Wiener osiguranje VIG po prvi puta na hrvatskom tržištu bilježi zaračunatu bruto premiju veću od milijardu kuna. Krajem prosinca 2021. iznosila je 1.197 milijardi kuna, ostvarilo je dobit prije poreza u iznosu od 58,9 milijuna kuna, što je povećanje od 20 posto u odnosu na prošlu godinu. Time je Wiener osiguranje VIG po ukupnom premijskom prihodu zauzelo drugo mjesto na listi vodećih društava na hrvatskom tržištu osiguranja, te prvo mjesto po prodaji životnih osiguranja, a što je i značajno pridonijelo rastu cjelokupnog tržišta. Navedeni premijski rezultati potvrđuju rast od 23 posto u odnosu na 2020. i udio od 10,96 posto na hrvatskom tržištu.
U segmentu neživotnih osiguranja ostvaren je rast premije od 23,3 posto u odnosu na prethodnu godinu, a u segmentu životnih osiguranja zabilježilo je rast od 22,8 posto u odnosu na prethodnu godinu i u tom je području prvi osiguratelj na tržištu, dok samo tržište bilježi rast za 8,2 posto. Najveći udio u ukupnoj premiji odnosi se na životna osiguranja 53 posto te na osiguranja motornih vozila 17 posto.
– Izrazito smo ponosni na odlične poslovne rezultate u godini iza nas, kako Wienera u Hrvatskoj, tako i cijele Vienna Insurance Group. Unatoč izazovnom periodu koji traje još od početka pandemije koronavirusa, uspješno smo nastavili s rastom premije, zauzeli drugo mjesto na ukupnom hrvatskom tržištu, te smo i dalje lider u segmentu životnih osiguranja. Osim navedenih uspjeha u svim segmentima poslovanja, posebno nas veseli i činjenica da smo tijekom 2021. godine po prvi puta u povijesti poslovanja uspjeli doseći (ali i premašiti) ukupnu premiju u iznosu od milijardu kuna. U 2022. godini planiramo daljnji razvoj i osnaživanje interne prodajne mreže, kao i uspješne poslovne suradnje s vanjskim partnerima - brokerima, agencijama i strateškim partnerom Erste bankom – izjavila je Jasminka Horvat Martinović, predsjednica Uprave Wiener osiguranja VIG, povodom objave godišnjih rezultata.
Unatoč pandemiji koronavirusa, ovo je osiguranje tijekom posljednje dvije godine zaposlilo oko pedeset novih radnika u prodaji, stručnim službama i informatičkom sektoru.
– Financijski sektor ima sve više regulative i treba stručne ljude koji će odraditi neke poslove, kao i one koji rade na digitalizaciji na koju još uvijek više trošimo nego što od nje imamo benefit – kaže Horvat Martinović.
Dodala je da Vienna Insurance Group prepoznala hrvatsko tržište kao strateško i ono koje ima potencijala, te da su u strategiji Wiener osiguranja VIG do 2025. zacrtani profitabilni rast, digitalizacija, praćenje trendova i prilagođavanje potrebama klijenata. Društvo će u 2022. biti usmjereno na digitalizaciju te daljnji razvoj proizvoda i usluga, s fokusom na strateške inicijative vezane uz dobrovoljno zdravstveno osiguranje, osiguranje motornih vozila, višekratna životna osiguranja i korporativna osiguranja.
Prema riječima Horvat Martinović, veliki potencijal na hrvatskom tržištu ima i osiguranje od potrese, no nakon velikog interesa koji je uslijedio nakon potresa na Banovini i udvostručenja broja polica tijekom 2021., ove godine je znatno smanjen.
– U Hrvatskoj je, prema nekim procjenama, oko dva milijuna kućanstava od kojih je prije potresa bilo osigurano samo njih sto tisuća. Prošle godine taj se broj povećao na dvjesto tisuća, ali još uvijek pričamo o maloj brojci sklopljenih polica. Bez veće financijske pismenosti i bez bolje komunikacije, bit će teško osvijestiti ljude na važnost sklapanja police osiguranja od potresa – kaže Horvat Martinović.
To osiguranje još nema cyber policu koja je jedan od nadolazećih trendova, naime, tu je policu osiguranja jednostavno napraviti, ali treba imati suport koji je u stanju odmah reagirati kad se nešto dogodi, a taj dio je još uvijek sporan.
Vezano za očekivane rezultate poslovanja u 2022., Horvat Martinović je dosta oprezna. Prva dva mjeseca ove godine pokazala su se dobrima i očekivan je veći rast, no zbog trenutačne situacije, prije svega rata u Ukrajini i njegova utjecaja na europsko gospodarstvo, teško je prognozirati kako će se tržište osiguranja razvijati.
Wiener osiguranje VIG jedno je od vodećih osiguratelja na hrvatskom tržištu osiguranja. Ima više od 700 zaposlenika na preko 80 prodajnih mjesta diljem Hrvatske, a strateške ciljeve ostvaruje slijedeći načela odgovornog i dosljednog korporativnog upravljanja koje je preduvjet sigurnog i stabilnog poslovanja, rasta i razvoja vrijednosti za osiguranike, dioničare, partnere u prodaji te zaposlenike. Posluje u okviru Vienna Insurance Group, lidera na tržištu osiguranja u Austriji te u Srednjoj i Istočnoj Europi, koja djeluje oko 200 godina u sektoru osiguranja. Grupa je prošle godine zabilježila značajan rast ukupne premije od čak 11 milijardi EUR, što je 5,5 posto više u usporedbi s 2020., te dobit prije oporezivanja od 511 milijuna eura. VIG ima oko pedeset društava u trideset država, zapošljava više od 25000 ljudi, te ima i najbolju ocjenu od svih društava u ATX-u, vodećem indeksu Bečke burze, a njegove dionice kotiraju i na Praškoj burzi.