Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Podravka: Robu isporučujemo prema uobičajnoj dinamici za ovaj dio godine

12. Ožujak 2022.

Lider je jučer objavio informaciju o tome da su hrvatske prehrambene kompanije počele svojim partnerima ograničavati isporuku robe, odnosno dostupne količine, na osnovu izjava i iskustva poduzetnika iz maloprodajnog i turističkog sektora. Konkretno, radilo se o tvrtkama Zvijezda i Podravka. Nakon poslanih upita u tvrtke Fortenova i Podravka, iz Fortenove nismo dobili odgovor, a u Podravci su tu informaciju demantirali, istaknuvši da kompanija redovno isporučuje robu prema svim svojim kupcima u kanalima retaila, Horece, industrijama i javnim institucijama prema redovnoj dosadašnjoj dinamici, uobičajenoj za ovaj dio godine. Jedine obustavljene isporuke jesu one prema Rusiji i Ukrajini, što je i javno objavljeno, kažu u Podravci.

Očito je u ovom trenutku potražnja za robom puno veća od ponude, a među poduzetnicima se uvukla panika kakvu smo imali među građanima kad je počela korona i svi su u strahu od nestašice krenuli gomilati brašno i wc papir. Potaknuti neizvjesnošću zbog svih trenutnih zbivanja oko rata sa Ukrajinom, nestašica i problema u opskrbi tvrtke su izgleda počele naručivati količine veće nego inače u ovom dijelu godine, kako bi stvorili zalihe. Očito to trenutno ne prolazi. Zvijezda, prema navodima trgovaca, osim što je ograničila količinu, navodno je ukinula i kapilarnu dostavu i odgodu plaćanja, tako da se roba može nabaviti u centralnom skladištu i platiti unaprijed. Iz Fortenove se nisu očitovali. Osim u trgovini, nervoza se osjeti u turističkom sektoru, u kojem je Uskrs 'pred vratima', počinje predsezona i otvaraju se objekti, a  hotelijeri nisu sigurni hoće li imati dovoljno robe za usluživanje gostiju sad, a kamoli u sezoni, kada se potražnja penje na puta deset.

Sugovornici koji su nam ukazali na trenutnu situaciju željeli su ostati anonimni jer su pregovori s partnerima u tijeku te se nadaju  da je ograničavanje količina kod nekih dobavljača samo privremena mjera koja će nestati, kada za sedam do deset dana proizvođači ponovno podignu cijene, što je scenarij za kojeg smo čuli s nekoliko strana. Tako da je Vladina mjera snižavanja PDV-a propala i prije nego što je kako treba zaživjela jer će trgovine tu razliku morati prenijeti u konačnu cijenu cijenu proizvoda.

20. rujan 2024 16:41