Ukratko
StoryEditor

Daniel Šimić (A1 Hrvatska): Za male i srednje poduzetnike važno je digitalno unaprijediti korisničko iskustvo

02. Studeni 2022.
Danijel Šimić

Budući da kreću vaučeri za digitalizaciju u sklopu NPOO-a, A1 Hrvatska je za male i srednje poduzetnike pripremila nekoliko paketa usluga. Poduzetnici koji namjeravaju sudjelovati u tom programu mogu se opustiti i sve procese transformacije prepustiti iskusnim stručnjacima, a oni se mogu u potpunosti posvetiti razvoju vlastita biznisa

U sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO) malim i srednjim poduzetnicima namijenjeni su vaučeri za digitalizaciju kako bi im se pružila podrška u poslovanju. A telekomunikacijska rješenja i ona na području informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) postala su za male i srednje poduzetnike iznimno važna zbog trenutačnih trendova digitalnog unaprjeđenja korisničkog iskustva, smatra Daniel Šimić, glavni direktor za poslovne korisnike A1 Hrvatska.

Zato je A1 Hrvatska pripremila za klijente prilagođene pakete rješenja koji su usmjereni prema korištenju NPOO sredstava za digitalizaciju. Upravo u tom okviru A1 Hrvatska, istaknuo je Šimić, vidi sebe kao prirodnog partnera brojnim poduzećima, kojima može omogućiti bržu i efikasniju digitalizaciju poslovanja te primjenu pametnih i ICT rješenja.

Koji su vaučeri za digitalizaciju poduzetnicima najzanimljiviji?

– Za male i srednje poduzetnike A1 Hrvatska pripremila je dvije vrste standardiziranih paketa usluga. Prva vrsta usluga odnosi se na vaučere za digitalni marketing kojima se razvijaju i provode strategije digitalnog marketinga. To se odnosi na procese poput izrade i unaprjeđenja web stranica, internetskih trgovina i platformi, mobilnih aplikacija te izrade rješenja mobilnog plaćanja.

Druga vrsta usluga je posebno aktualna danas i odnosi se na tvrtke koje su već započele digitalizaciju poslovanja te žele dodatno poboljšati kibernetičku sigurnost svojih sustava informatičke tehnologije. Taj vaučer uključuje usluge poput izrade sigurnosnih i tehničkih izvješća, provjere propusnosti podataka te penetracijskih ispitivanja. Dodatno, postoje i druge usluge koje bolje odgovaraju poduzetnicima čije se poslovanje temelji na digitalnom pristupu te pomoću rješenja za internet stvari i napredne analitike žele dodatno nadograditi svoj portfelj usluga i proizvoda. Taj vaučer obuhvaća razvojne i istraživačke pilot-projekte za složeniju digitalnu transformaciju te uključuje procese poput integracije rješenja daljinskog očitovanja, rješenja interneta stvari, virtualne stvarnost i pametnih analitika.

Imate li savjet za one koji namjeravaju sudjelovati?

– Digitalna transformacija postala je neizbježna, posebice uz razvoj naprednih ICT te pametnih rješenja kojima se poslovanja poduzetnika mogu unaprijediti. Poduzetnici koji namjeravaju sudjelovati u tom programu sve procese transformacije mogu prepustiti iskusnim stručnjacima, a oni se mogu u potpunosti posvetiti razvoju vlastitog biznisa. Također, svi sudionici tog programa svakako će time uložiti u budućnost svojega poslovanja te imaju priliku postati predvodnici na tržištu.

Digitalizacija poslovanja postala je obavezna i ključna poluga uspjeha na tržištu, a tome je dodatno pridonio i nedostatak ljudskih resursa, koronakriza, zaključavanje, čime su se ubrzali i transformirali procesi u kompanijama koje žele biti vodeće na tržištu, što se odnosi i na male te srednje poduzetnike. Iznimno mi je drago što u sklopu ovakvih nacionalnih projekata kao kompanija možemo biti podrška i partner u pozitivnoj transformaciji poduzetnika, ali i hrvatskog gospodarstva.

Objavljena su i dva poziva za djelatnost turizma iz NPOO-a.

– Trenutačno su objavljena dva najveća poziva za sektor turizma. Poziv ‘Jačanje održivosti te poticanje zelene i digitalne tranzicije poduzetnika u sektoru turizma‘ odnosi se na privatna poduzeća, a poziv ‘Regionalna diversifikacija i specijalizacija hrvatskog turizma kroz ulaganja u razvoj turističkih proizvoda visoke dodane vrijednosti‘ namijenjen je jedinicama lokalne samouprave, ustanovama i trgovačkim društvima čiji su osnivači javnopravna tijela. A1 Hrvatska nudi cjelokupnu paletu usluga i pametnih rješenja pružateljima turističkih usluga kao i njihovim korisnicima. Od beskontaktne prijave i odjave gostiju, pametnog parkinga, rješenja za kibernetičku sigurnost, mobilnog plaćanja, pametnog zbrinjavanja otpada, zelenih rješenja, videonadzora do sigurnosnih rješenja.

Kada govorimo o digitalizaciji, u najavi stoje i prilike putem Javnih poziva za jedinice lokalne samouprave gdje se upravo implementacijom pametnih rješenja unapređuje koncept pametnih gradova. Koja su to rješenja već primijenjena u Hrvatskoj?

– Koncept pametnoga grada povezuje tehnologiju, uređaje i komunikacijsku mrežu kako bi se što bolje optimizirale usluge, ali i učinkovitost procesa u gradu. Neka od rješenja koja su implementirana u nekoliko gradova i mjesta diljem Hrvatske su pametan parking, pametni spremnici za otpad i niz projekata naprednog daljinskog očitavanja, kao na primjer u gradu Vrbovcu u kojem se plinska očitanja za Plin Vrbovec odvijaju udaljeno. Ove su usluge samo dio mogućnosti koje mogu nastati primjenom pametnih tehnologija, a svaka od tih usluga čini život ugodnijim, održivijim i pametnijim.

Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom A1 Hrvatska.

22. studeni 2024 06:17