U rujnu prošle godine Konzum je u strogom središtu Zagreba otvorio prvu pametnu prodavaonicu pod nazivom Konzum SMART. Trgovina bez prodavača i blagajni, ali pokrivena sa sto pedeset kamera, potpuno je automatizirana. Tehnologija koja omogućuje taj koncept temelji se na umjetnoj inteligenciji, konkretno računalnom vidu za prepoznavanje. Na otvorenju je rečeno da će eventualno otvaranje novih pametnih prodavaonica ovisiti o tome kako će kupci reagirati na taj inovativni koncept.
– Naši kupci od otvorenja prodavaonice pozitivno reagiraju na takve inovacije i u redovitoj smo komunikaciji s njima kako bismo mogli doznati što im je najvažnije u toj vrsti poslovanja, gdje im dodatno osigurati podršku, kao i što treba mijenjati. U prodavaonici Konzum SMART kupci najčešće kupuju manji broj artikala, pa je i prosječan iznos računa niži nego u drugim, klasičnim prodavaonicama, u koje kupci dolaze obaviti veće kupnje. Najčešće se kupuju pekarski proizvodi, voće i razna pića – odgovaraju na naš upit u Konzumu kakve su prve reakcije nakon sedam mjeseci iskustva s pametnom trgovinom.
No planova za otvaranje više takvih trgovina u Konzumu još nema.
– Koncept pametne prodavaonice relativno je nov i još smo u fazi testiranja projekta kako bismo mogli napraviti kvalitetnu procjenu za budućnost tog tipa trgovine. Otvaranje prve takve prodavaonice tehnološki je iskorak koji pokazuje da je Konzum maloprodajni lider na domaćem tržištu, ali ujedno je velika investicija. Taj koncept prodavaonica budućnost je maloprodaje, a odluku o eventualnom otvaranju novih lokacija donijet ćemo u dogledno vrijeme – ističu u Konzumu.
Iako potpuno automatizirana, pametna trgovina nije bez zaposlenika jer netko se treba brinuti o zalihama, popunjavanju polica, čišćenju itd. Zbog toga ne može biti izuzeta iz odredbi o zabrani rada nedjeljom, zato je, kao i obične trgovine, nedjeljom zatvorena.