Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Boris Gotovac (A1 Hrvaska): Od osnutka smo okrenuti inovativnom načinu poslovanja

03. Listopad 2024.
Boris Gotovac, član Uprave A1 Hrvatska i glavni direktor za IT i usluge
Najveće hrvatske tvrtke, unatoč inflaciji i ostalim izazovima, posluju izvrsno. Raste im prihod, više izvoze, razvijaju nove proizvode i digitaliziraju poslovne procese, ulažu u automatizaciju i umjetnu inteligenciju (AI), te smanjuju ugljični otisak. Predsjednike Uprava najboljih kompanija anketirali smo o poslovanju ove godine. Pitali smo ih kakve su im izvozne ambicije, kako prilagođavaju poslovanje ESG zahtjevima i ulažu li i kako u automatizaciju

A1 Hrvatska je od osnutka okrenuta inovativnom načinu poslovanja. Razvoj digitalnih usluga i vještina te korištenje obnovljivih izvora energije jedne su od glavnih okosnica strategije. S ciljem smanjenja ugljičnog otiska, osnaživanja društvene inkluzije i povećanja korporativne transparentnosti, A1 Hrvatska je implementirala niz inicijativa usmjerenih na održivo poslovanje.

Primjerice, ugrađujemo solarne elektrane i free cooling sustave na naše bazne stanice, recikliramo stare uređaje korisnicima, automatiziramo interne procese kako bi smanjili potrošnju papira, a digitalizaciji usluga – od korisničke aplikacije do digitalizacije internih procesa – okrenuli smo se još prije nekoliko godina.

Svi ti koraci zajedno doprinose ciljevima A1 Hrvatska kao održive kompanije. Osim što imamo poseban odjel koji se bavi ESG, imamo i poseban odjel u kojem radi dvadesetak, većinom mladih stručnjaka na rješenjima baziranima na umjetnoj inteligenciji. Bave se istraživanjem, razvojem i implementacijom rješenja temeljenih na umjetnoj inteligenciji s ciljem unapređenja poslovnih procesa u organizaciji i korisničkog iskustva.

Naš tim stručnjaka kombinira najnovija saznanja iz područja strojnog učenja, dubokog učenja i obrade prirodnog jezika kako bi stvorio inovativne proizvode u različitim domenama kompanije. Bave se istraživanjem najnovijih tehnologija i metodologija umjetne inteligencije te razvojem i integracijom istih u postojeće sustave. Na vrijeme su prepoznali potencijal obrade prirodnog jezika (NLP) te razvili niz rješenja koja ubrzavaju komunikaciju s korisnicima, poput internog chatbot rješenja, pametnih sustava za kategorizaciju e-mailova i asistenata agentima korisničke službe.

Već nekoliko godina ovaj tim razvija i primjenjuje AI rješenja za optimizaciju različitih internih procesa, a jedno od posljednjih rješenja pomaže u smanjenju potrošnje električne energije. Potencijal primjene umjetne inteligencije prepoznali smo prije šest-sedam godina i kontinuirano ulažemo u razvoj ovog područja i povećanje broja mladih AI stručnjaka u kompaniji.

30. studeni 2024 10:45