Izvršni ured Europske unije smatra da je Meta pogrešno povezala Facebook Marketplace sa svojom društvenom mrežom Facebook i nametnula nepoštene uvjete konkurentskim pružateljima oglasa, navodi se u priopćenju za javnost. Meta je dobila naredbu da prestane s tim postupcima i kažnjena je od strane Europske komisije sa 798 milijuna eura zbog nametanja malih oglasa korisnicima društvenih mreža.
Povjerenica za tržišno natjecanje Margrethe Vestager u izjavi poslanoj e-poštom izjavila je da su radnje tvrtke usmjerene isključivo na dobrobit usluge Facebook Marketplace, dajući joj tako prednosti s kojima se drugi pružatelji usluga malih oglasa na mreži ne mogu mjeriti. Antimonopolska kazna od 798 milijuna eura prva je za Metu, što je dodatak kazni od 110 milijuna eura u 2017. zbog pružanja netočnih i pogrešnih informacija o preuzimanju vlasništva nad aplikacijom WhatsApp 2014. godine. Komisija je naglasila da je Meta dominantan igrač za društvene mreže diljem EU-a, kao i za nacionalna tržišta za online oglase na društvenim mrežama.
Meta je u svome priopćenju objavila da će aktivno raditi na pokretanju rješenja čiji je cilj osporavanje ove odluke EU.
- Razočaravajuće je što je Komisija odlučila poduzeti regulatorne mjere protiv besplatne i inovativne usluge izgrađene kako bi zadovoljila potražnju potrošača, osobito jer visoki europski politički dužnosnici konstantno pozivaju da EU bude konkurentnija, inovativnija i naprednija - stoji u priopćenju.
Suparnici Mete žalili su se da je tvrtka na nepošten način povezala svoju uslugu online malih oglasa Marketplace s Facebookom i da je koristila podatke o oglašavanju koji nisu javni za optimizaciju samog Marketplacea, prenosi Politico. Uprava Ujedinjenog Kraljevstva za tržišno natjecanje i tržište prošle je godine završila sličnu istragu Mete nakon što je tvrtka pristala promijeniti način na koji koristi podatke oglašivača. Komisija je u srpnju upozorila tvrtku da njezin plan riskira kršenje Akta o digitalnim tržištima, rekavši da to korisnicima možda neće dati pravi izbor o tome kako se njihovi podaci obrađuju. Tijela EU za zaštitu podataka također su natjerala tvrtku da promijeni način na koji funkcionira njezin model oglašavanja.