Zagrabački holding danas je predstavio rezultate poslovanja za 2021. godinu prema kojima je tvrtka zabilježila 794 milijuna kuna gubitaka. Taj je gubitak veći od onog iz 2020. godine za 325 milijuna kuna, no predsjednik Uprave Ivan Novaković je istaknuo da, kada se izuzmu jednokratne stavke na počišćene bilance, dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) za 2021. godinu iznosi pozitivnih 230 milijuna kuna što je za 77 milijuna kuna više nego 2020. godine.
– To znači da je nakon niza godina zaustavljen trend propadanja operativnog poslovanja te da aktivnosti i mjere koje smo započeli u drugoj polovici 2020. godine pokazuju pozitivne rezultate već sada – poručio je Novaković.
Na ostvareni rezultat Holdinga u 2021. utjecale su makroekonomske promjene, prvenstveno značajna promjena cijene plina. Također, tu su i rezervacije za otpremnine radnika koji će biti utvrđeni kao višak te preispitivanje razine nadoknadive vrijednosti imovine i adekvatnosti obveza te poslovnih modela Grupe. Kao rezultat navedenog jednokratno su uvećani troškovi poslovanja za 2021. godinu u iznosu od 523 milijuna kuna te u iznosu od 182 milijuna kuna za 2020. godinu.
Novaković je dodao i da je iza njih težak period konsolidacije poslovanja, ali da je, unatoč tome što je ostvaren negativan poslovni rezultat, zadovoljan jer su 'u kratkom roku okrenuli trendove poslovanja u pozitivnom smjeru' te da aktivnosti i mjere započete u drugoj polovici prošle godine vode ostvarenju ambicioznih ciljeva koje žele ostvariti u ovoj godini.
- Siguran da će budući financijski izvještaji pokazati znatno bolje rezultate te da ćemo ostvariti planiranih 504 milijuna kuna pozitivne EBITDA-e čime ćemo ostvariti temelje za održivo poslovanje i daljenje investicije koje su nužne Zagrebačkom holdingu - zaključio je Novaković.
Sadašnja Uprava stabilizaciju poslovanja podružnica i povezanih tvrtki planira ostvariti nizom mjera podizanja efikasnosti koje uključuju smanjenje broja administrativnog osoblja, komercijalizaciju i prodaju neoperativne imovine, uspostavljanje efikasnijeg sustava kontrole naplate te usklađenje cijena usluga u tržišnim djelatnostima, poput najma komercijalnih objekata. Proširenjem postojećih usluga i digitalizacijom poslovanja planira se dodatno smanjiti troškove, a istovremeno povećati kvaliteta i dostupnost usluga građanima.
Također, Holding navodno za 2022. nema u planu povećanje cijena usluga, no moguće promjene će ovisiti o općenitom rastu cijena, naviše plina i struje.