Ukratko
StoryEditor

DHL-ova anketa: 95 posto online kupaca odustaje od kupovine ako željena opcija dostave nije dostupna

24. Listopad 2023.
DHL 

Poslovna jedinica DHL eCommerce dovršila je novu Globalnu anketu o online kupcima za 2023. i također objavila novo europsko izvješće. Kako bi se dobio detaljan uvid u njihove obrasce kupovine putem e-trgovine, ispitani su kupci iz deset zemalja diljem Europe i, po prvi put, iz 13 zemalja diljem svijeta. Ankete online kupaca nude uvid u to gdje i zašto potrošači kupuju preko granice, što kupuju, kako troše, njihove stavove prema isporuci i povratu i zašto je održivost važna online kupcima diljem svijeta. Anketa uključuje glavna globalna tržišta u Europi, Americi, Africi, Azijsko-pacifičkoj regiji, Kini i na Bliskom istoku.

 - Rezultati naše najnovije ankete o online kupcima pokazuju da su fleksibilnost i transparentnost dostave ključni za kupce, no održivost također sve više dobiva na važnosti, pri čemu je gotovo polovica kupaca čak spremna prihvatiti duže rokove isporuke. Međutim, spremnost da se plati više još uvijek je relativno niska i iznosi 28 posto, no uvjereni smo da će se i to promijeniti sa sve većim brojem održivih opcija isporuke i rješenja. Naše ankete pružaju vrijedne uvide u ono na što online trgovci na malo trebaju obratiti pozornost kako bi kupci bili zadovoljni i kako bi svojim kupcima osigurali uspješno korisničko iskustvo - kaže Pablo Ciano, izvršni direktor poslovne jedinice DHL eCommerce.

Ključ svega su fleksibilnost i mogućnost planiranja

Fleksibilne mogućnosti dostave od ključnog su značaja za online kupce. 95 posto kupaca diljem svijeta navelo je kako su odustali od kupovine u prošlosti jer željena opcija dostave, kao što je dostava na kućnu adresu ili mogućnost dostave u paketomate, nije bila dostupna. Isto vrijedi i za potrošače u Europi. 90 posto europskih kupaca kaže da nisu dovršili online narudžbu jer roba nije mogla biti isporučena na mjesto ili u vrijeme koje im je odgovaralo.

Za kupce je također važna mogućnost preusmjeravanja njihovih isporuka u zadnji tren. 75 posto globalnih kupaca i 72 posto kupaca u Europi želi fleksibilnost prilikom dostave paketa na drugo mjesto kada nisu kod kuće.

Nadalje, oko dvije trećine europskih online kupaca želi znati koje poduzeće za dostavu obrađuje njihove pakete prije nego što ih naruči. 43 posto kupaca čak bi odustalo od kupovine ako im se ne bi svidio ponuđeni dostavljač. Situacija je slična i kod potrošača na globalnoj razini pa 70 posto kaže da je vrlo važno znati o kojem se dostavljaču radi, a 43 posto bi otkazalo online kupovinu ako ne vjeruje ponuđenom dostavljaču. Taj se postotak u regijama poput Bliskog istoka i Sjeverne Afrike penje na čak 61 posto. Ukratko, niz mogućnosti dostave igra ključnu ulogu za online kupce kako u Europi tako i diljem svijeta.

Porast usluge kupovine putem društvenih mreža i pretplate

Kanali društvenih mreža postaju sve važniji kao prodajni kanali za trgovce. Sedam od deset kupaca diljem svijeta koristi se društvenim mrežama za inspiraciju za kupovinu. Kina i Tajland vode na ljestvici što se tiče kupovine putem društvenih mreža. Više od polovice ispitanika kaže da redovito kupuju na platformama društvenih mreža naspram globalnog prosjeka od 28 posto. U Europi je 48 posto kupaca u prošlosti kupovalo putem društvenih mreža među kojima prednjače Facebook i Instagram. Međutim, TikTok  je početo primjetno uzimati maha, a popularnost streaming videa čini YouTube također važnim prodajnim kanalom društvenih mreža.

U porastu su i usluge pretplate. Čak 31 posto kupaca u Europi kaže da ima barem jednu pretplatu s online prodavačem, a najpopularnije su pretplate na one prodavače koje nude proizvode iz industrije ljepote i hrane. Diljem svijeta 36 posto kupaca ima pretplatu na uslugu online trgovca,  s tim da trgovci kozmetičkih proizvoda zauzimaju prvo mjesto kada govorimo o pretplatama,  a slijede ih hrana i odjeća.

Kupci se žele okrenuti ekološki prihvatljivim rješenjima

Održivost je i dalje važan aspekt za online kupce. 64 posto kupaca u Europi kaže da im je važna održiva kupnja putem interneta, ali samo je svaki peti voljan dodatno platiti za ekološki prihvatljiviju dostavu, očekujući da će trgovci na malo snositi dodatne troškove. Međutim, 49 posto europskih kupaca spremno je prihvatiti duže rokove isporuke ako to znači da je isporuka održivija. Na globalnoj razini situacija je slična. Više od 70 posto ispitanika kaže da im je održivost važna kada kupuju online, a gotovo polovica njih bila bi spremna dulje čekati na svoju pošiljku. No, ako im se da mogućnost izbora, samo 28 posto kupaca smatra prikladnim platiti više za održiviju isporuku.

Kupci uživaju u raznim mogućnostima plaćanja

Prodavači e-trgovine diljem svijeta nude razne mogućnosti plaćanja. 85 posto europskih online kupaca i 85 posto globalnih kupaca zadovoljno je opcijama plaćanja koje se trenutačno nude. Kreditne ili debitne kartice i digitalni novčanici kao što je PayPal i dalje su najpopularnije opcije, ali opcije BNPL (kupite sada, platite kasnije) u porastu su u Europi, posebice u Švedskoj, Nizozemskoj, Njemačkoj i Austriji, dok gotovina pri isporuci i dalje igra važnu ulogu u dijelovima svijeta kao što su regija MENA (32 posto), Češka (22 posto) i Italija (15 posto).

DHL-ova Globalna anketa o online kupcima za 2023. pruža uvid u međunarodnu industriju e-trgovine, određena tržišta i preferencije potrošača. Poslovna jedinica DHL eCommerce naručila je studiju kako bi bolje razumjela navike potrošača u online kupovini kako na europskoj tako i na globalnoj razini. Globalno istraživanje provedeno je na 13 svjetskih tržišta (Argentina, Australija, Brazil, Kanada, Kina, Indija, Malezija, Maroko, Nigerija, Južnoafrička Republika, Tajland, UAE i SAD), uz deset europskih zemalja i uključivalo je 11.500 sudionika. Europsko istraživanje bavi se detaljnije s deset ključnih europskih tržišta (Velika Britanija, Francuska, Španjolska, Njemačka, Švedska, Poljska, Nizozemska, Italija, Češka i Austrija) i sadrži povratne informacije od 5000 europskih kupaca.

24. studeni 2024 00:47