Ukratko
StoryEditor

Broj gledatelja na Youtubeu za podcaste ne znači ništa u financijskom smislu, sponzori ga čine održivim

01. Listopad 2024.
WMF Podcast panel
piše: Karlo Tašler

Zajedničko im je da nisu odustajali. To je uostalom i glavna poruka koju su podcasteri poslali na Weekend Media Festivalu. Panel pod nazivom ‘Podcast Starter Pack‘ koji je u Rovinju moderirao Roko Kalafatić, poslovni novinar i voditelj Liderovog podcasta, okupio je neke od najpoznatijih hrvatskih predstavnika medijske forme koja iz dana u dan raste i zauzima sve više medijskog prostora.

Podcast Inkubator, najgledaniji hrvatski podcast, predstavljao je Ratko Martinović koji je upozorio da broj gledatelja na Youtubeu ne znači ništa u financijskom smislu, već da su sponzori oni koji podcast čine održivim. Podcast Inkubator krenuo je s emitiranjem 2017. godine, a Ratko je od onda ugostio najpoznatije hrvatske i regionalne pjevače, glumce, sportaše, pisce, komičare, ali i mnoge druge koji su u emisiji gostovali mnogo prije nego su javnosti postali poznati. Pravi uspon podcast je kao forma doživio za vrijeme pandemije kada su priliku za izlaganjem svoje strane priče dobili gosti za koje se nije našlo mjesta u tradicionalnim medijima.

Na panelu je sudjelovao i Danijel Matkov, jedan od suosnivača podcasta 3SOMA, koji za razliku od Podcast Inkubatora publiku ne privlači gostima, već se njegov podcast sastoji od razgovora s dvojicom prijatelja, također suosnivačima podcasta. Ono što im je zajedničko s Podcast Inkubatorom je to da nemaju specifične teme kojima se bave, već razgovaraju o širokom spektru ideja.

Drugo dvoje panelista, Ana Radišić, koja vodi istoimeni podcast, te Vinko Mihaljević sa svojeg Lood podcasta, imaju drugačji pristup te vjeruju da je ciljna publika ključ pa su njihove teme u skladu s interesom publike koja ih gleda. Na Ana Radišić Podcastu gledatelji mogu čuti osobne priče uspješnih ljudi, a Vinko se fokusira na mentalno zdravlje i tajne ljudskog uma. Svi se oni slažu da je produkcija bitan dio podcasta te da, o čemu god da se priča, određene financije moraju biti uložene u opremu i studio.

Neki podcasti imaju bolju prolaznost na novim društvenim mrežama poput TikToka, dok neki preferiraju Facebook ili Instagram. U publici se našao i Vladimir Stanković, organizator najvećeg poslovnog podcasta u regiji pod nazivom Biznis Priče, pa je moderator Roko i njemu dao priliku da s publikom podijeli svoja iskustva o tome kako monetizirati podcast.

14. listopad 2024 02:34