Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Što će Qelo napraviti s tri milijuna eura koje prikuplja obveznicama?

24. Ožujak 2025.
Tomislav Ivanetić, Predrag Šeatović, Tomislav Kajdi - uprava Qeloa
U Qelo-u su zaključili da više punionica i lokacija ne bi uspjeli razviti zbog sporosti administracije i prateće potpore.

Hoće li Qelo uspjeti prikupiti kapital od tri milijuna eura svojim obveznicama koje građani mogu kupiti idućih mjesec dana? Odgovor na to pitanje doznat ćemo kroz mjesec dana, kad se završi period iskaza interesa za njih. No, što Qelo namjerava napraviti s tim novcem i zašto na tržištu traže baš toliko?

Ekipa iz enasolAuta, vlasnika brenda Qelo EV Charging, s tim novcem namjerava izgraditi nove punionice na 18 lokacija s ukupno 60 priključaka i nadograditi postojeće punionice ultra brzim punjačima. Kako navode u svojoj prezentaciji, punionice se grade na atraktivnim gradskim lokacijama i na parkiralištima trgovačkih centara u gradovima i turističkim središtima u Istri i Dalmaciji, u Zagrebu i okolici, Međimurju i Slavoniji, a prosječni troškovi izgradnje priključnog mjesta su 50 tisuća. U roku od tri godine, proizlazi iz njihove prezentacije, prihodi bi trebali višestruko nadmašiti ova ulaganja, jer po instaliranom priključku (kojih na punionici ima više) u roku od tri godine do dospijeća obveznice očekuju kumulirani prihod veći od sto tisuća eura.

- U tijeku je izgradnja punionica na ulazu u Tunel Učka i odmorištu Mirna u Istri, dok će nove punionice biti smještene na već ugovorenim strateškim lokacijama poput trgovačkih centara, biranim gradskim lokacijama popularnih turističkih destinacija na obali, Zagrebu, Međimurju i Slavoniji – naveo je Milan Horvat, savjetnik koji pomaže enasolAutu u pronalasku investitora za Qelo.

U svojoj objavi na LinkedInu Horvat je istaknuo da sporiji rast kuplje električnih automobila Qelo nadoknađuje usmjeravanjem na strance koji pohode Hrvatsku pojačanu tijekom turističke sezone. Na to su upozorili i sami osnivači – Predrag Šeatović, Tomislav Kajdi i Tomislav Ivanetić – prilikom medijskog događaja povodom lansiranja obveznice. Qelova tajna je u ultrabrzom punjenju te interoperabilnosti njihove kartice s europskim punionicama, koja strancima omogućuje pristup na više od 800 punjača u EU. Dovoljno za turistički put u Hrvatsku bez puno razmišljanja, što potvrđuju i podaci o lanjskom rastu prihoda od gotovo pet puta, trostrukom povećanju broja punjenja i udjelu od gotovo tri četvrtine prihoda koji pristižu od punjenja na drugim mrežama.

Naravno, vlastita mreža omogućuje stabilnost prihoda i veću profitabilnost, zbog toga je i žele proširiti. Nakon ove runde prikupljanja kapitala očekuju da će uslijediti dokapitalizacija i ulaganje institucionalnih investitora koje planiraju iskoristiti za uspostavu mreže s više od 100 priključaka na više od 30 lokacija i to na autocestama, trgovačkim centrima i turističkim središtima. A zašto svojim obveznicama traže baš tri milijuna eura svježeg kapitala?

- Više ne bi mogli potrošiti – rekao je član uprave enasolAuta Tomislav Kajdi na prezentaciji obveznica.

Naime, iz vlastitog iskustva enasolAuto ocijenio je da više punionica i lokacija ne bi uspjeli razviti zbog sporosti administracije i prateće elektroenergetske potpore. Pa su ostali na ovoj svoti i planu širenja. A hoće li uspjeti prikupiti taj kapital? Ciljana svota nije nedostižna, a raspodijeljena je u broj obveznica podesan za ulaganje širokog kruga zainteresiranih. No, postoje mogućnosti da se prag spusti i ispod tisuću eura. Naime, FIMA Milana Horvata pripremila je modele zajedničke kupnje za sve kojima je prag od tisuću eura previsok, čime će otvoriti vrata da se stekne i manje od jedne cijele obveznice.

30. ožujak 2025 07:33