Broj kompanija u Njemačkoj koje strahuju od propasti smanjio se od početka godine unatoč višoj inflaciji i neizvjesnoj prodaji zbog rata u Ukrajini, pokazalo je istraživanje muenchenskog instituta Ifo-a.
U travnju, 7,1 posto kompanija ocijenilo je da im je egzistencija ugrožena, gotovo upola manje nego u siječnju, izvijestio je ifo. Ekonomisti u institutu upozoravaju ipak na velike razlike među sektorima, dodavši da u nekima pandemija još uvijek igra važnu ulogu.
Tako se gotovo četvrtina tvrtki u ugostiteljstvu i sektoru zabave i dalje pribojava da će biti prisiljena staviti ključ u bravu, rekao je Klaus Wohlrabe, direktor istraživanja Ifo-a.
U sektoru maloprodaje strah je pak splasnuo nakon ukidanja ograničenja povezanih s pandemijom, pa je udio tvrtki koje strahuju od propasti više nego prepolovljen u odnosu na siječanj, sa 14,8 na 6,7 posto.
- Brojke još ne pokazuju tragove trenutne dinamike inflacije - konstatira Wohlrabe, no dodaje da 'visoka razina neizvjesnosti koju je stvorio rat u Ukrajini nije raspirila strah od propasti u ključnim sektorima'.
- Knjige narudžbi u industriji i dalje su pune - naglasio je ekonomist ifo-a.
Istraživanje S&P Globala o njemačkoj industriji u travnju pokazalo je drugačiju sliku, razotkrivši pad proizvodnje i potražnje nakon gotovo dvogodišnjeg oporavka od pandemijske krize.
Oslabljena potražnja dijelom odražava sve izraženiji pad izvoza, koji kompanije pripisuju posljedicama rata u Ukrajini, sankcijama Rusiji i opetovanom uvođenju strogih epidemioloških mera u Kini.
- Ti faktori pritisnuli su potražnju i istodobno pojačali pritsak na nabavne lance, uz najraširenije kašnjenje outputa od studenoga prošle godine - pokazalo je istraživanje S&P Globala.