Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Uz grčki D-Marin, hrvatski Sense4Boat pametnim senzorima želi spriječiti što više ugroza na brodovima

25. Studeni 2022.
Gorjan Agačević i Krešimir Žic

Jedan od najvećih lanaca marina u Europskoj uniji D-Marin kupio je udio u Sense4Boatu, tvrtki iz Punta na Krku specijaliziranoj za razvoj brodskih senzora za opasnost. Iako na tržištu ima mnogo sličnih proizvoda koji vlasnicima omogućuju nadzor nad plovilima, njegov sustav pametnih brodova ističe se jer najprije o incidentu obavještava marinu, a onda i vlasnika

Grčka nautička tvrtka D-Marin, jedan od najvećih lanaca marina u Europskoj uniji, nedavno je preuzela udio u hrvatskoj tvrtki Sense4Boat, čiji je osnivač i suvlasnik dugogodišnji poduzetnik Krešimir Žic, ujedno i suvlasnik Marine Punat, a dio suvlasništva drži i Žicov poslovni partner Gorjan Agačević.

Sense4Boat tvrtka je specijalizirana za razvoj senzora opasnosti za brodove, koji vlasnike obavještava o prodoru mora, požarima i sličnim udesima. Već ga upotrebljavaju neke hrvatske i strane marine, trenutačno ih je instalirano oko 2500, a suradnjom s D-Marinom Žic i Agačević planiraju doći do broja od 50.000 senzora. Neki od njih već su se dokazali i spasili brodove od požara, potonuća ili krađe.

Na ideju osnivanja te IT tvrtke u području nautike Žica je potaknulo njegovo osobno višegodišnje iskustvo, tijekom kojega je svjedočio brojnim nezgodama na plovilima. Brodovi veliku većinu svog ‘životnog vijeka‘ provedu privezani u lukama i marinama te iako je uvriježeno mišljenje da im najviše mogu naštetiti oluje, valovi i vjetrovi u bespućima mora, upravo su mirne luke za njih – najopasnije. Tu, pak, uskače moderna tehnologija koja može pomoći spriječiti razne nezgode.

– Digitalizacija i posebno tehnologija interneta stvari ključne su kompetitivne prednosti svake moderne marine. Iznimno nas raduje činjenica da je upravo D-Marin, kao jedan od najjačih svjetskih brendova u nautičkoj industriji, s više od 20 marina na premium lokacijama u Dubaiju, Grčkoj, Turskoj, Italiji i Hrvatskoj, prepoznao kvalitetu naših rješenja i odabrao upravo našu tvrtku kao strateškog partnera za digitalizaciju svojeg poslovanja.

S pomoću novoformirane zajedničke tvrtke uvest ćemo svoja postojeća rješenja u sve marine iz D-Marinova portfelja, a sinergijom svojih razvojno-istraživačkih resursa stvarati inovativna rješenja koja će transformirati cijelu nautičku industriju – objašnjava Žic, kojega smo za odgovore ulovili između dva putovanja, najprije u Prag, a zatim u Grčku.

Spoj nautike i tehnologije

Ove godine očekuju oko milijun eura prihoda, a za iduću godinu nadaju se da će biti i dvostruko veći. Takav trend rasta, napominju, nastavit će se sigurno sljedećih nekoliko godina. Sav prihod planiraju uložiti u razvoj poslovanja, a šira vizija im je da tvrtka postane lider u području digitalne transformacije nautičke industrije.

Dobar dio svoje karijere Žic je proveo na čelu Marina Punat Grupe, koju je davne 1964. osnovano njegov otac Dragutin Žic. Tijekom 20 godina iskustva upravljanja marinom s više od 1500 brodova shvatio je da digitalizacija mora biti poslovni prioritet. Zato dugoročno žele da Sense4Boat postane globalno prepoznat proizvod.

– Budući da sam diplomirani inženjer telematike, već na početku okupio sam tim vrhunskih IT stručnjaka s kojima sam zajedno stvorio tvrtku Marinacloud kao ERP koji se već godinama upotrebljava u Puntu, ali i mnogim drugim marinama. Potaknuti brojnim sigurnosnim incidentima, kao što je, primjerice, požar iz 2012. godine u kojemu su izgorjela 22 broda, uhvatili smo se posla i stvorili Sense4Boat kao sustav kojim možemo uspješno prevenirati sve važnije sigurnosne rizike na plovilima – objašnjava Žic, koji je danas iz vlasništva Marine Punat gotovo izašao, ostao mu je samo mali vlasnički udio.

Uza Žica, u razvoj Sense4Boata 2020. godine pridružio se i Gorjan Agačević. Kao i Žic, i Agačević ima strast prema visokoj tehnologiji s jedne te moru i brodovima s druge strane, budući da je također nautičar. Iako na tržištu postoje brojni slični proizvodi koji vlasnicima omogućuju nadzor nad plovilima, njihov sustav ‘pametnih brodova‘ ističe se jer prvo o incidentu obavještava marinu, a onda i vlasnika, ali uz informaciju da su se službenici marine već pobrinuli za problem.

– S obzirom na to da vlasnici uglavnom žive stotinama kilometara daleko, a sigurnosni incidenti prema definiciji podrazumijevaju žurnost, sigurno ćete se složiti sa mnom da je uporabna vrijednost takvih sustava ograničena. Naš je sustav osmišljen na potpuno drugačiji način. Kod njega sigurnost i briga za plovilo postaju sastavni dio usluge marine u kojoj se plovilo nalazi – objašnjava Žic.

S kojim se sve izazovima u digitalizaciji nautike susreću te koji su im planovi za budućnost pročitajte u novom broju tiskanog i digitalnog Lidera.

22. studeni 2024 11:17