Među više od tri tisuće kompanija koje su se predstavile na prošlotjednom Web Summitu u Lisabonu, našao se i jedan od dva službena hrvatska jednoroga, Infobip. Priliku posjetiti njegov štand na okupljanju koje se reklamira kao najveći tehnološki događaj na svijetu dobili smo zahvaljujući Predstavništvu Europske komisije u Zagrebu koje je omogućilo posjet hrvatskih novinara ovom događaju u sklopu šireg studijskog putovanja koje je uključivalo i posjet Europskoj agenciji za pomorsku sigurnost pod vodstvom Marije Markovčić Kostelac.
U kratkom razgovoru s product directorom Ervinom Jagatićem dotaknuli smo se ‘vruće teme‘ za mnoge hrvatske tvrtke, manjka institucionalne potpore za izlaganja na velikim sajmovima. Naime, mnogi poduzetnici se već duže vrijeme žale kako ovako velika okupljanja moraju sami financirati, premda su, što je Jagatić i potvrdio, koristi za hrvatske tvrtke, time i cjelokupnu hrvatsku ekonomiju vrlo opipljive. S obzirom na činjenicu da i manji štand na događanjima ove razine obično doseže cijenu od oko 50 tisuća eura, bez ostalih troškova poput dizajna štanda, sasvim je jasno zašto posebice mali i srednji poduzetnici zahtijevaju snažnije uključivanje države i javnih institucija u ovakav oblik promocije po uzoru na neke druge države poput Slovenije.
Jagatić je objasnio da je Infobip samostalno nastupio na ovom sajmu, ali i dodao kako bi manje kompanije, posebice startupove koji se žele predstaviti na ovako značajnim događajima, država trebala aktivnije poduprijeti jer si, za razliku od većih kompanija, teško mogu same priuštiti prisutnost na događajima ovakvog formata. Jednako tako, potvrdio je konkretne koristi pojavljivanja ne samo zbog postizanja veće vidljivosti i podizanja svijesti o proizvodima kompanije, što je u Infobipovu slučaju rezultat jačanja aktivnosti u marketinškom segmentu nakon uspješnog plasiranja njegove komunikacijske platforme u globalnim okvirima, nego i kroz networking koji neminovno vodi u sklapanje poslova i ostvarivanje novih poslovnih suradnji.
Nismo, naravno, mogli izbjeći temu inicijalne javne ponude dionica koju Infobip već duže vrijeme razmatra. Iako je napomenuo da nije prva adresa za upite o IPO-u Infobipa, kratko je komentirao trenutačno razmišljanje u kompaniji ustvrdivši kako dosada širi tržišni uvjeti nisu bili povoljni za izlazak na burzu, ali i primijetio da se to mijenja, odnosno da je vidljiv trend rasta vrijednosti dionica kompanija usporedivih s Infobipom. ‘Ako se taj trend održi, to bi nam moglo biti zanimljivo‘, rekao je Jagatić referirajući se na IPO Infobipa.
Ove je godine, inače, Web Summit okupio više od 71 tisuću sudionika iz 153 zemlje, preko tri tisuće izlagača, 1066 ulagača, 935 govornika i 62 trgovinske delegacije iz 36 zemalja, a posebna atrakcija bio je glazbena i modna ikona Pharrell Williams koji je govorio o spoju biznisa i kreativnosti.