Nakon softverskih platformi Tabu i Elevien – prve za analizu plaća u hrvatskom IT sektoru, druge za gimnastička natjecanja, domaća IT tvrtka Bornfight ne staje s novim digitalnim proizvodima. Prošli su tjedan, naime, na Kongresu hrvatskog kampinga u Šibeniku predstavili platformu za upravljanje kampovima imena Swen. Kako je u najavi na LinkedInu napisao Tomislav Grubišić, izvršni direktor Bornfighta, želja im je da Swen bude za kampove ono što je gmail za mailove i Slack za poslovnu komunikaciju.
– Na početku smo jako ambiciozno i naivno krenuli raditi nešto za što će svaka osoba u turizmu reći da se samo lud čovjek može upustiti u takvu avanturu. Trebalo nam je više od dvije godine da shvatimo, izmapiramo, složimo arhitekturu koja će ‘izdržati‘ svaki kamp. I onda smo shvatili da sve što smo napravili moramo zapravo obrisati i napraviti sve od nule ‘kako spada‘. Sjedili smo u jednom u najvećih kampova, analizirali svaki korak u svakom procesu dok nismo pokrili sve. I dvije godine nakon, lansiramo na tržiste nešto novo – opisao je Grubišić na LinkedInu proces nastajanja platforme koja već ima prve korisnike.
Treći je to softverski proizvod nastao u Bornfightu koji agencijski model poslovanja nastoji ostaviti iza sebe te se fokusirati na vlastite, suvlasničke digitalne biznise. Grubišić objašnjava da su tim putem, koji se zove ‘venture building‘ model, krenuli ‘prirodno‘.
Udio u drugim tvrtkama
Kao agencija klijentima su davali mnogo stručnog znanja i iskustva te im tako pomogli stvoriti uspješne tvrtke, nakon čega nisu mogli strateški upravljati tim tvrtkama i proizvodima. S venture buildingom situacija je drugačija, budući da tvrtka koja razvija softver ulazi u vlasničku strukturu tvrtke-klijenta.
– Došli smo do razine da bez većih izazova možemo voditi i razvijati nekoliko startup kompanija istovremeno. Naši zaposlenici su dedicirani na jedan od tri proizvoda koja trenutno razvijamo po ovom modelu i osigurali smo vrlo kvalitetna partnerstva koja će nam omogućiti da na pravi način podržimo te nove kompanije u svakoj pojedinoj fazi razvoja – kaže Grubišić.
– Za razliku od akceleratora, inkubatora i venture capital fondova koji osnivačima startup tvrtki pomažu primarno u pronalaženju investicija, venture building kompanije pokrivaju sve aspekte razvoja tvrtke te funkcioniraju kao pravi suosnivači, a zauzvrat uzimaju udio u vlasništvu kompanije. Suosnivači tako dobivaju iskusne suosnivače, tehnološki tim i ostale usluge koje su im potrebne da stvore uspješan biznis, za manje vremena nego što bi to mogli sami – dodaje Grubišić te objašnjava da im je takav model poslovanja omogućio da i zaposlenicima daju pravo na udio u vlasništvu tvrtke.
Novi proizvodi već iduće godine
Osim razvoja kompanija u vlasništvu Bornfighta, poput spomenutih Eleviena, Tabua i novopokrenutog Swena, cilj im je nastaviti raditi i s drugim kompanijama.
– Trenutno radimo na tri digitalna proizvoda iz raznih industrija te imamo u planu pokrenuti nekoliko novih u sljedećoj godini. Većina naših proizvoda suosnovana je sa stručnjacima iz pojedinih industrija koji su prepoznali potrebu i priliku u svojoj industriji te nam se obratili da zajedno izgradimo proizvod i tvrtku. Jer osim kompanija u vlasništvu Bornfighta, cilj nam je i razvijati proizvode u suradnji sa suosnivačima koji imaju jaka domenska znanja i dubinski poznaju problematiku iza svojih poslovnih ideja, ali trebaju tim i iskustvo u razvoju digitalnih proizvoda – kaže Grubišić kojemu planova za daljnji razvoj poslovanja ne nedostaje.
Napominje da se kod njih stalno ‘kuhaju‘ nove ideje, provode istraživanja tržišta te razgovaraju sa startupovima, domenskim stručnjacima i investitorima. Iz toga će se, vjeruje Grubišić, zasigurno izroditi još proizvoda.