Piše: Roko Kalafatić
Netflix je uspio nadmašiti vlastita tromjesečna očekivanja zaustavivši gubitke pretplatnika i ostvarivši veće prihode unatoč konkurenciji i nezavidnom globalnom gospodarskom okruženju. Financijski rezultati poslovanja koji su objavljeni početkom tjedna nakon zatvaranja tržišta došli su kao pravo iznenađenje koje vjerojatno ni oni nisu očekivali.
Makar gubitak 970.000 korisnika koji su mjesečno plaćali svoje pretplate ne može baš biti upakirano u dobru vijest, sve ovisi o načinu na koji se taj gubitak gleda. Naime, kompanija je za tromjesečno razdoblje koje je završilo 30. lipnja očekivala da će izgubiti čak dva milijuna pretplatnika, a to je očito natjeralo ulagače da požure zbog čega su dionice skoknule za gotovo osam posto u trgovanju izvan radnog vremena, objavio je Washington Post.
Zarađuje se unatoč krizi
Dionice kompanije su porasle za 5.6 posto uoči nedavne objave i tako se zatvorile na 201.63 dolara. Sve to usred širokog porasta koji je doveo do povećanja industrijskog prosjeka Dow Jones za više od 750 bodova ili 2,2 posto. Indeks S&P 500 i Nasdaq su narasli još više, za 2.8, odnosno 3.1 posto, a čini se da su ulagači itekako potaknuti dobrim rezultatima unatoč lošim predviđanjima tromjesečnih prihoda.
- Izazov je, ali i prilika povećati naše prihode i broj pretplatnika dok poboljšavamo naše proizvode, sadržaj i marketing kao što smo radili zadnjih 25 godina, ali bitno je i što bolje unovčiti našu veliku publiku - objavio je Netflix u izvješću.
Tvrtka je generirala gotovo osam milijardi dolara prihoda, dakle riječ je o povećanju od 8.6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, makar se stopa rasta usporava i iz Netflixa predviđaju da će se i dalje usporavati. Ipak, poručili su da očekuju novih milijun pretplatnika u sljedećem kvartalu.
Kriza nije zaobišla ni streaming giganta
Svoje probleme s rastom su pripisali nizu problema, uključujući veću konkurenciju, dijeljenje računa i globalne čimbenike kao što su nadolazeća globalna recesija i usporeno tržište te rat u Ukrajini. Ne bi li povećali prodaju, iz kompanije su kazali da će se više usredotočiti na razvoj i poboljšanje svojih linija prihoda.
Zbog toga će ubrzo uključiti plan pretplate temeljen na oglasima i ograničiti besplatno dijeljenje lozinki. Netflix će oglase na početku uvesti u nekolicinu tržišta na kojima je potrošnja u oglašavanju već na visokoj razini.
- Nadamo se da ćemo s vremenom stvoriti model bolji od linearnog TV oglašavanja koji će biti besprijekorniji i relevantniji za potrošače, ali i učinkovitiji za naše partnere - poručili su iz kompanije.
Podsjećamo da je Netflix nedavno objavio nadolazeću suradnju s Microsoftom koji će služiti kao globalna tehnologija oglašavanja i njihov novi prodajni partner. Uz razmatranje spuštanja cijena pretplate, također pokušavaju naći rješenje kako doći do novca 100 milijuna kućanstava koji dijele lozinke i pristupaju usluzi bez plaćanja.
Zbog toga bi korisnici ubrzo mogli plaćati dodatnu naknadu za gledanje sadržaja izvan primarnog prebivališta, odnosno mjesta na kojemu je aplikacija primarno kupljena i instalirana.
Mala pobjeda u ratu punom gubitaka
Unatoč trenutno zadovoljavajućim rezultatima, Netflix je izgubio 200.000 pretplatnika u prvom tromjesečju, što je prvi takav pad kupaca od početka njihovog poslovanja, a predviđaju još veće gubitke. Za streaming diva čija je priča potaknula rast broja korisnika i koji je bio član elitnih FAANG dionica - ostali su Facebook (Meta), Amazon, Apple i Google - sve manja baza korisnika koja može značiti propast.
Dionice su im pale za više od trećine u travnju, a unatoč maloj pobjedi, tvrtka je u padu od 66 posto ove godine. Ono što također predstavlja veliki izazov su konkuretni među streaming servisima kao Disney Plus, Prime Video, HBO Max i Paramount Plus.