Teslina marža u drugom tromjesečju dosegnula je najnižu razinu u više od pet godina, tvrde stručnjaci te očekuju kako će sutra i sam Elon Musk potvrditi ove podatke.
Popusti zbog ‘čišćenje‘ zaliha, sniženje cijena i poticaji za kupnju električnih automobila u mnogim zemljama smanjili su Teslinu maržu u posljednje dvije godine, dok je prodaja pala jer su se kupci umorili od njegove stare linije modela. Sve je to dovelo i do otpuštanja 10 posto globalne radne snage što se dogodilo još u travnju ove godine, piše Reuters.
Sada, ulagači u Teslu žele od Elona čuti više o tehnologiji samovozećih automobila kako bi se tvrtka još jednom izdvojila od ostalih proizvođača automobila i potaknula novi rast dionica koje su svoje rekorde brojale u 2021. godini.
Musk je ranije ove godine najavio da će Tesla predstaviti svoj robotaxi 8. kolovoza, ali je prošli tjedan objavio kako će proizvođaču automobila trebati više vremena da ugradi promjenu dizajna nakon medijskog izvješća da je lansiranje odgođeno za listopad.
Wall Street očekuje da će Teslina automobilska bruto marža, isključujući regulatorne kredite, pasti na 16,27 posto u razdoblju od travnja do lipnja, što je najniža vrijednost od prvog kvartala 2019., tvrdi 20 analitičara koje je anketirala analitička tvrtka Visible Alpha. Profitna marža od prodaje vozila, isključujući prodaju regulatornih kredita, iznosila je 16,36 posto u razdoblju siječanj-ožujak i 18,14 posto u drugom kvartalu 2023. godine.
Teslino sniženo financiranje u vrijeme kada su kamatne stope visoke ‘predstavlja još manje vidljivo sniženje cijena‘, rekao je Bernsteinov analitičar Toni Sacconaghi.
Taj će se trošak ‘realizirati postupno tijekom trajanja zajma, učinkovito gurajući pritisak na maržu u buduća razdoblja‘, rekao je. Marže će vjerojatno pasti na dno do kraja ove godine i početi rasti sljedeće godine, kažu analitičari, kako se smanjuju troškovi povezani s povećanjem proizvodnje Cybertrucka.
Bez konkurencije
Neki investitori vjeruju da Tesla ima malu konkurenciju u američkoj robotaxi industriji te da se Teslina flota od milijuna automobila lako mogu pretvoriti u robotaksije jednostavnom nadogradnjom softvera što tvrtki daje prednost u odnosu na druge proizvođače automobila i platforme za dijeljenje vožnje.
No, kao što se dogodilo s električnim vozilima, Tesla bi se u Kini mogla suočiti s konkurencijom BYD-a, najvećeg proizvođača električnih vozila u zemlji i desetak drugih tvrtki koje su uvele sustave za pomoć vozaču. Međutim, stručnjaci za samovozeće automobile i propise tvrde da bi tvrtka mogla biti godinama udaljena od izdavanja potpuno autonomnog vozila s regulatornim odobrenjem.
Samovozeće tvrtke, uključujući Cruise, suočile su se s tehničkim i regulatornim preprekama, a robotaxiji bi mogli donijeti nove izazove za Muska, koji je nedavno podržao Donalda Trumpa za predsjednika SAD-a.
Najveća prepreka za robotaksije bit će dobivanje regulatornih odobrenja. Trumpova bi administracija mogla pomoći da se to brzo pomakne - rekao je Dennis Dick, dionički trgovac u Triple D Tradingu.
Tesla je u travnju najavila strateški zaokret u razvoju svojih vozila, odlučujući se za uvođenje ‘novih modela‘ do početka 2025. koristeći postojeće automobilske platforme i proizvodne linije, odstupajući od prethodnih planova za potpuno novi model.
Tesla je kupcima isporučila više automobila nego što su analitičari očekivali u tri mjeseca do lipnja, ali isporuke su bile oko 5 posto manje nego godinu dana ranije. Analitičari uglavnom očekuju da će tvrtka malo povećati isporuke ove godine. Kako bi dostigao svoj rekord isporuke iz 2023. od 1,81 milijuna vozila, Tesla treba isporučiti najmanje 977.815 vozila u drugoj polovici ove godine.