobilskih kompanija poput Volkswagena i Volva prilagođava ciljeve za električna vozila. To je uglavnom zbog slabije potražnje za električnim vozilima od očekivane, kao i povećanog fokusa na hibridnu tehnologiju. Rastuća konkurencija kineskih konkurenata kao što su BYD, SAIC i Geely, kao i smanjene državne subvencije za električna vozila i plug-in hibridna vozila iz Njemačke, UK-a, Francuske i drugih europskih zemalja također su pridonijeli neizvjesnim izgledima za sektor.