Hrvatska turistička zajednica u drugoj fazi natječaja za krovni komunikacijski koncept i vizualni identitet odabrala je pet ponuditelja za ‘Big Ideu‘ te 10 ponuditelja za izradu vizualnog identiteta. Dok su za vizualni identitet u drugu fazu natječaja ušla četiri ponuditelja sa sjedištem u Hrvatskoj: McCann Zagreb + SDG, Boris Ljubičić, Spellcaster te Filburg, za krovni komunikacijski koncept u drugi krug nije ušla niti jedna agencija iz Hrvatske.
Kako objašnjavaju u HTZ-u, odaziv na međunarodni natječaj je bio iznimno velik, pristiglo je ukupno 27 prijava, a javile su se mnoge renomirane agencije koje imaju bogato i relevantno iskustvo te istaknute reference za ovakav posao.
-Neki od osnovnih kriterija bili su: izdvojeni projekti koji dokazuju potrebnu ekspertizu i iskustvo s područja brendiranja turističkih destinacija i turizma, popis relevantnih strukovnih nagrada, minimalno pet godina poslovanja u području brendiranja, životopisi članova tima (brend strateg i kreativni direktor), itd. Stručno Povjerenstvo je procijenilo pristigle prijave ocjenom svakog pojedinačnog kriterija pomoću unaprijed definirane bodovne ljestvice te se prema dodijeljenim bodovima utvrdila lista pet najbolje rangiranih ponuditelja, koji su zadovoljili zadane kriterije u najvećoj mogućoj mjeri te su njihovo iskustvo, reference i ekspertiza u tom smislu bili značajniji u odnosu na druge ponuditelje – objašnjavaju u HTZ-u.
Tako su u drugi krug natječaja za izradu krovnog komunikacijskog koncepta (Big Idea) odabrani ponuditelji SS+K, MMGY Global, MR.H, Black Diamond Agency te Publicis Poke, dok su u drugi krug za izradu vizualnog identiteta odabrani McCann Zagreb + Scandinavian Design Group, MMGY Global, MR.H London, Saint Elmo‘s Tourismusmarketing GmbH + Saint Elmo‘s Munich, Boris Ljubičić, Rebecca Battman Limited (RBL), Publicis Poke, Black Diamond Agency, Spellcaster te Filburg.
Članovi Stručnog povjerenstva koji su odabrali agencije jesu Feđa Vukić sa Studija dizajna, Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu, Josip Mikulić s Katedre za turizam Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, Mirko Ilić, grafički dizajner, ilustrator, Tomislav Popović, predsjednik Uprave Maistre, Eulogio Bordas, konzultant i osnivač Tourism Industry Advisors, Božo Skoko sa Odsjeka za strateško komuniciranje Fakulteta političkih znanosti, Petra Mlačak Rosić, savjetnica u Kabinetu ministrice turizma, Mirko Herceg, savjetnik ministrice turizma, Renata Deželjin, direktorica Sektora za brend HTZ-a te Ivana Hrestak, isto iz Odjela za brend HTZ-a.
Još se ne zna ukupna vrijednost natječaja jer natječajnom dokumentacijom nije dan okvir procijenjene vrijednosti nabave. Međutim, ponuditelji koji su ušli u drugu fazu moraju u sklopu ponude priložiti i troškovnik pa će ukupna vrijednost ovisiti o predloženom konceptu kreativnog rješenja. U konačnoj evaluaciji ocjena stručnog Povjerenstva nosi 50 bodova, istraživanje tržišta 40 bodova, a preostalih 10 bodova se odnosi na cijenu ponude. Svi će ponuditelji prezentirati svoja rješenja, a svaki predstavljeni krovni komunikacijski koncept i vizualni identitet bit će testiran na reprezentativnom uzorku ciljane publike na prioritetnim tržištima za hrvatski turizam.